Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Nedover- eller bortoverski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 18:22   #21
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nedover- eller bortoverski?

Jeg er vel ikke særlig glad i hverken bortover eller nedoverski, jeg syns derimot sparken er et undervurdert fremkomstmiddel.
Jeg skulle kysset den svensken som fant opp sparken.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:25   #22
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover- eller bortoverski?

Opprinnelig lagt inn av komo, her.

Har i alle år vært mest fan av alpint.
Henger sikkert igjen fra alle langrennsturene jeg ble dratt på i oppveksten, så da jeg ble "voksen" nok til bestemme selv ble det nesten bare alpint.

Som jeg skulle sagt det selv. Men så gikk kneet i et fall i bakken, og siden har jeg ikke kunnet stå på ski. Derfor forsøker jeg nå å bli mer entusiastisk, og få familien min entusiastisk (værre) for langrenn.

Ingenting er som lysløype når skiene er riktig smurt!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:11   #23
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover- eller bortoverski?

Gi meg en borg, så er jeg fornøyd.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:29   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover- eller bortoverski?

Hvis jeg blir nødt å velge mellom dem så velger jeg bortoverski. Helst ønsker jeg å slippe. Vannski går greit. Jeg har hatt ski på beina 4 ganger i løpet av de siste 15 årene. 2 av de gangene var i februar i år. Vi bor like ved kilometervis med lysløyper. Det er slalombakker 15 min kjøring herfra. Jeg har virkelig prøvd å innstille meg på å like ski, men så langt har jeg ikke lykkes.

Sparken og akebrettet er mine gode venner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:41   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedover- eller bortoverski?

Jeg hadde helt sperre av langrennski fra jeg var ca 15 til jeg var ca noenogtjue…mine foreldre var "fanatiske" langrennsmennesker og det var aldri en unnskyldning som holdt for å slippe lange bortoverturer på vidda. Når vi var på hytta ville jeg helst lese bok inne eller hoppe i snøen fra taket. I tillegg holdt jeg på å dø av snørr og tårer etter klubbmesterskap i veldig tidlige år.
Men lysten kom sakte, men sikkert tilbake, og nå foretrekker jeg nok langrennskiene. Jeg begynte på slalom sent i tenårene og har stått så sporadisk etterpå at jeg føler meg veldig nybegynner hver gang jeg kommer i bakken. Det er veldig gøy, men det blir litt nervøst. Hadde jeg fått litt flere turer hvert eneste år, så tror jeg det hadde blitt litt mer likt.
De siste årene har vi hatt små barn, så det har ikke blitt veldig lange turer, men er litt stolt av en lengre tur opp og ned lange bakker på Beitostølen ifjor 7 mnd gravid med minstemann.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:46   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover- eller bortoverski?

Ja takk begge deler!

Elsker å boltre meg i bakken på telemark eller alpinski, elsker å slite meg opp på en topp for å få sinnsyk utsikt og rå utforkjøring, elsker å gå lange turer med tung sekk sammen med gode venner, for på kvelden å komme fram til ei koie eller hytte, fyre i ovnen, ta meg ei kald øl og spise god mat. Elsker å ta en treningstur i bymarka med badstu og kveldsmat på studenterhytta etterpå, elsker påsketurene med svigerfamilien med barn i alle aldre: gå et par kilometer, lage bål, drikke kakao, bygge hoppbakke, ake på søppelsekker, ha snøballkrig ...

Kan vel oppsummere kort med at jeg gleder meg alvorlig til vinteren!

Her kommer vintern, her kommer den kalde fine tida! :Synger:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-11-06 kl 21:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:48   #27
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedover- eller bortoverski?

Jeg foretrekker egentlig at skiene står trygt plassert på uteboden jeg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 01:10   #28
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Min ambisjon for Snuppa er at hun skal få starte med langrenn i flere år for å lære og gå på ski ordentlig før det blir noe slalom på henne. Jeg tror litt på at det er greit å beherske bortoverski for å få balanse og elementær teknikk før man begynner i bakken. Men det kan hende jeg må sloss litt der, for mannen er en racer i slalombakken og ville sikkert tatt henne med på nedoverski i år allerede hvis han fikk lov.

Tror kanskje det er en myte, går vel heller litt på motivasjonen til det enkelte barnet. Jeg trodde også at det var lurt å vente med slalom.
Vi startet med langrenn for barna før vi begynte med slalom, men opplevde at de ble bedre i langrenn etter de begynte med slalom.
De to største begynte med slalom da de var 6 og 4.5 år gamle.
Minstemann begynte med slalom i fjor, han var da 3.5 år.(Ingen av oss orket å vente lenger, kjedelig å gå rundt med akebrett mens de andre kjørte).

Vi går en travel, men også veldig koselig tid i møte, mye utsyr som skal på plass puh...

__________________
100% Naturlig
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no