Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Male rom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-14, 12:09   #1
Sola76
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 51
Sola76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Male rom

Skal male rommet til 8-åringen min ( gutt). Det er et ganske stort rom med skråtak. Panel i taket. Og strie på veggene. Og furudør. Har også tenkt på å legge nytt gulv. Noen forslag på hva vi kan gjøre? Farge?

Sola76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 13:18   #2
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male rom

Male tak, vinduslister og dør hvitt og male veggene i en farge som åtte-åringen liker? Jeg ville nok valgt hvite vegger også, evt lys grå. Det blir som regel farger nok på et barnerom. Du kan jo male seng og evt andre møbler i en frisk farge, hvis du ønsker. Teppegulv kan være lunt og godt på barnerom, evt legge samme gulv som i resten av huset. Jeg synes at det blir mest helhet når gulvene er like i flere rom

Hvilken stil liker du? Romantisk? Stramt og moderne? Rustikk industri? Barnslig fargeglede? Har gutten noen interesser som kan være utgangspunkt for tema på rommet? Fotball? Fly? Biler? jeg ville tenkt på at rommet skal være noen år. Ting som er kjempekult når man er 8 år kan være håpløst barnslig når man er 11 år, så jeg ville tenkt på at rommet var mest mulig nøytralt sånn at tilbehør/tema lett kan tilpasses alder

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 20:51   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male rom

Vår niåring elsker grønn, derfor fikk han en endevegg i knall lime-aktig grønn
Og resten av rommet er hvitfargen Chi.
Skulle jeg valgt farge på den ene veggen, hadde det blitt klar sjøgrønn blandet
med wonderwall matthet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 21:12   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male rom

Hvis jeg skulle ha malt enten vegg(er) eller møbel/møbler i friske farger hadde jeg definitvt valgt vegg, og holdt møblene i nøytrale farger. Det er mye mindre arbeid å male om en vegg eller to enn møbler, og møbler i nøytrale farger er enklere å selge videre hvis det blir aktuelt. :been there done that:

Ellers enig i å male lister, dør og panel hvitt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no