Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kombinere bredbåndsabonnement

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 03:51   #1
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Kombinere bredbåndsabonnement

Jeg ser at der vi skal flytte nå blir det bruk for trådløst bredbånd. det er jo greit nok, men jeg er storforbruker av ulike nedlastningstjenester. Har enda til gode å finne et trådløst modem som takler det uten å gi meg drop i internetttilkoblingen. De varer jo bare fem sekunder med slitsomt er det åkke som. Når man i tillegg skal ha 3 pc'er koblet til samme modem ser jeg for meg at dette kan bli en frustrerende opplevelse.
Så hva gjør jeg? To abonnement? Kabel og ADSL?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:20   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Ta en leverandør der du har et rent modem uten ruter, og så kjøper du en skikkelig wlan-ruter i stedet.

Det er en del billige løsninger som ikke helt takler det antallet tilkoblinger en del P2P-nettverk vil gi.

Alternativ kan en del av de kombinerte modem/ruterene til en del aktører settes i såkalt "bridged mode", der man igjen kan sette en vanlig ruter bak som tar over alle rutingsoppgaver.

Hvilke leverandører er tilgjengelig der du bor?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:25   #3
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Der vi skal flytte er det visstnok Canal Dgital. Jeg har en d-link, men den dropper koblingen i ca tre sekunder hvert tredje minutt eller noe.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:28   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Der vi skal flytte er det visstnok Canal Dgital. Jeg har en d-link, men den dropper koblingen i ca tre sekunder hvert tredje minutt eller noe.

Spørsmålet her er jo om den dropper tilkoblingen til Internett eller om den dropper tilkoblingen mellom wlan-delen i ruteren og din maskin. Skjer det samme om du er direkte tilkoblet denne med kabel?

Videre, skjer det samme om du kobler pc-en direkte til modemet med kabel? Man må her vite om det er modemet eller om det er bredbåndsruteren som skaper problemet, eller om det kanskje er nettverkskontrolleren i pc-en.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:34   #5
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Spørsmålet her er jo om den dropper tilkoblingen til Internett eller om den dropper tilkoblingen mellom wlan-delen i ruteren og din maskin. Skjer det samme om du er direkte tilkoblet denne med kabel?

Videre, skjer det samme om du kobler pc-en direkte til modemet med kabel? Man må her vite om det er modemet eller om det er bredbåndsruteren som skaper problemet, eller om det kanskje er nettverkskontrolleren i pc-en.

Ikke når jeg er direkte koblet med kabel nei. Har en anelse om at det er nettverkskontrolleren i pc-en. Det er en laptop nemlig. Stoler ikke på hardwaren i dem. Vel, vi skal kjøpe en stasjoner sak når vi flytter. Får prøve igjen da. Takk for at du satte hjernecellene i sving.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:41   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Om du likevel skal ordne litt med datautstyret ditt, så vil jeg tipse om å kjøpe en nettverksdisk. Den kan du sette med kabel sånn at du får bra hastighet og så kan man legge enten torrentfilen på den eller nzb-filen (om du bruker Usenet for nedlasting) og så laster den ned og pakker ut for seg selv.

Så kan du bruke nettverksdisken til hjemmekatalog også, sånn at du har de samme filene til stede uansett hvilken laptop du bruker, pluss at man har backup for foto/filmer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:49   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Jeg har Canal digital bredbånd med router tilkoblet. D-link til og med. Fungerer fint her. Har en pc koblet til trådløst, den andre med kabel. Nå laster ikke jeg ned så mye da, men jeg tenker at så lenge du har kabel og ikke trådløst og i tillegg er sikker på at routeren ikke er fullstendig avleggs og ikke har mindre kapasitet enn linjen din, så er det ikke så mye mer å gjøre?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:41   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Ikke når jeg er direkte koblet med kabel nei. Har en anelse om at det er nettverkskontrolleren i pc-en. Det er en laptop nemlig. Stoler ikke på hardwaren i dem. Vel, vi skal kjøpe en stasjoner sak når vi flytter. Får prøve igjen da. Takk for at du satte hjernecellene i sving.

Hvis det ikke skjer når man er koblet til med kabel er ikke problemet knyttet til bredbåndsabonnementet i seg selv, men enten pc-en eller ruteren man har...

I noen tilfeller kan det være så enkelt som å oppgradere firmware på ruteren og driver for wlan-kontrolleren i pc-en.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:43   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om du likevel skal ordne litt med datautstyret ditt, så vil jeg tipse om å kjøpe en nettverksdisk. Den kan du sette med kabel sånn at du får bra hastighet og så kan man legge enten torrentfilen på den eller nzb-filen (om du bruker Usenet for nedlasting) og så laster den ned og pakker ut for seg selv.

Så kan du bruke nettverksdisken til hjemmekatalog også, sånn at du har de samme filene til stede uansett hvilken laptop du bruker, pluss at man har backup for foto/filmer.

Nettverksdisk kan være en god løsning ja... :-)
*Ser ned under bordet på bokser fra Synology og Qnap*

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:10   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Vi har anal digital nå og har trålåst hjemme har en laptop, en mac(sånn gammel stor kasse) er server,og turbos laptop og ps3 som ikke er tilkoblet hele tiden. men resten er tilkoblet hele tiden og alle har max fart ,og er aldri nor problem
(gift med en nerd)

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 15:26   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Har du en Dlink koblet til ruteren/modemet fra din internettleverandør? Har du vurdert en trådløs ruter FRA internettleverandøren? De kan kobles med kabel også. Da har du bare et stk utstyr, og det pleier å eliminere endel problemer.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 16:26   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kombinere bredbåndsabonnement

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Har du en Dlink koblet til ruteren/modemet fra din internettleverandør? Har du vurdert en trådløs ruter FRA internettleverandøren? De kan kobles med kabel også. Da har du bare et stk utstyr, og det pleier å eliminere endel problemer.

Jeg liker å ha disse delene adskilt fra hverandre. Ofte er ikke ruterdelen eller wlan-delen i modemene fra nettleverandørene spesielt gode. Jeg tipper de fleste i dag fortsatt leverer wlan basert på 802.11g, som er langt tregere og har dårligere rekkevidde enn selv de billigere 802.11n-ruterne. For mer avanserte brukere kan disse løsningene også være begrensende og være vanskeligere å konfigurere. Husker med gru en del konfigurasjonsforsøk rundt om kring med boksene NGT i hvert fall hadde tidligere, og vel som mange kunder fortsatt sitter med.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no