Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-14, 21:19   #21
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Elkjøp har egne folk som monterer så det er nok helt trygt.
!

De hadde ikke det tilbudet her i byen før jul, men de snakket om at dette var noe de vurderte. Veldig greit da en slipper å lete etter en ledig rørlegger.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 21:21   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Jeg fant det her, må ringe og høre om det gjelder for oppvaskmaskin også da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 22:07   #23
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Ca. 2000,- sier rørleggermann.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 23:57   #24
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Sånt har jeg en pappa til. Så lenge det kun er snakk om å skru på slangene på det allerede ferdig monterte oppsettet til oppvaskmaskin så mener jeg at man har lov til det selv.

Husk å slå av vannet når du monterer den.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 00:23   #25
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Hvis en oppvaskmaskin har noen form for garanti (vår har noe som heter..kan det være Aqua stop), gjelder det kun om den er montert av autorisert personale. Vi hadde rørlegger til å installere vår, og hadde nok ikke turt noe annet.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 08:57   #26
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

AquaStop betyr bare at maskinen slår seg av dersom det blir lekkasje i maskinen(tett filter ol) for å ikke gjøre vondt værre.

Oppvaskmaskinen skal kobles til vann og strøm.
Dvs at ledninger og slanger må være lange nok.
Fukt og dampsperre må på plass(opp mot benkeplaten).
Maskinen må settes i vater og monteres fast i benken.
Sokkel må tilpasses.

Da min rørlegger skulle montere vår nye maskin lille julaften oppdaget han at vanntilførselslangen ikke var lang nok, og den måtte skjøtes(eller byttes til en som er lang nok). Det tok litt tid.
Å få den riktig inn i kjøkkenbenken tok også litt tid gitt(vi har et gammelt hus og ingenting er i vinkel eller vater).
Så var det bare å klikke på sokkelen. Men den måtte kappes til fordi fronten på maskinen gikk lenger ned enn den gamle(som ble installert av kjøkkenforhandleren). Det tok også litt tid, for det skal se ordentlig ut.

Så hadde jeg måttet ha en fremmed rørlegger inn, måtte jeg betalt for to timer arbeid(kanskje 2,5) og deler, og svisj så kostet det 2000-2500 kroner.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 09:07   #27
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

AquaStop betyr bare at maskinen slår seg av dersom det blir lekkasje i maskinen(tett filter ol) for å ikke gjøre vondt værre.

Aqua stopp, gjør vel ikke noe med maskinen? mener den stopper vanntilførselen om det blir vannlekasje, mulig det finnes flere typer med forskjellige funksjoner?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 10:06   #28
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

AquaStoppen bryter bare vanntilførselen. Og når maskinen ikke får vann stopper den.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 10:40   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Det er ikke alltid kjempeenkelt. Bare opplyser om det.

Kontakten vi hadde bak den gamle, passet ikke i den nye så vi måtte bytte. Ikke såååå vrient, pappa klarte det, men jeg hadde ikke gjort det selv for å si det sånn..!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 10:53   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Prøv selv først, får du ikke til ringer du en rørlegger.

Jeg ringte en rørlegger når vi skulle bytte, for jeg greide ikke koble fra den gamle. Han skulle ha 3000 kr for å koble den fra. Jeg brukte en sterk nabo i stedet. Jeg koblet på den nye selv.

Har du sånn dings på vasken som stenger vannet til oppvaskmaskinen? Hvis du har det er det jo bare å holde seg i nærheten første gang maskinen går og stenge av hvis vannet dukker opp på steder det ikke bør være.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 11:13   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.103
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Jeg hadde fått den levert og montert av Elkjøp.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 11:15   #32
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Vi hadde rørlegger som monterte oppvaskmaskin. Jeg ville ikke tatt sjansen på å gjøre det selv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no