Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-14, 23:33   #41
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er greit å vite hva jeg har teknisk mulighet til, og jeg skjønner at man som bruker kan være interessert i å vite det. For egen del kan jeg si med hånden på hjertet at dette har jeg ikke visst før nå, og jeg er uhyre lite interessert i å bruke muligheten til noe. Både av etiske grunner og av genuin mangel på nysgjerrighet.

Om dere tror på meg må dere jo nesten selv vurdere. Det Teo skrev er selvsagt en viktig påminnelse for alle som bruker digitale systemer:

Når 3-4 personer har tillgang til dette, synes jeg godt det kan stå under pollen. Ikke fordi jeg mistror deg eller andre med samme tilgang, men fordi det er relevant informasjon til de som svarer. Anonym gir inntrykk av at ingen kan se det, og ikke alle er like bevisste og oppegående på hvilke spor de legger igjen på nett. Dessuten ser det ut til at det har blitt gitt andre svar tidligere, jf. det nokon skriver:

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har svart utifrå at Admin sa at dei ikkje hadde tilgang til å sjå kva den einskilde hadde stemt i ei anna spørjeundersøking som var anonym og som handla om eit sensitivt tema, for ei tid tilbake sidan.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 23:50   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Jeg er usikker på hvilken tråd nokon refererer til - det hadde vært interessant med link. Jeg fant en tråd fra 2010 der HP skrev at siden informasjonen om hva den enkelte har svart finnes i databasen (ellers hadde man ikke kunnet se, ved hjelp av kursiv, hva man selv har stemt), har admin teknisk sett tilgang til den, men dette er ikke noe vi driver med. Selv svarte jeg i samme tråd at jeg ikke ante hvordan jeg evt. fikk tak i den informasjonen, og det har altså vært sant frem til i dag.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 00:26   #43
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Skilpadda, eg meiner det blei sagt i den undersøkinga om kor mange som hadde opplevd voldtekt, for ei tid tilbake sidan.

Eg er for øvrig veldig klar over at nett er nett og at det alltid vil ligge digitale spor rundt meg, når eg faktisk vel å vere sosial på nett. Men det er forskjell på den generelle risikoen for ein databaselekkasje og på om ein anonym poll ser ut som ein ikkje-anonym poll for moddene. Og eg trur deg når du seier at du ikkje visste om funksjonen, Skilpadda! Eg rekner ikkje med at det blir fråtse-i-polle-parti rundt i admin-heimane heller. Men det er jo det prinsipielle aspektet som noen nevner.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 00:27   #44
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Eg klarte leite det opp på telefon: http://www.foreldreportalen.no/forum...75&postcount=9

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 00:33   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg klarte leite det opp på telefon: http://www.foreldreportalen.no/forum...75&postcount=9

Men det stemmer at moddene ikke kan se det, altså. Det er det bare admin som kan. Og det ble nevnt senere i den tråden du linker til at det er forskjell på admin og modder. (Admin vil for øvrig si HP og meg, for dem som ikke er helt inne i hvem som er i forumledelsen.) Jeg logget inn på moddepanelet etter å ha sett etter på adminpanelet, og funksjonen er ikke tilgjengelig der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 00:38   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Ah, greit å vite. Eg tenkte vel at det betydde at ingen kunne sjå det. Men eg er jo like fullt innforstått med at nett er nett, altså.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 00:39   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Det var ikke poenget mitt å forsvare meg altså, nokon. Jeg var bare nysgjerrig på hva jeg og evt. andre hadde sagt i tidligere diskusjoner, for det kan jo godt hende jeg har sagt noe feil før, ettersom jeg ikke var klar over muligheten. Hvis du oppfattet "modder" som "alle i forumledelsen" er jo det også en forståelig misforståelse.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 00:44   #48
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var ikke poenget mitt å forsvare meg altså, nokon. Jeg var bare nysgjerrig på hva jeg og evt. andre hadde sagt i tidligere diskusjoner, for det kan jo godt hende jeg har sagt noe feil før, ettersom jeg ikke var klar over muligheten. Hvis du oppfattet "modder" som "alle i forumledelsen" er jo det også en forståelig misforståelse.

Eg tenker fort at modder = formuleringa, ja, men det heng mest saman med erfaringar frå andre fora. Det "Ah"-et var eit "Det var det som var misforståinga".

Eg oppfatta deg ikkje som i forsvar. Det var eg som var unøyaktig, då eg siterte deg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 01:24   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er anonyme spørreundersøkelser på FP helt anonyme?

Jeg har tatt det som en selvfølge at det er mulig å se hvem som har stemt hva - som Skilpadda sier, hvordan skal mitt svar kunne stå i kursiv hvis det ikke er knyttet til min bruker?

Jeg har imidlertid vært sikker på at ikke moddene hadde tilgang til det, sikkert fordi det har vært sagt tidligere. Dessuten svarer jeg enten i tråden, eller lar være å stemme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no