Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hadde du kunnet bidratt?
Ja, men bare dersom jeg kunne velge vakt 42 42,42%
Ja 31 31,31%
Ja, men det hadde vært krevende å få til 13 13,13%
Nei, lar seg ikke forene med andre plikter og oppgaver 13 13,13%
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 15:16   #41
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Eg kunne stilt på kveldsvakta. Det andre hadde gått for mykje ut over helsa mi.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 15:37   #42
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Jeg hadde lett tatt natta, men nå jobber jeg jo natt i utgangspunktet da. Hadde slitt med morgenvakta siden jeg har andre unger som også skal ut og leveres, men skulle fått til de andre. Spennende opplegg!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 15:41   #43
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Oi, jeg tenkte først at dette var for større barn enn mine. Jeg hadde ikke ivret for å få dette gjennom, men dersom det var stemning ville jeg stilt opp for fellesskapet. Litt usikker på hvordan a-menneskegutten ville reagert på en sånn natt. Han synes det er flaut å vise at han er trøtt om kvelden.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:13   #44
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Vi hadde nok kunnet klart alle vaktene. Jeg hadde foretrukket kveldsvakta, morgenvakta hvis jeg begynte seint på fredager. Nattevakta innbiller jeg meg at mannen min hadde tatt, men jeg hadde gjort det jeg også hvis det var mangel på folk.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:32   #45
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Lesevake er en fin greie.
Vi hadde greid å stille på alt, selv om det selvfølgelig hadde vært litt upraktisk.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:40   #46
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Som lærer har jeg arrangert lesevaker mange ganger uten å tenke på at man kunne be om foreldrehjelp - ung&entusiastisk-perioden. Lesevaker har vært så fine opplevelser og vi stiller gjerne opp på slikt som foreldre. Mannen har akkurat stilt opp på nattskiftet på et slikt arrangement, men det var natt til lørdag, så da kunne han sove litt på formiddagen. Selv kunne jeg fint tatt kveldsskiftet midt i uka, og morgenskiftet på de dagene jeg ikke selv begynner undervisning kl. 8. (Dog vil jeg si at jeg som lærer garantert ville tatt morgenskiftet og frokost heller enn å be foreldre komme for å ordne det.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:44   #47
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nei.

(Jeg hadde ikke syntes det var noen spesielt god ide at 2005-barnet mitt skulle være med på det heller.)

Hvorfor ikke? Jeg har bare gode erfaringer fra lesevaker for barn gjennom hele barnetrinnet. Gamle elver snakker om nettopp lesevakene hver gang vi møtes.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:44   #48
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Mine barn skal ha lesevake neste uke, men der er det lærerne som passer på. Ungene har "avspasering" dagen etter og det er forsåvidt en større utfordring.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:05   #49
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Nå så jeg at nattevakten var fra 22- 08:30! Det er mange timer!

Jeg kommer til å melde meg til kveldsvakt. Andre vakter får for store innvirkningen på andre elementer i livet vårt.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:16   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Jeg kunne ikke tatt nattevakten hvis jeg skulle på jobb dagen etter. Jeg har nemlig, som de fleste andre, en jobb som jeg trenger en hvis grad av hjernefunksjon for å klare. Om de hadde lagt vaken til min lange sommeravspasering, kunne jeg tatt både en og to vakter.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:27   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

For meg hadde det kommet an på om jeg hadde hatt barnevakt til det andre barnet, om jeg hadde hatt det kunne jeg tatt kveldsvakt og nattevakt. Morgenvakt hadde vært vanskelig siden jeg har undervisning fra 8.30.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:40   #52
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Bare kveldsvakten og muligens morgenvakten. Helt uaktuelt å være oppe om natta og ha full dag med undervisning på vgs dagen etterpå.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:40   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Jeg kunne tatt både kvelds- og morgenvakt uten problemer. Natten er verre, men i knipe kunne jeg stilt (ville gått rett på jobb. Har døgna før...).

Storebrors klasse overnattet fra tirsdag til onsdag i slutten av 2.klasse, 3 lærere dekket all tid. Det var imponerende.
Vanlig skoledag på elevene dagen etter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:43   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Tror min skal ha full skoledag dagen etter, men vi får vite mer info om et par uker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:43   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Jeg synes nattevakten burde vært delt opp da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:08   #56
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Jeg har stilt opp på lesevake på skolen. Mannen var offshore, så fikk barnevakt for de andre ungene. Jeg syns dette er en fin ting å få til, og gjør så godt jeg kan for at ungene skal få den opplevelsen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:15   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Jeg kunne stilt opp på kveldsvakten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:20   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Kveldsvakten hadde vært uproblematisk. Morgenvakten hadde jeg greid hvis jeg var heldig med møtekalenderen. Nattevakten kunne jeg tatt om det var mye om å gjøre, men jeg hadde nok ikke meldt meg til det uten videre, siden det ville medført å bruke en feriedag dagen etter. Jeg hadde nok helt mot å si nei til ungenes deltagelse, om jeg måtte være nattevakt på en torsdag. Jeg hadde uansett ikke greid å holde meg våken da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:53   #59
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvorfor ikke? Jeg har bare gode erfaringer fra lesevaker for barn gjennom hele barnetrinnet. Gamle elver snakker om nettopp lesevakene hver gang vi møtes.

Mest fordi at barnet mitt ikke hadde ønsket være med, hun sliter ofte med å sove hjemme. Borte er helt håpløst, dessverre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 20:05   #60
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du kunnet bidratt på dette opplegget? (Skole)

Er dette vanlig? Jeg har aldri hørt om lesevake tidligere.

Jeg kunne glatt tatt morgenvakten. Nattvakten hadde jeg ikke orket.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no