Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell London

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-19, 11:28   #61
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell London

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg sjekket uber og fant ut at det var like billig å ta uber helt fra Heathrow som å ta Heathrow express sine forhåndsbestilte billetter og så uber fra Paddington. Så tror vi satser på det for å få en myk start på ferien.


Jeg bestilte bil for å hente oss på flyplassen i London sist vi var der fordi vi kom fram seint på kvelden (tror det var Stansted; ikke Heathrow i hvert fall, men prinsippet er det samme). Jeg har aldri vært så redd i mitt liv som på den kjøreturen! Aldri igjen - sjåføren kjørte som en idiot og var livsfarlig. Fra nå av holder jeg meg til kollektivtrafikk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 11:33   #62
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hotell London

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg bestilte bil for å hente oss på flyplassen i London sist vi var der fordi vi kom fram seint på kvelden (tror det var Stansted; ikke Heathrow i hvert fall, men prinsippet er det samme). Jeg har aldri vært så redd i mitt liv som på den kjøreturen! Aldri igjen - sjåføren kjørte som en idiot og var livsfarlig. Fra nå av holder jeg meg til kollektivtrafikk.

Nå har jeg ikke tatt uber i London, men de er i større grad avhengig av at passasjeren gir gode omtaler og tips i etterkant av turen. Så stygg kjøring fører fort til at passasjerer ikke gir dette.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 11:51   #63
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell London

Jeg har lest at det koster 7 pund med tuben direkte fra Heathrow til Kensington, Piccadilly Line. Og ekspresstoget fra Heathrow til Paddington koster 30 pund. Dessuten må man videre derfra.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 13:04   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell London

Tenker at guttungen får det Oystercardet vi har, og så bruker jeg og mannen bankkortene våre. Hvordan gjør vi dette i praksis? Må noe aktiveres på noe vis? Det er vel sånn at det er en makssum i løpet av 24 timer (hvor mye?), og går dette automatisk selv med bankkort?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 13:10   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell London

Kom plutselig på at 15-åringen kanskje er barn?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 13:25   #66
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell London

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tenker at guttungen får det Oystercardet vi har, og så bruker jeg og mannen bankkortene våre. Hvordan gjør vi dette i praksis? Må noe aktiveres på noe vis? Det er vel sånn at det er en makssum i løpet av 24 timer (hvor mye?), og går dette automatisk selv med bankkort?

Det går automatisk, dere trenger ikke å gjøre noe, kortene er klare til bruk.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 14:18   #67
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell London

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det går automatisk, dere trenger ikke å gjøre noe, kortene er klare til bruk.

Så bra! Utrolig lettvint da.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 15:01   #68
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell London

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kom plutselig på at 15-åringen kanskje er barn?

Les dette: https://www.toptiplondon.com/transpo...lcards-oyster/

Det er ganske uoversiktlig når de er over 10.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 17:12   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell London

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Les dette: https://www.toptiplondon.com/transpo...lcards-oyster/

Det er ganske uoversiktlig når de er over 10.

Takk!

Det der var jo omtrent ubegripelig. Kanskje det er best å gi ham voksen-kort...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-19, 17:22   #70
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell London

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk!

Det der var jo omtrent ubegripelig. Kanskje det er best å gi ham voksen-kort...

Det hadde jeg garantert gjort.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-19, 10:09   #71
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell London

Det er uansett en maks grense per dag, så hvis man farter litt, er det ikke sikkert det gjør stor forskjell for en 15-åring, egentlig. Med vanlig bankkort er det i tillegg en maksgrense per uke, men det er kanskje verdt å sjekke om barnebankkort tillates for tap as you go i utlandet (ifht bankens regler for bruk i utlandet).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no