Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stelton termokanne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 18:38   #1
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Stelton termokanne

Er det noen som kjenner til denne type termokanner og kan si noe om kvaliteten?
Er de lette å knuse? Holder de lenge på varmen? Er de enkle å rengjøre? Evt andre ting?

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:39   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stelton termokanne

De holder lenge på varmen og varer en evighet. Pene er de også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:46   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stelton termokanne

Vi er veldig fornøyd og har en til te og en til kaffe. Men innmaten er i svært tynt glass så man må jo være forsiktige med dem. Jeg vasker dem med flaskekost, men det skal man visstnok ikke gjøre, og mamma sin knuste under samme behandling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:55   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stelton termokanne

Vi har tre stykker som vi har hatt i flere år, og er like fornøyde med hver av dem.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:56   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stelton termokanne

Jeg har hatt min i mange år og er veldig fornøyd. De holder lenge på varmen, hvis man bruker skrulokket, og den er pen og se på.

Vi rengjør den med å sette vann iblandet oppvaskmaskinpulver i, over natten. Det fungerer så fint, atte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:05   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stelton termokanne

Hvordan er det med skrulokket? Jeg har vært borti et par kanner der man måtte skru ganske mye og var man ikke observant så tømte man plutselig lokk og kaffe utover alt. Min far blant annet advarte meg mot det, og har lest det på ymse nettforum også. Har lyst på en sånn, derfor jeg spør, spesielt siden jeg allerede har presskanna.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:08   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stelton termokanne

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Hvordan er det med skrulokket?

Jeg har aldri tenkt på at skrulokket er vanskelig å bruke, og jeg er ikke spesielt lokk-flink.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:16   #8
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Stelton termokanne

Takker for svar damer. Tror nok det blir en slik en på oss
Om ikke noen har flere kommentarer om lokket da.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:27   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stelton termokanne

Jeg er veldig fornøyd med både den kannen og presskannen fra Stelton.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:35   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stelton termokanne

Vi har en som vi er veldig fornøyd med. Vi fikk dessuten presskanne nå, som jeg tenkte bruke til te. Men jeg er så dårlig på slikt, hvor mye te har dere oppi en sånn presskanne?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:36   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stelton termokanne

Bruker den bare til kaffe så det vet jeg ikke.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:55   #12
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stelton termokanne

Liker den kjempegodt!

Ang te, en liten teskje tørket te pr kopp og en til kannen pleier jeg å praktisere, sånn ca, blir veldig god te.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:00   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stelton termokanne

Jeg bruker aldri skrulokket jeg. Bare vippelokket. Med mindre man skal holde kaffen varm en hel dag, så skulle ikke det være nødvendig?

Er forøvrig veldig fornøyd med kanna.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:01   #14
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stelton termokanne

Godt fornøyd med min jeg

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:06   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stelton termokanne

Vi har hatt den kannen i mange år og er veldig fornøyd. Bruker bare skrulokket når jeg putter den i sykkelkurven, hjemme er det bare vippelokket som brukes.

Min erfaring er at skrulokket selvfølgelig faller av dersom man skrur det helt opp. Det skal bare åpnes.
Min venninne klarte å helle ut vippelokket da hun nesten satt kannen opp ned. Men det gjør du bare en gang.

Jeg skyller kannen ren med litt klorin og varmt vann. Ferdig.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:07   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stelton termokanne

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger svigermor har tømt kaffe over hele kjøkkenbenken med den kanna når den har vippelokk, men jeg tror ikke at man skal ta det som en indikator på at det er en krunglete kanne. Men vi har jo lært, så nå er det alltid bare kjøkkenbenken det går utover.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:07   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stelton termokanne

Jeg er også fornøyd, bruker den til kaffe. Bruker bare vippelokket, glemt at jeg også har skrulokk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:14   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stelton termokanne

vi og bruker bare vippelokket.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 21:03   #19
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stelton termokanne

Vi har flere. Den som bare brukes til te brukes utelukkende med vippelokk og holder teen varm over natten. Det er kjekt når man har dårlig tid om morgenen. En av kaffekannene holder dårlig varmt, bare en 2-3 timer, så den bruker vi bare når det er selskap. Vi har kjøpt flere erstatningskolber og har erfart at de ikke alle holder like varmt.
Skal jeg ha en ny erstatningskolbe som ikke holder varmt har jeg tenkt til å klage.

Skrulokk?

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 21:29   #20
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stelton termokanne

Her i huset har vi tømt så mye kaffe utover, med begge lokkene, at den har blitt reservekanne. Men den holder kaffen varm, det skal den ha!

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no