Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-14, 21:12   #201
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hoho, de kunne prøvd seg!!

(Jeg TROR jeg skal ha plukket av dem den slags tendenser før den tid, det er lenge siden sist gang de dro "de fikk is da de var i bursdag i går og da fikk ikke jeg, så i dag skal jeg ha is og ikke dem!!!", fordi jeg blir så helt EKSTREMT sur av det. )

Ikke sant? Jeg fikk høre noe av det samme i ettermiddag. Yngste var i Dyreparken med bhg i dag og hadde fått boller og is der. Eldste syntes ikke det var greit, men hun glemte at hun hadde fått kake på avslutning med turn, også i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 21:40   #202
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, ikke sant. Siden det er fem års aldersforskjell på våre, så innså jeg at vi på et eller annet tidspunkt antagelig reiser på ferie med bare minsten...

Den tanken har slått meg også. Hun får vel få ha med seg en venninne da kanskje.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 22:29   #203
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke sant? Jeg fikk høre noe av det samme i ettermiddag. Yngste var i Dyreparken med bhg i dag og hadde fått boller og is der. Eldste syntes ikke det var greit, men hun glemte at hun hadde fått kake på avslutning med turn, også i dag.

Høyst gjenkjennelig, men jeg håper vi har fått sånn noenlunde has på det, for sånn "negativ misunnelse" er noe av det mest usympatiske jeg vet om. En ting er "hun har fått..., da vil jeg også ha", men "da skal ikke hun få!!!", det er liksom det kjipeste av det kjipe!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 23:02   #204
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Høyst gjenkjennelig, men jeg håper vi har fått sånn noenlunde has på det, for sånn "negativ misunnelse" er noe av det mest usympatiske jeg vet om. En ting er "hun har fått..., da vil jeg også ha", men "da skal ikke hun få!!!", det er liksom det kjipeste av det kjipe!

Jeg er så enig, så enig med deg!

Jeg svarte raskt et eller annet til henne, det ble ikke noe mer av saken. De har i grunnen lagt vekk denne negative misunnelsen. Den ene pleier å kunne gå i i bursdag og få godtepose uten at den andre sier noe på det og omvendt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 23:08   #205
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.824
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Inspirert av tråden spurte jeg vår eldste om når hun trodde hun ville føle seg komfortabel med å være alene hjemme en helg mens vi var på hytta. Respons: Åååå, når da, får jeg lov, kan J og S bo her den helgen?!!? Hun fyller snart 12, jeg måtte skuffe henne med at nei, dette skjer nok ikke på en stund.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:51   #206
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også hadde jeg latt ham få være med å bestemme hvor familien skal reise på ferie heretter.

Det gjorde foreldrene mine da jeg begynte å ymte frampå som 16 åring at nå var det slutt med min tilstedeværelse på familieferier, jeg ble med på ferie til jeg fylte 18

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:03   #207
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vi synes faktisk ikke vi kan drive og ha med venninner overalt. Det koster ganske mye penger fra de er 12 med fullpris på en del flybilletter, at de regnes som voksne på hotell, oppgradering på bosted og en god del mat. En langhelg, ja, men å spandere på 2 uker på en venninne er ikke nødvendigvis aktuelt.

Det er jo ikke slik at det er UMULIG å hygge seg med småsøsken eller oss eller trives i eget selskap når man er fjortis. Og er det umulig, så er det besteforeldre, familie forøvrig og venner av familien som mer enn gjerne vil ha henne på besøk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:10   #208
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Man er vel ikke nødt til å spandere, venninnens familie kan jo bidra de også?

Vår niåring er enebarn og har foreløpig ikke klaget på å tilbringe de fleste feriene alene med mamma og pappa, men jeg ser jo at den dagen vil komme. Min tanke er at vi får prøve å få med oss en kompis etter hvert, men jeg har aldri sett for meg at vi skulle fullfinansiere kompisens ferie. Hvis poden blir invitert med noen andre et sted hadde jeg heller ikke forventet at “vertsfamilien” skulle betale både fly og hotell.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:23   #209
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg vet ikke helt om jeg synes noe om å legge byrder til andres budsjetter fordi mitt barn trenger en kompis? Samtidig ville jeg selvsagt ha betalt for mitt barn, dersom hun ble invitert med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:26   #210
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vet ikke helt om jeg synes noe om å legge byrder til andres budsjetter fordi mitt barn trenger en kompis? Samtidig ville jeg selvsagt ha betalt for mitt barn, dersom hun ble invitert med.

Vil jo tro at det er win-win situasjoner i de tilfellene man har med seg andres sine barn på ferier? Så jeg ville ikke ha definert det som "mitt barn trenger en kompis". Kan selvfølgelig være unntak, men vil ikke tro det er så vanlig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:28   #211
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg har heldigvis et så avslappet forhold til foreldrene til podens kompiser at vi nok skulle blitt enige uten at de følte at de måtte betale for at poden skulle ha selskap. Mange av kompisene er også enebarn og har samme problematikk, dessuten bruker vi ofte egne feriehus og ville ikke nødvendigvis lagt voldsomme byrder på disse familiene.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:45   #212
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Om eldstemann en dag ikke lenger er med oss på ferie, og yngste vil ha med en kompis, så koster jo ikke det mer enn ferier har gjort så langt. Foreløpig har vi bare hatt med vennebarn på hytteturer, men om vi hadde invitert med på dyrere ferier hadde vi vært forberedt på å betale. Men foreldrene til de aktuelle barna hadde nok tilbudt seg å betale en del uansett. Enige hadde vi nok blitt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:23   #213
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg tror det vanlige her har vært at medbrakte barn betaler flybillett og evt. merkostnader ved opphold selv (men vanligvis er de med fordi det er plass), og litt lommepenger. Vertsfamilien betaler mat og annet forefallende.

Jeg ser ikke for meg at vi velger den løsningen på en stund, men på Øen inviterer vi villig vekk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:09   #214
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vi kommer nok til å ta med kompiser på ferie etterhvert, siden Hiawata bare er en. Enn så lenge prøver vi å legge opp noe i felleskap med andre barnefamilier vi kjenner, men det er ikke alltid så lett det heller.

Om vi skal ha med kompis er det selvsagt med utgangspunkt i at vedkommendes familie betaler reise og opphold og noe lommepenger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:51   #215
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vet ikke helt om jeg synes noe om å legge byrder til andres budsjetter fordi mitt barn trenger en kompis? Samtidig ville jeg selvsagt ha betalt for mitt barn, dersom hun ble invitert med.

Ikke jeg heller. Det ene barnet mitt har et par ganger (tidlig i tenårene) vært med en kamerat (enebarn) og familien på utenlandsturer. Han hadde jo veldig lyst, så det var vanskelig å si nei, men jeg syns ærlig talt det var kjedelig å betale masse penger for at barnet mitt skulle på ferie med noen andre.

Kunne selvfølgelig sagt nei, men det opplevdes ikke så enkelt. Jeg ville ikke invitert kamerater med hvis ikke jeg hadde råd til å spandere turen. Og det har jeg egentlig ikke, eller jeg prioriterer ihvertfall egne familiemedlemmer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:58   #216
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg ville derimot følt det utrolig kleint om en annen familie ville spandere ferie på Hiawata. Det hadde jeg virkelig ikke tatt i mot.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:59   #217
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi synes faktisk ikke vi kan drive og ha med venninner overalt. Det koster ganske mye penger fra de er 12 med fullpris på en del flybilletter, at de regnes som voksne på hotell, oppgradering på bosted og en god del mat. En langhelg, ja, men å spandere på 2 uker på en venninne er ikke nødvendigvis aktuelt.

Det er jo ikke slik at det er UMULIG å hygge seg med småsøsken eller oss eller trives i eget selskap når man er fjortis. Og er det umulig, så er det besteforeldre, familie forøvrig og venner av familien som mer enn gjerne vil ha henne på besøk.

Jeg synes heller ikke at det er aktuelt å ha med venner overalt, men om lillesøster er 16 år og det som skal til for å få henne med er at hun får med en venninne, tror jeg nok det kan bli løsningen i et par år. Men det er jo nettopp fordi jeg ikke synes en 16-åring kan være alene hjemme OG fordi jeg synes det kan være hyggelig å ha henne med OG fordi jeg mener det har en verdi å dra på ferie sammen etter at barnet har passert 15. Da kan det kanskje være verdt det.
Så lenge storebror er med, og sikkert en stund til, må hun reise med oss alene.

Jeg synes man bør betale når man inviterer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:59   #218
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Det ville ikke jeg heller tatt imot. Det er derfor situasjonen er litt klein uansett, og jeg foretrekker å ikke bli spurt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:07   #219
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg syns livet blir veldig vanskelig om man hele tiden skal vurdere om de som blir spurt om noe er i stand til å ikke føle et imaginært press. Søsknene mine har ofte hatt med venner på tur, og det er ikke mitt inntrykk av at foreldrene har hatt noe i mot det, eller å bli spurt i det hele tatt.

Man må jo selvsagt være taktfull i hvordan man spør, hva man spør om, og hvem man spør, og kanskje ta det opp med foreldrene før barnet, men om man ikke skal kunne spørre om slike ting blir livet fryktelig vanskelig, syns jeg.

Hadde noen spurt oss om Hiawata kunne være med en hel sommer hadde vi sagt nei, helt uten problem, Ikke basert på økonomi, men på at vi kun har ett barn, og vil gjerne tilbringe ferien med ham. Det hadde ikke vært vanskelig i det hele tatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:07   #220
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ville derimot følt det utrolig kleint om en annen familie ville spandere ferie på Hiawata. Det hadde jeg virkelig ikke tatt i mot.

Jeg hadde også hatt problemer med det. Men samtidig så hadde jeg godt kunne vurdert å ta med kompis til minstejenta dersom storebror ikke skulle vært med, eller om jeg hadde enebarn. Og da hadde jeg jo invitert og tenkt å betale alt uten at jeg synes det hadde vært kleint å ta imot for de andre.

Opp gjennom tidene så har jeg vært asynkron i forhold til venner når det gjelder økonomi og har fått en god del turer og billetter påspandert av venner som gjerne ville ha meg med, men jeg hadde overhodet ikke råd, og så har jeg spandert fulle feriereiser også på venner da jeg ble ferdig på studiet, jobbet hele tiden og hadde masse pæng å bruke på meg selv. Og det er jo egentlig uproblematisk så, tja, kanskje jeg hadde syntes det var greit om en av ungene var med og fikk betalt billetter og slikt. Kommer an på økonomien til de som reiser kanskje? Jeg hadde nok tilbudt meg å betale hans eller hennes del uansett.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no