Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vinner 5 millioner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 10:52   #181
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ja, det er jo ikke mange jobber der man kan ta seg fri i alle skoleferier. Noen kan vel ta seg ulønnet fri, kanskje.

Jeg kan ta fri i de fleste ferier, hvis jeg vil. Jeg avspaserer vanligvis jula, påsken og en uke ekstra i sommerferien. Høstferien har en tendens til å legge seg i den mest hektiske perioden på jobb, så der velger jeg sjelden å ta mer enn et par dager fri. Det samme med vinterferien, som oftest. Men jeg kunne godt ha tatt fri, hvis jeg syntes at jeg hadde tid til det. Akkurat det samme gjelder for mannen min. Han pleier dessuten å avspasere et par uker mer enn meg på sommeren, slik at ungene har 5–6 uker sammenhengende ferie.

Vi jobber for øvrig begge i staten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 10:52   #182
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Man kan jo bli lærer.

Eller velge en jobb med fleksitid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 10:57   #183
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.992
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller velge en jobb med fleksitid.

Jeg har en jobb med fleksitid, men det er ikke nok jobb til at jeg kan jobbe inn nok til å ta fri alle ferier. I år kom det plutselig skrekkelig mye jobb i august og september slik at det ble både høst- og vinterferie i år med bruk at bare et par feriedager, men det har ikke skjedd tidligere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 10:59   #184
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.650
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Hadde betalt all gjeld, med andre ord løpt i banken mandag morgen.

Og så hadde mannen og jeg sikkert tatt en diskusjon på engangsbeløp til søsknene våre (tre til sammen).

Deretter kunne jeg blitt raus i livet - med den lønna jeg får hver måned. Raus mot mine nærmeste, og gitt mer til de organisasjonene jeg støtter allerede. Samt satt inn mer på sparekontoen til barna.
Jeg er ikke særlig high maintenance med unntak av huset vi bor i, så jeg kan vanskelig se for meg at jeg hadde gått bananas på shoppingfronten.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 11:00   #185
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Jeg hadde kjøpt bil ganske rakst, trur eg.

Ellers, tja, det er jo et og annet byggeprosjekt i tankene mine for tiden. Og hest! Fire hester! To ponnier og to hester.

Mamma og pappa skulle fått masse penger av meg, og så hadde jeg villet investert i noget slik at jeg kunne freelancet, men fortsatt hatt jevn inntekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 11:04   #186
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.603
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Det første jeg hadde gjort, er å betale ned all gjeld. Noe av det som var igjen ville jeg gitt til søsknene mine og noe ville gått til et godt formål. Jeg tror ikke jeg ville hevet meg rundt i noen shopping frenzy, men klesbudsjettet ville nok økt en del. Bilen og huset trives jeg i grunnen godt med, og jeg jobber allerede deltid, så mye ville blitt som det er. Skjønt, kanskje et års studiepermisjon?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:03   #187
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Fem millioner. Utrolig mye penger.
Det første som slo meg var at da kunne jeg hatt råd til å gå til psykolog to ganger i uken. Det hadde jeg trengt.
Utover det hadde jeg kjøpt en bil. Vi har en, men den bruker mannen. Det hadde vært så godt å slippe 30 min fra skolen med minstesnuppa hver dag gjennom vinteren i all slags vær.
Deretter ville jeg gitt bort litt til broren min og moren min.
Fikset ferdig kjelleren og dratt til et varmt sted med familien min i vinterferien.
Fem millioner er mye. Det hadde holdt i massevis med en million.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:27   #188
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Fem millioner er jo ikke småplukk, men hvor mye penger det er vil vel variere litt ut fra feks. hvor man bor. Her koster et beboelig hus mye mer enn fem millioner, man får et fint hus som ikke må totalrenoveres for tja, 7 millioner her. Kanskje 6, om man er veldig heldig. Skal man ikke kjøpe seg hus, vil jo de pengene vare lenger da, med mindre man sitter med lån til oppover ørene eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:54   #189
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Større hus. Det hadde jeg prioritert. Deretter en real ferietur for ungene og meg (USA, kanskje?). Deretter fornuftige investeringer som kan komme både ungene og meg til gode seinere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:07   #190
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Jeg hadde kjøpt meg ny bil.
Selv med nedbetalt gjeld hadde jeg hatt 3 mill igjen,etter bilkjøp....
Noe shopping og ferieturer hadde det nok blitt.
Dryppet litt på de nærmeste og sikret barna.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:27   #191
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Da ville jeg ha reist på ferie mens noen pusset opp bad og kjøkken her.
Og så ville jeg ha vurdert skikkelig å kjøpe hus, men ikke selge det vi bor i i dag. For jeg tror det på sikt kan bli et ok sted for ungene i studietud evt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:30   #192
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Betalt ned litt gjeld, shoppa klær til hele familien og kjøpt "akkurat det jeg har lyst på", kjøpt ny sofa, en fornuftig liten "konebil", og hyra inn håndverkere til å fullføre alle halvferdige prosjekter her i huset. Så ville jeg hatt en uke eller to et varmt sted, og på sikt kjøpt enebolig (bor i rekkehus nå).

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:34   #193
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

På 5millioner så ville jeg betalt ut leiligheten, kjøpt meg en nyere bil, reist på ferie og satt litt penger på bok rett og slett.

Om jeg hadde satt av penger til jentene er litt vanskelig spm, på ett sånnt "lite" totalbeløp.
Feks, la oss si jeg setter av 200tusen til hver av jentene. Og om 5år, når pengene er "brukt" opp eller plassert. Så kommer 1-2 barn til. Hvordan skal jeg skaffe 400tusen til for å sette inn til de to ungene? Hadde heller ikke følt det hadde vært riktig og ta 100tusen av hver av ungene for å gi til de to neste som kom til verden. Så akkurat den delen måtte jeg tenkt litt på.


Hadde jeg vunnet uhorvelig stor sum, sånn type 10mill, ville jeg hjulpet min mormor, min pappa og 2 veninner som jeg vet hadde satt umennskelig pris på det.

Om jeg hadde gitt til veldedighet, vel sorry, det tror jeg nok ikke. Eller vel jeg hadde nok kanskje sendt litt til blindeforbundet og førerhund opplæringen deres, de har jeg støttet i så mange år nå, at det hadde jeg nok gjort. Men utover det, så er jeg nok for egoistisk til at jeg hadde slengt om meg med flere hunder tusen hit og dit.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 19:27   #194
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Om 5 millioner ramlet i fanget mitt av en eller annen grunn (tipper ikke), ville jeg:
Blitt gjeldfri
Lagt unna en solid buffer
Kjøpt hus kontant
Satt av til pensjon
Satt av til barnas utdanning
Investert, spart, brukt og gitt bort

Og så ville jeg ha nytt friheten man får når man ikke har en eneste ting å betale avdrag på hver gang det kommer lønn på konto og fortsatt å investere, spare, bruke og gi bort av de pengene.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 19:59   #195
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Pusset opp hus, betalt gjeld, reist til USA og investert resten.

Akkurat dette ville jeg også gjort!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 20:02   #196
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Betalt ned all gjeld. Pusset opp leiligheta og satt på sparekonto. Og reist!

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 21:13   #197
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.484
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

.....


Sist redigert av -ea- : 11-07-16 kl 00:15.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:26   #198
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Sluttet i jobben og studert. Kjøpt hytte.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 02:11   #199
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

But why? Det lønner seg vel ikke på noen som helst måte?

Spørsmålet var ikke til meg, men jeg svarer allikevel jeg, siden vi heller ikke ville satset på å nedbetale huslånet om vi vant 5 mill.

Vi sitter med et relativt stort lån, som vi nå faktisk nedbetaler, og som vi fint klarer å håndtere. Vi sitter også på en bolig som er verdt langt mer enn det lånet vi faktisk har.

Skulle vi betalt ut lånet i et jafs, tatt av 5 mill, så ville vi ikke kunne sikre barna våre økonomisk slik vi ville ønske, og vi ville heller ikke hatt penger tilgjengelig for å investere slik at pengene faktisk ville vokse.
Alle våre verdier ville da ligget i en nedbetalt bolig, og evt investeringer ville vi da vært nødt til å låne nye penger for. da er det bedre å bare fortsette å betale ned på den boligen vi har, og satse penger på nye investeringer som kan bære frukter.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 08:58   #200
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Spørsmålet var ikke til meg, men jeg svarer allikevel jeg, siden vi heller ikke ville satset på å nedbetale huslånet om vi vant 5 mill.

Vi sitter med et relativt stort lån, som vi nå faktisk nedbetaler, og som vi fint klarer å håndtere. Vi sitter også på en bolig som er verdt langt mer enn det lånet vi faktisk har.

Skulle vi betalt ut lånet i et jafs, tatt av 5 mill, så ville vi ikke kunne sikre barna våre økonomisk slik vi ville ønske, og vi ville heller ikke hatt penger tilgjengelig for å investere slik at pengene faktisk ville vokse.
Alle våre verdier ville da ligget i en nedbetalt bolig, og evt investeringer ville vi da vært nødt til å låne nye penger for. da er det bedre å bare fortsette å betale ned på den boligen vi har, og satse penger på nye investeringer som kan bære frukter.

Det var det å skulle innfri studielånet og ikke huslånet jeg stussa mest på.
Kan liksom ikke se noen grunn til å innfri det gunstigste lånet jeg vet om?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no