Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-17, 10:46   #21
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Det er litt sånn "hvor lang er en strikk"-spørsmål. Det du må gjøre er å finne ut hvor mye materiale du trenger, og regne ut sånn ca hvor mye det koster. Så må du få et overslag fra håndverker på hvor mye selve jobben vil ta, og da sitter du igjen med resultatet. Vi brukte ca. 700 000,- på å totalrenovere stue og kjøkken. Da strippet vi helt ned til bunn, satte inn KNX-system, byttet hele det elektriske og alt av gulv, vegger og tak, la nye varmekabler i gulvet og spotter i taket. Vi valgte Kvik-kjøkken (som vi brukte kjøkkenmontør til å montere) og byttet dessuten alt av møbler og hvitevarer, så det kunne sikkert vært gjort noe billigere. Men det koster å renovere, altså. Spesielt hvis man ikke gjør noe selv og ønsker å gjøre det skikkelig.

Jeg har brukt roomsketcher til å tegne om hele huset, og kan virkelig anbefale det. Blant annet brukte jeg det til å tegne om vaskerommet til bad og ny planløsning i 2. etasje, og det fungerte utrolig bra!


Sist redigert av Gaia : 06-05-17 kl 10:52.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 12:59   #22
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Driver og ser på panelplater nå. Jeg har stoooor stue og lurer veldig på om det blir kjedelig med hvite plater. Hva tror dere om å velge denne fargen?

Jeg har den fargen på en vegg i stuen som går over hele huslengden. De andre veggene er hvite, og jeg er såååå fornøyd.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 14:58   #23
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg har den fargen på en vegg i stuen som går over hele huslengden. De andre veggene er hvite, og jeg er såååå fornøyd.

Bilde? DD

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 15:08   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er litt sånn "hvor lang er en strikk"-spørsmål. Det du må gjøre er å finne ut hvor mye materiale du trenger, og regne ut sånn ca hvor mye det koster. Så må du få et overslag fra håndverker på hvor mye selve jobben vil ta, og da sitter du igjen med resultatet. Vi brukte ca. 700 000,- på å totalrenovere stue og kjøkken. Da strippet vi helt ned til bunn, satte inn KNX-system, byttet hele det elektriske og alt av gulv, vegger og tak, la nye varmekabler i gulvet og spotter i taket. Vi valgte Kvik-kjøkken (som vi brukte kjøkkenmontør til å montere) og byttet dessuten alt av møbler og hvitevarer, så det kunne sikkert vært gjort noe billigere. Men det koster å renovere, altså. Spesielt hvis man ikke gjør noe selv og ønsker å gjøre det skikkelig.

Jeg har brukt roomsketcher til å tegne om hele huset, og kan virkelig anbefale det. Blant annet brukte jeg det til å tegne om vaskerommet til bad og ny planløsning i 2. etasje, og det fungerte utrolig bra!

Jeg vet at det ikke er mulig å svare eksagt, men jo fler som sier hva de har gjort og pris, jo bedre får jeg et inntrykk av hva det vil ligge på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 18:10   #25
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Bilde? DD

Elendige bilder, men kanskje du får litt feeling med fargen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (10,9 KB, 36 visninger)
__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 18:12   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Et til....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (11,5 KB, 31 visninger)
__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 00:08   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på renovering av leilighet i tomannsbolig

Elsker fargen!!!!

Har mørkt soverom og. Trives veldig godt med det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no