Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-19, 10:40   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?

Jeg synes ikke High Line var noe særlig i november, i alle fall. Ganske kjedelig, egentlig. Greit nok, men ikke så fantastisk som jeg hadde blitt forespeilet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 16:26   #22
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje imponerer mange og er sikkert smartliefje imponerer mange og er sikkert smartliefje imponerer mange og er sikkert smartliefje imponerer mange og er sikkert smartliefje imponerer mange og er sikkert smartliefje imponerer mange og er sikkert smartliefje imponerer mange og er sikkert smartliefje imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes High Line er veldig oppskrytt uansett tid på året. Greit nok å ta en tur hvis man ikke har noen andre spennende alternativer, men over hodet ikke noe høydepunkt for meg. Det beste med hele turen var å ende opp i Meatpacking og surre rundt der etter turen med shopping og spisemuligheter. Ville heller prioritert mer tid der enn å gå den turen først, men det er meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 16:56   #23
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Dylans Candy Bar er et gøy tips; en berømt og imponerende flashy godteributikk(finnes flere filialer) grunnlagt av Dylan Lauren(datter av Ralph Lauren), stappfull av godteri og godterirelaterte greier i alle slags varianter. Cafe er det også.
Ellers anbefaler jeg en lunsj på The Boathouse i Central Park, en klassisk restaurant med nydelig beliggenhet, en litt schtilig opplevelse.
Jeg ville også prioritert et show på Broadway, Lion King er f.eks en klassiker som gir wow-opplevelse uansett alder. Bestill gjerne bord på Ellens Stardust Diner i samme slengen, tradisjonell diner med noe utradisjonelle servitører som alle er musicalartister og som når som helst bryter ut i sang og show. Veldig veldig lite norsk, litt kleint og kjempegøy.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 17:49   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 47
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg gikk High Line i desember, og elsket den. Der kan man se!

Enda bedre i juli, forstås, men det er jo alt som ikke involverer ski. Og akevitt.

But I am the greatest motherfucker That you're ever gonna meet From the top of my head Down to the tips of the toes on my feet. So go ahead and love me while it's still a crime, And don't forget you could be laughing 65 percent more of the time.
- John Grant -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 11:16   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 151
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at High Line var veldig interessant. Vi kom så tett på "folk" i den forstand at vi nesten kunne se inn i leilighetene deres. Og all kunsten underveis. Dessuten var det et pluss å ende opp i Meatpacking hvor det var et strålende utvalg av steder å spise lunsj.

Gammel 17-01-19, 13:43   #26
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de flesteCharlie er kulere enn de fleste
Standard

Pga tidsforskjellen (og litt pga økonomi) droppet vi musicals, og prøvde å ikke forskyve tiden for mye fra norsk tid. Det betød jo at vi var oppe "tidlig om morran" NY-tid (selv om vi hadde dratt oss til langt ut på morrasia etter norsk.. ) og så la vi oss "tidlig" etter NY-tid.

Nå skal det sies at da vi var der, var det mye de samme musicalene som man kan se overalt, og ganske dyrt i forhold til for eksempel samme forestilling i London. Men leter man litt , finner man også spesielle forestillinger som er mer unike og mindre kostnadskrevende enn det man finner på turistsidene. Det er klart det er flotte show, så det er litt hva man (ønsker å ) legge i det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 14:01   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var ikke på musical, men mannen og jeg var på onemanshow med Billy Crystal + teateroppsetning med Bill Pullman, Ed Harris og andre kjente skuespillere og det uten å ruinere oss. Så det går an, men jeg tror vi hadde flaks. Vi prøvde å finne noe like interessant og rimelig neste gang vi var i New York, men det var det bare å glemme.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 21:14   #28
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Hvis dere har lyst på et hipt besøk i Brooklyn anbefaler jeg en tur til Park Slope. Ta F train til 7th avenue og gå en tur opp og ned gata. Små kafeer, koselige resturanter og skikkelig Brooklyn stemning (bodde her som au pair). Botanisk hage er bare et steinkast unna.

Hvis dere planlegger shopping anbefaler jeg Woodbury Outlet (https://www.newyork.no/woodbury-comm...er-i-new-york/). Du trenger en hel dag for området er stort og her er det MYE å spare.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.