Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an?
Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet 10 8,13%
Jeg vil bli med 19 15,45%
Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt 96 78,05%
Det er bare å reise i vei uten videre planlegging 3 2,44%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 01:33   #81
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hvis samboeren også får sove i telt tror jeg enten
- tomanns med lufteluker, samt tremanns med fortelt (eller omvendt)
- 2 x tomanns med lufteluker samt gapahuk
ville vært lurt?

Gapahuk:
http://cgi.ebay.com/NEW-POP-UP-QUECH...ayphotohosting

Men ikke bestill på ebay sånn helt på egen hånd uansett, jeg har drevet omfattende mailutveksling og fraktprisene varierer sinnsykt. I tillegg har de ofte mer utvalg enn de viser frem.

Skal vi se... Hvis man tar et telt med fortelt, kan det da settes sammen med et annet telt med luftevinger? Overlappes på en eller annen måte? Hvis det er sånn, tror jeg at tomanns med fortelt og 3manns med lufting er valget. Og så må jeg tenke litt på den gapahuken; avhenger litt om den kan kobles sammen/overlappe med et 2 eller 3mannstelt. Litt avhegnig av pris totalt frister det med 2 og 3 manns pluss gapahuk.. :tar av:

Finnes gapahuken i forskjellige størrelser også ?
Planen min foreløpig er :jeg og barna alene på tur; 2mannstelt med fortelt, pluss evt gapahuk
alle 4 på tur: 2manns og 3mannstelt/ et av teltene med fortelt og evt gapahuk, så får alle soveplass OG plass til bagasje. Er jeg på ret spor, tro?

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 01:36   #82
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Da koblet jeg ut, dvs hjernen min klarte ikke gå gjennom det siste her. Nå venter hengekøya. Men altså, de kan ikke kobles sammen. Er det nettstedet som gav deg forventninger? Det er bare den kubelignende nye versjonen som kan kobles sammen, dessverre...

God natt!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 01:40   #83
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Natta... Jeg henger ikke helt med jeg heller. Skal se på det søndag, kanskje jeg skjønner mer da.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 23:41   #84
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

:drømmer om 3mannsteltet:

Balanse; Har de sendt bestilling?

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 16:39   #85
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Mannet meg opp til å lete frem PM nå.
Nei, bestilleren er forsvunnet på noe jobb-greier, og jeg purret på svar fra den ene selgeren i går. Sådu har god tid.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:21   #86
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Dette teltet så helt genialt ut. Jeg har så lyst å dra familien med på telttur. Kjøre båt, og bare finne seg et sted og overnatte for en natt eller 2. Litt sånn på sparket. Mannen er på gli

er det i utlandet man kjøper dette? Sparer man frakt ved å slå seg sammen selv om man ikke bor samme sted i norges land?

Vi er 5 stykker da, så må se litt på løsning.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:36   #87
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Det er to mulige forhandlere som sender til Norge, den ene tar omtrent samme pris i frakt, nesten uansett mengde. Vi bestiller nok snart, men ikke så fort som jeg trodde. Sender deg en prikk med emailadressen min og hjemfylket, så kan du eventuelt sende meg mailen din og få mer info om pristilbud.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 12:11   #88
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Nå er vi klare til bestilling her, skal vi ta en maildialog FK og Sonar?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 02:20   #89
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg er klar! Hva skal jeg gjøre??

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 06:28   #90
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det høres helt grusomt ut å dra på interrail med små unger. Det måtte vært noe av det aller siste jeg ville ha valgt.

Signerer denne. Oppmerksomheten kommer til å gå til barnet mesteparten av tiden.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 14:12   #91
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Signerer denne. Oppmerksomheten kommer til å gå til barnet mesteparten av tiden.

Eh, og alternativet var?

Neida, jeg tror jeg har en anelse om hva du mener, men i mine øyne er det slik det er når man har små barn. Vi er nå engang forskjellige både små og store :blunk:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 14:28   #92
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg syns det må være fantastisk flott for en liten unge å få være med på en sånn tur jeg! For en fantastisk opplevelse det må bli

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 14:38   #93
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Nå er vi klare til bestilling her, skal vi ta en maildialog FK og Sonar?

Satt lenge og vurderte om jeg skulle slenge meg på, men står over i denne omgang. Klarer ikke å bestemme hvilket eller hvor mange telt, så dette må vi diskutere mer inngående hjemme.

Hører gjerne fra dere med en litt mer inngående produktomtale når dere har mottatt og brukt teltene litt mer.

Skal noen bestille det der "husteltet"?

  Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 15:13   #94
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

[quote=TBM;1024324]Satt lenge og vurderte om jeg skulle slenge meg på, men står over i denne omgang. Klarer ikke å bestemme hvilket eller hvor mange telt, så dette må vi diskutere mer inngående hjemme.

Hører gjerne fra dere med en litt mer inngående produktomtale når dere har mottatt og brukt teltene litt mer.

Skal noen bestille det der "husteltet"?[/quote]

Jeg vil! Jeg vil! Men problemet er at jeg vil ha alle!

(har hypnotisert meg selv til bare å bestille 2, kanskje 3... )

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 15:24   #95
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Leste den andre tråden din, der du skriver noen har stemt "ringe barnevernet"
noe som sjokkerte meg rimelig mye så da måtte jeg bare lese her!
Dette høres kjempe moro ut, jeg kunne gjort det med J-A når han i den alderen, men ikke med D-S som er 3 år nå.
Lykke til og god tur, hva du enn bestemmer deg for!


Sist redigert av Lita : 08-02-09 kl 15:30.
  Svar med sitat
Svar

Emneord
galskap, kosetur, reise med barn


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no