Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-19, 14:40   #121
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Ja, mine lave bunadssko er ikke Klavenes, men de nye støvlettene er det. Mannen har samme erfaring med sine sko som du nevner, det er også Klavenes. Jeg tenker at de lave skoene kan funke fint til fester og sitte-selskap, mens på 17.-mai må det funke på timesvis med gåing. Og nei, aldri i livet om jeg trekker i svarte joggesko el.l. til bunad.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:45   #122
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg har også Klavenes bunadssko. De er god i den forstand at jeg ikke får gnagsår på hælen, men tærne dør sakte, minutt for minutt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:46   #123
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg skal ha min Tinnbunad, som ikke er så vanlig, men som det allikevel er noen andre som har på det lille stedet jeg bor :Knegg:

Eldste skal konfirmeres neste år og ønsker seg enten Løken- eller Tinnbunad. Tinnbunad er ikke så lett å få tak i, så jeg undersøker om det i det hele tatt er mulig til neste år.

Den er veldig fin! Jeg så mange på lørdag. Det var nok en stor slekt som alle hadde samme.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:58   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Den var særpreget og flott!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 15:35   #125
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg kjøpte nye bunadssko i fjor etter at forrige gikk i oppløsning etter nesten 30 års tjeneste. Jeg kjøpte ikke klavenæs. Jeg prøvde både de og et annet par, og begge kjentes ut til å sitte godt på foten. Så jeg spurte i butikken hva det var som gjorde at jeg skulle betale over dobbelt så mye for skoene fra Klavenæs, og svaret jeg fikk var: "Hvis de andre sitter godt, så skal du bare velge dem." Så da gjorde jeg det.

Vi går godt over en mil på 17. mai, og jeg fikk ingen problemer med føttene i fjor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 15:40   #126
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Har ikke sko fra Klaveness, tror mine er skinn fra Folklore. De er gode å gå i synes jeg, så de beholdes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 09:32   #127
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg stiller i min røde trønderbunad, som jeg har gjort de siste 38 årene. Jeg måtte krype til korset og ba mamma om å flytte hektene på stakken 1 cm ut slik at jeg kom meg gjennom konfirmasjonen til eldste uten å besvime. Det gikk heldigvis bra.

I tillegg stiller mannen i sin fanabunad, eldste i arvet bunad etter bestefar og lillesøster i en av de gamle barnebunadene fra min familie.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 09:35   #128
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Har Klaveness-sko som er helt OK å gå i (går uansett ikke milevis). Kan noen anbefale andre merker som er mykere i sålen, tro? Tenker på 12-åringen, som bruker 36.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 09:48   #129
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg har vasket bunadsskjorter allerede!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:06   #130
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Har Klaveness-sko som er helt OK å gå i (går uansett ikke milevis). Kan noen anbefale andre merker som er mykere i sålen, tro? Tenker på 12-åringen, som bruker 36.

Det tror jeg blir vanskeliger å finne. Anbefaler å legge inn en innleggsåle i silikon.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:09   #131
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det tror jeg blir vanskeliger å finne. Anbefaler å legge inn en innleggsåle i silikon.

Takk for tips! Det demper litt?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:10   #132
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Takk for tips! Det demper litt?

Ja, det blir mye bedre. Problemet er hvis man har høy vrist, da er det ikke nødvendigvis plass til noe nedi. Men i alle fall barnemodellene (som hun jo fortsatt kan bruke) kan justeres over vrista med borrelås.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 13:51   #133
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vasket bunadsskjorter allerede!

VASKET er min fra i fjor, men den er ikke vasket til 17. mai, for jeg må huske å skylle den opp/dynke/et-eller-annet så jeg får stryke den til lørdag. Og deretter vaske og stryke den igjen til neste fredag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 13:54   #134
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Her ble alle familiens fire bunadskjorter + guttungens finskjorte vasket etter konfirmasjon i helga. Så de må "bare" strykes ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 14:45   #135
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg kjøpte bunadsko på OBS for snart 14 år siden jeg. De er like fine enda. Og ganske gode å gå i. :enkel:

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 15:05   #136
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg hadde noen fantastiske bunadsko, de var så gode å gå i at de var en drøm. Hva skjedde? Joda, min kjære mor skulle på "dansefest" så hun trengte gode sko og klipte av spenna og brukte dem. Bare å komme på det...

Vel, needless to say så måtte hun kjøpe nye til meg, men de er ikke like gode gitt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 15:08   #137
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg hadde noen fantastiske bunadsko, de var så gode å gå i at de var en drøm. Hva skjedde? Joda, min kjære mor skulle på "dansefest" så hun trengte gode sko og klipte av spenna og brukte dem. Bare å komme på det...

Vel, needless to say så måtte hun kjøpe nye til meg, men de er ikke like gode gitt.

Da hadde jeg blitt temmelig rasende. Mine har heldigvis spenner som kan tas av og på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 10:52   #138
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Da hadde jeg blitt temmelig rasende. Mine har heldigvis spenner som kan tas av og på.

Kanskje jeg kan ønske meg sånne bunadsstøvletter av henne, hun har fremdeles litt å bevise etter den hendelsen, kan jo være plaster på såret og bursdagsgave eller noe. Det er en del år siden, men skoene har ikke blitt noe bedre.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 10:52   #139
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Kanskje jeg kan ønske meg sånne bunadsstøvletter av henne, hun har fremdeles litt å bevise etter den hendelsen, kan jo være plaster på såret og bursdagsgave eller noe. Det er en del år siden, men skoene har ikke blitt noe bedre.

Skulle bare mangle.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 13:04   #140
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Vi har funnet utav hvilken rekkefølge vi skal kle bunadene på oss. Rekkefølgen som fungerer uten at stressnivået blir høyt.
Minstemor, Lillesøs,meg og til slutt mannen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no