Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Anbefal meg en tur/fjellbukse

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-16, 13:20   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Anbefal meg en tur/fjellbukse

Jeg trenger ny fjellbukse. Den må være slitesterk men samtidig såpass myk og lett at jeg kan rusle rundt med den på tur i skogen med ungene. Stretch på enkelte steder er et must, synes jeg. Og så må den passe til hofter, rumpe og lår. Generelt er det lårene jeg drar mest over, selv om jeg definitivt har frodige hofter og en rumpe som er god å sitte på også.

Og gjerne litt frisk farge. Anyone?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 13:24   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Kan du definere frodige lår? Grunnen til at eg spør er at då eg brukte 42 i bukser fann mange fine og gode på sportsbutikkar i størrelse L. Etter nokre gode år og oppe i 46 i bukser måtte eg på Stormberg for å finne ei som var passelig. XL i Hagløfs, Norrøna, Bergans var for trangt. På Stormberg har eg i alle fall ei eg AVbefale. Den puste ingenting og er generelt grusom. Så no er målet å komme meg ned igjen til Hagløfsbuksa mi, og det er tett på

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 13:30   #3
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Jeg må ganske ofte opp i XL for lårenes skyld, men om det er god stretch så kan det gå med L. Problemet med XL er gjerne at den blir altfor stor i livet, men flere bukser har jo gode reguleringsmuligheter der.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 13:33   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Du beskriver meg og mitt buksebehov på en prikk Ruslebiffen, så jeg henger her og venter på tips. Bukser er gjerne for trange i lårene og vide i livet til meg, etter at det ble moderne med at også turbukser skulle være smale. Selv om mange av buksene har riktig så god stretch, så vil jeg likevel ikke at de skal sitte som pølseskinn over baken, slik at man tydelig kan se konturene av hver hårstrikk, hver mynt og hver tampong jeg måtte ha i lommene.

Samme med jakker, de "sitter" over rumpa når de passer ellers, og hvis de skal være løstsittende rundt rumpa så blir de voldsomme over bryst og skuldre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:11   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Denne er helt super! og den er stor i størrelsen. Den passer fint mine frodige former. http://www.stormberg.com/no/lia-d-st...ml#10114195005

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:14   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Jeg har en Norrøna-bukse jeg elsker, lurer på om den heter Fjørå?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:25   #7
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Denne er helt super! og den er stor i størrelsen. Den passer fint mine frodige former. http://www.stormberg.com/no/lia-d-st...ml#10114195005

Denne har jeg også, og er veldig fornøyd!
Nå har jeg gått ned litt i vekt, så jeg må vurdere å kjøpe meg en ny i mindre str snart..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:29   #8
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Jeg er generelt glad i Bergans, synes mange av buksene passer meg bra. Jeg har romslige lår og rumpe, og er mellom L og M i Bergans sine.

Bergans krosso Neo er ei god bukse, men finnes ikke i sprek farge.

Nå har jeg kjøpt to bukser fra Norrøna. Norrøna Fjørå flex 1 og Norrøna Falketind Flex 1, den siste har mye stretch og er veldig god! Jeg kan bruke L i Norrøna. (er vanligvis rundt 40-42 i bukser)
Norrøna sine er spreke i fargene da!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:39   #9
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Jeg har en fra Arc'teryx som sitter fint på fra 44-48, god stretch. Den heter Arc'teryx Gamma SL hybrid pant.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:41   #10
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Jeg har en fra Arc'teryx som sitter fint på fra 44-48, god stretch. Den heter Arc'teryx Gamma SL hybrid pant.

Da jeg kjøpte denne prøvde jeg også Bergans, men de passet ikke over min, eh, gode bak å sitte på. Arc'teryx var mye bedre for frodige former.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:42   #11
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Dette er den eg AVbefale, berre så eg har nevnt det:

http://www.stormberg.com/no/orkdalen...ml#10137995045

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 23:19   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Hvilken størrelse er du Biffen, har en som har blitt for stor til meg, lite brukt. Men hvis du er innenfor såkalte normalstørrelser så er den for stor for deg også. Er størrelse 44, men er vel mer en 46 vil jeg si.

Jeg kan gi den bort hvis den passer til noen, men orker ikke sende.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 23:30   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Bergans Breheimen finnes i tre lengder, og det hjelper om buksene lett blir for lange når man må opp i størrelse pga vidden. Eller om man bare er kort, sånn i alle tilfeller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 23:30   #14
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Norrøna Falketind Flex 1 er helt super! Stretch i stoffet, myk men tåler masse og kan reguleres i livet og nede ved beina. Lett bukse, jeg har to og bruker begge mye.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:58   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Jeg har Hagløfs og Bergans, nr en er smal/liten i størrelsen og den har jeg i str 38.
nr to er veldig stor i størrelsen, den måtte jeg bytte i S (enda er den litt stor).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 21:32   #16
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Anbefaler Bergans Okla. Den er superlett, og har god fasong.
http://nettbutikk.bergans.no/klær/Bu...49-p0001226943

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 22:29   #17
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Jeg har Norrøna fjørå, egentlig en sykkelbukse, men supergod på tur. Den har regulering i livet og stretch bak på lårene så det er ikke trangt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 11:45   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har en Norrøna-bukse jeg elsker, lurer på om den heter Fjørå?

Ble den på meg også
Og jeg har frodige lår og frodig rompe

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 12:26   #19
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Tusen takk for masse gode tips! Bl.a. Norrøna har generelt passet meg godt tidligere også. Jeg noterer ned og tar meg en tur til en fysisk butikk til uken.

Det osmose er viktig er at buksa er skikkelig slitesterk så den kan tåle litt klatring også (jeg nekter å gi slipp på klatrehåpet selv om klatring har vært lagt på hylla i Småbarnsårene...).

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvilken størrelse er du Biffen, har en som har blitt for stor til meg, lite brukt. Men hvis du er innenfor såkalte normalstørrelser så er den for stor for deg også. Er størrelse 44, men er vel mer en 46 vil jeg si.

Jeg kan gi den bort hvis den passer til noen, men orker ikke sende.

Det varierer mht modellen, av og til 42, innimellom 44, en sjelden gang 40. veldig snilt av deg! Men jeg tror nok den blir for stor til meg.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 12:51   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en tur/fjellbukse

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Tusen takk for masse gode tips! Bl.a. Norrøna har generelt passet meg godt tidligere også. Jeg noterer ned og tar meg en tur til en fysisk butikk til uken.

Det osmose er viktig er at buksa er skikkelig slitesterk så den kan tåle litt klatring også (jeg nekter å gi slipp på klatrehåpet selv om klatring har vært lagt på hylla i Småbarnsårene...).


Det varierer mht modellen, av og til 42, innimellom 44, en sjelden gang 40. veldig snilt av deg! Men jeg tror nok den blir for stor til meg.

Ja, den er da større til deg enn til meg.

Ellers så vil jeg tipse om Carite sitt tøy for oss med litt kurver. Det er den buksa som passer meg desidert best. Og den passer fortsatt selv om jeg har gått ned litt på grunn av god stretch og strikk i livet. Det er ikke en typisk fjellbukse, men en trenings- eller fritidsbukse. Veldig god å gå med. Minste størrelsen er 42, men muligens for stor til deg, ruslebiffen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no