Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Pors - hvor få tak i?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-16, 15:05   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Pors - hvor få tak i?

Jeg skulle så gjerne hatt en Porsblomst eller to i hagen.
Noen som vet hvem som selger det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 22:31   #2
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pors - hvor få tak i?

Finnmarkspors? Vet ikke om noen som selger, kan du få noen til å samle frø til deg, kanskje? Eller få en avlegger? De vokser jo vilt.

Det er noe som heter Den norske Rhododendronforening som selger frø, men ikke til finnmarkspors, men det kan jo være de har noen tips til hvor du kan få tak i.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 14:48   #3
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Pors - hvor få tak i?

Det beste er ofte å finne seg en liten nyspirt plante i naturen og prøve å bevare rot med jord rundt intakt. Det er ikke lett, siden den ofte står i små tuer blant torvmose og annet, men jeg tenker små unge planter, fjorårsspirer og slikt burde la seg gjøre. Villpanter er ofte veldig sart når de rotes opp slik fra naturen. Jeg antar de liker surjord (muligens de er litt mer ph fleksibel enn lyng) og må stå beskyttet mot direkte sol og hete til de får etablert seg. Denne tråden fikk meg til å tenke på frø fra pors; jeg tror de har rakler med pollen om sommeren men jeg har aldri lagt merke til frøene?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no