Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Har du målt maxpulsen din?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-18, 00:14   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du målt maxpulsen din?

Vil du fortelle hvordan det ble gjort? Må man gjøre det en gang i året for at tallet skal stemme?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 00:38   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Jeg har målt hos NIMI. Startet på en gitt watt, så ble den skrudd opp med 25 watt hvert 30. sekund til total utmattelse. Det tok ca 5 minutter.

Det som er mer interessant (for meg i alle fall) er å måle om man har noen fremgang etter en viss periode.

Tok testen for 2 år siden og bruker de samme verdiene når jeg trener inne. Når jeg trener ute så må jeg bare henge med, uansett hva pulssonene viser.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 07:08   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Jeg målte selv for noen år siden på mølla på treningssenteret. Lang oppvarming, mener jeg brukte rundt 30 minutter, og så gradvis økende tempo til spyfølelse. Bruker verdiene både ute og inne, særlig er jeg avhengig av pulsoner når jeg skal løpe veldig seint. Da må jeg stadig følge med på klokka, synes det er skikkelig konsentrasjonskrevende. Og så liker jeg å sammenligne fra gang til gang på intervaller om pulsen på dragene varierer.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 08:50   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Det som er mer interessant (for meg i alle fall) er å måle om man har noen fremgang etter en viss periode.

Ja, for meg er det slik at jeg kun ønsker å trene så mye at jeg holder meg "innafor" i forhold til helse. Og når det gjelder helseeffekter så er de veldig giret på pulssoner. (PS! Så du i tråden min om løping hva de anbefalte for å trimme hjernen?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 08:55   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Ja, men det er flere år siden sist, og det var på tredemølle på sykehus.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 10:13   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Jeg målte for noen år siden. Den synker jo litt med alderen, så hvis jeg skulle vært vitenskapelig nå, så hadde jeg trukket fra noen slag.

Jeg gjorde det på Melkesyrefabrikken, der jeg løp på en mølle, fortere og fortere, med sånn maske foran ansiktet, og så var det et stikk i fingeren en eller to ganger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 11:07   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Dere som har målt: ligger dere langt unna det tallet dere får hvis dere regner på dissee måtene?

* Din alder multiplisert med 0,64, trekker dette fra 211.
* 220 minus alder.

Jeg fikk et regnestykke fra en trener på senteret en gang, og føler at tallet stemmer bra når jeg bruker pulsbelte på spinningen. Merker at kjennetegna på de ulike sonene "slår inn" der det skal. Jeg har opplevd å komme opp i 98 %, men stort sett ikke mer enn 90-93 % ved en vanlig/hard økt.

Jeg husker ikke om regnestykket var lik det første jeg skrev her, jeg burde nok isåfall justere noe nå siden det har gått noen år.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 11:25   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Min makspuls er ganske mye høyere enn den verdien jeg får ved utregning på de to formlene. Regner jeg ut fra den første så ligger jeg ca 15 slag under faktisk makspuls, på den andre hele 30 slag under.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 11:36   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Ja, min er også mye høyere. Formelen er 220 minus alder, det skulle gi 174.

NTNU sin kalkulator sier 183. https://www.ntnu.no/cerg/hfmax

Den målte var ca 195, og bør fortsatt være over 190.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 11:37   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Og, for the record: Makspuls sier ingenting om form. Det er ikke om å gjøre å ha høyest mulig. Men om du tror du har makspuls på 174 og så er den reelle 20 slag høyere, og du prøver å trene vitenskaplig på puls, så vil du aldri få kommet deg opp i terskelpuls og få de effektene man får av å trene der. Og man vil føle seg i sinnsykt dårlig form!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 11:44   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

NTNU sin kalkulator sier 183. https://www.ntnu.no/cerg/hfmax

Takk for link til enda en utregning. Ser at den tar hensyn til vekt og.

Jeg får 187 på den.
183 hvis jeg tar 220-alder.
187 på det første (211-0,64*alder)

På pulsbeltet mitt er det registrert 193 ut fra samtale/utregning med trener på senter for noen år siden. Jeg har hatt lyst til å teste maxpulsen, samtidig som jeg føler at det stemmer såpass godt at jeg tenker at det ikke er nødvendig. Som sagt synes jeg at jeg passer godt inn i de ulike sonene ut fra beskrivelser av hvordan det skal føles.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 11:48   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dere som har målt: ligger dere langt unna det tallet dere får hvis dere regner på dissee måtene?

* Din alder multiplisert med 0,64, trekker dette fra 211.
* 220 minus alder.

Jeg målte sammen med PT-en min for ei stund siden og fikk en makspuls som lå hhv. ca. 20 og ca. 30 over disse utregningene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 11:55   #13
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Jeg har målt maxpuls flere ganger og den stemmer overholde ikke med utregningsmåtene. Jeg ligger 7 slag under NTNUs utregning.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 12:24   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dere som har målt: ligger dere langt unna det tallet dere får hvis dere regner på dissee måtene?

* Din alder multiplisert med 0,64, trekker dette fra 211.
* 220 minus alder.

Er nok høyere her - tipper jeg var rundt 40 da jeg forsøkte å måle, og havnet rundt 200. Jeg har løpt halvmaraton med et snitt på 90 % av makspulsen. Det skyldes nerver; uka før løp jeg samme distanse med bare litt lavere fart og puls i en helt annen og betydelig lavere liga.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 14:11   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg målte sammen med PT-en min for ei stund siden og fikk en makspuls som lå hhv. ca. 20 og ca. 30 over disse utregningene.

Samme her.

Jeg målte også ved å løpe på mølle, og løp med stadig økende belastning til pulsen sluttet å stige.

Landet på 205, og burde vært på 186 etter regnestykket. 186 er vel omtrent der høyeste sone begynner, så det ville blitt riv ruskende galt om jeg hadde trent pulsintervaller med dét utgangspunktet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 14:19   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Takk for link til enda en utregning. Ser at den tar hensyn til vekt og.

Jeg får 187 på den.
183 hvis jeg tar 220-alder.
187 på det første (211-0,64*alder)

På pulsbeltet mitt er det registrert 193 ut fra samtale/utregning med trener på senter for noen år siden. Jeg har hatt lyst til å teste maxpulsen, samtidig som jeg føler at det stemmer såpass godt at jeg tenker at det ikke er nødvendig. Som sagt synes jeg at jeg passer godt inn i de ulike sonene ut fra beskrivelser av hvordan det skal føles.

Hvis det er målt på sykkel får du lavere maksberegning enn om du hadde løpt. Forutsatt at du behersker løping da. Legen sier at løping gir høyere puls fordi overkroppen er aktiv. Jeg får det samme resultatet, er en elendig løper.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 14:21   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvis det er målt på sykkel får du lavere maksberegning enn om du hadde løpt. Forutsatt at du behersker løping da. Legen sier at løping gir høyere puls fordi overkroppen er aktiv.

Samme her - har aldri kommet i nærheten av makspuls på sykkel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 14:27   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvis det er målt på sykkel får du lavere maksberegning enn om du hadde løpt. Forutsatt at du behersker løping da. Legen sier at løping gir høyere puls fordi overkroppen er aktiv. Jeg får det samme resultatet, er en elendig løper.

Den er altså ikke målt, bare regnet ut med hjelp. Kan ikke si jeg "behersker" løping, akkurat. Spørs jo hva du mener. Jeg klarer jo å løpe litt om jeg må, men velger aldri å gjøre det, fordi jeg får så fort beinhinnebetennelse av det.

Hvor mye har dere betalt for maxpuls-test, da?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 14:29   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Betalt? Det kunne jeg aldri ha funnet på. Jeg leste en oppskrift på nettet som beskrev hvordan man skulle løpe (til du nesten spyr, i praksis ), og så gjorde jeg det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 14:35   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Jeg betalte heller ikke, og tror dette er gjennomførbart alene hvis du greier å presse deg selv såpass uten en person som maser.

For min del var det så fælt at jeg ble liggende på golvet i minst 10 minutter før jeg kunne vurdere å reise meg opp etterpå.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no