Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-16, 14:53   #101
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Ja, portugisisk vannhund er for stor. Men jeg klappet nylig mye på en, så det var ment som ekempel med tanke på pels.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 14:56   #102
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Italiensk vannhund (Lagotto) er jo også et alternativ. Den er mindre enn den portugisiske.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 14:58   #103
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg syns ikke de ser noe glattmyke ut... Samme med pudler egentlig.

(Og selv om de er fine, så sitter det et eller annet sted et bilde av pudler som litt fjollete utseende hunder. Selv om de ikke er fjolleklippet. Men jeg burde kanskje adressere mine fordommer litt...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 14:59   #104
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Vil også si at disse doodlelabradorene og andre doodle.. husker ikke hva de heter i farten, også blir veldig store altså. De er avlet frem mye pga at de blir røytefrie.

Ville heller holdt meg til en mellompuddel om du først skal ha en type som er hakket større enn Bichon-størrelse. Og som samtidig er røytefri.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 15:08   #105
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Husets attpåklatt. Lagotto med supermjuk pels. Matmor spiser Zyrtec og sprayer nesen med Nasacort. Alt funker. Og i natt sov han hele natta!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_9288.JPG (166,2 KB, 67 visninger)
__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 16:59   #106
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Altså når det gjelder doodle så er det ikke måte på hva som loves av både røytefrihet, som ikke er en selvfølge, og allergivennlighet, som heller ikke er noen selvfølge.
Det er MYE useriøsitet i doodle-/designhundmarkedet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 17:38   #107
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Finsk lapphund oppfyller alle kriteriene dine:

- passe for nybegynnere ✅ Check
- være "mellomstor minus". Ikke så stor at det blir upraktisk, ikke så liten at den blir fjollete. (hvor stort det er er et veldig subjektivt og må ikke ses på som dissing av folk med mindre hunder, ok? ) ✅ Check!
- være myk å klappe på. Seriøst, myk pels er mye av gleden ved dyr for meg, så det utelukker faktisk pudler... ✅ Check!
- Ha et vennlig og fredelig lynne. Ingen pipete gneldrebikkje. Kunne roe seg godt hjemme. ✅ Check!
- Like å mosjonere, være en fin turkamerat for både barn og voksne, for både småturer og lange løpeturer ✅ Check!

Og så er de utrolig søte hunder!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Merry Christmas - 2zxDa-4P1W3 - normal.jpg (111,4 KB, 35 visninger)
Filtype: jpg P1040300.JPG (1,17 MB, 52 visninger)
Filtype: jpg IMG_4430.JPG (1,02 MB, 40 visninger)
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 19:38   #108
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Finsk lapphund står på topp tre-lista mi.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 20:21   #109
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Det skjønner jeg. Det er noen utrolig sjarmerende hunder, elskelige og glade, og med en tydelig av-knapp.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 23:00   #110
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det skjønner jeg. Det er noen utrolig sjarmerende hunder, elskelige og glade, og med en tydelig av-knapp.

Vi snuser på hund til våren. Har du tips til gode oppdrettere, kanskje?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 03:10   #111
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Men finsk lapphund er for aktive mennesker, ser ikke for meg 8-9 timer alene og en tur eller to i nabolaget? Sånn mht til vanlig familie og tid.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 07:45   #112
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi snuser på hund til våren. Har du tips til gode oppdrettere, kanskje?

Kennel Vintervidda i Telemark har flotte representanter for rasen, de er helt i verdenstoppen når det gjelder utstillingsresultater. Mulig det er lang ventetid på valper derfra, vet de får mange henvendelser, men du kan jo forhøre deg. Ikke utenkelig at de har har en utstillingsklausul i kontrakten også, de er i hvert fall veldig opptatt av dette selv. Mange oppdrettere som stiller krav om minst én utstilling.

Så har vi Kennel Lappehiet på Karmøy, der kjenner jeg oppdretteren og har bare godt og si om henne. Hun krever godt kjennskap til valpekjøpere, og leverer ikke ut valper til "hvem som helst". Gir utrolig god oppfølging, men naturlig nok er det valpekjøpere i regionen som drar mest nytte av dette; råd og praktisk hjelp når det gjelder oppdragelse/trening. Ser at nettsiden deres ikke er helt oppdatert, det er mest aktivitet i FB-gruppa.

Det finnes mange andre oppdrettere av finsk lapphund, men de har jeg ikke så godt kjennskap til. Det som er viktig er at du er tydelig mtp hva du ønsker av hunden, både gemytt og ev. eksteriør hvis du er utstillingsinteressert. Og selvsagt kjønn. Så vil seriøse oppdrettere plukke ut den valpen som vil passe deg best.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men finsk lapphund er for aktive mennesker, ser ikke for meg 8-9 timer alene og en tur eller to i nabolaget? Sånn mht til vanlig familie og tid.

8-9 timer alene og to turer i nabolaget er ikke ideellt for noen hund. Min lapphund får minimum 1 time tur daglig pluss kortere lufteturer, men de få gangene jeg har vært syk og ikke gått så lang tur så takler hun det uten problemer. Men altså, ikke ideellt. Vanligvis lever hun er ganske aktivt liv, er med på joggeturer 5-18 km, flere timers turer i skog og mark i helgene og fjellturer i sommersesongen. Er også med på toppturer på ski. Og så er hun av og til med på jobb. Oppfører seg eksemplarisk der, og ligger mest og sover.

Det er likevel ikke nødvendig å være så aktiv som jeg er med min hund. En god tur daglig, en og annen tur til områder hvor den kan løpe fritt, daglig mental trening og anledning til å sosialisere med andre hunder, og den har alle muligheter til å bli en tilfreds lykkelig lapp.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 10:42   #113
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns ikke de ser noe glattmyke ut... Samme med pudler egentlig.

(Og selv om de er fine, så sitter det et eller annet sted et bilde av pudler som litt fjollete utseende hunder. Selv om de ikke er fjolleklippet. Men jeg burde kanskje adressere mine fordommer litt...)

Jeg adresserte mine fordommer og vi endte opp med storpuddel. Jeg angrer ikke et sekund. Jeg hadde (og har innimellom) samme oppfatning som deg, pudler kan se litt jålete ut uansett klipp. Nå ser jeg derimot mer eleganse enn jåleri. Fy søren for en kroppskontroll de har. En puddel er det motsatte av elefant i glasshus, den smyger seg elegant rundt i huset.

Før du velger rase synes jeg du skal tenke mer over hvordan deres familieliv er enn utseende til hunden (litt streng nå). Hvordan er hverdagen, hvilke type ferier liker dere, blir hele familien involvert i hunden? Osv.

Vi valgte en sprek hunderase av flere grunner. Vi er flere i familien som liker å løpe, i en travel hverdag er det veldig fint at hunden kan luftes ved å være med på løpetur slik at lufteturen ikke kommer i tillegg. I feriene er vi ofte på fjellturer/skiturer etc., og vi ønsket en hund som kan være med på en fjelltopp eller to. Det er mange raser som er spreke, men noen mer enn andre. Jeg tror deres familieliv ser ganske likt ut som vårt, velg en hund som passer i aktivitetsnivå og lynne. Siden vi ikke driver med jakt valgte vi ikke en typisk jaktrase (selv om setter sto høyt på listen). For oss var det viktig å ha en hund som blir en del av familien og som er rolig inne.

Puddelpelsen er myk, altså, men det ser jeg du har blitt fortalt. Det andre jeg har blitt veldig positivt overrasket over at mangelen på fett i pelsen som gjør at den ikke lukter. Herlig! Jeg er glad i hunder, men kan ikke fordra hundelukt. Jeg kan grave hånden ned i pelsen og det er ingen lukt etterpå. Retrievere o.l. må vaskes ofte for å ikke få den lukten. Jeg er veldig glad i golden, det er for meg hunden med stor H, men pga røyting etc, ble det ikke det denne gangen.

Lykke til med valget, for hund tror jeg dere ender med.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 11:36   #114
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Retz, det var mest en generell tanke om at ikke alle velger rase utifra hvilket behov hunden har og hvilke egenskaper de har.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 12:01   #115
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Ja, jeg har tenkt litt på deres hund, Java, og ante på en eller annen måte at langt baki der lå det en bekjempet fordom. (Det tror jeg gjelder mange med pudler, forresten, at man må komme over fjllepuddelinttrykket)

Kan du fortelle litt mer om hvordan hunden "er"? Vandrer hun inne eller ligger hun? Koser hun? Hvor mye stell og hvordan? Bjeffing?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 12:02   #116
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Og i forhold til allergi og besøk: Vil det at den ikke røyter gjøre at storvasken før besøk av allergikere (eller deres familiemedlemmer som skal hjem til allergikeren etterpå) blir mindre omfattende, eller er det uansett andre ting som skaper allergien?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 12:18   #117
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og i forhold til allergi og besøk: Vil det at den ikke røyter gjøre at storvasken før besøk av allergikere (eller deres familiemedlemmer som skal hjem til allergikeren etterpå) blir mindre omfattende, eller er det uansett andre ting som skaper allergien?

Storvasken blir mye mindre. Når en hund slikker på meg så kan jeg få elveblest, men det sitter jo ikke fast i huset. Jeg tror at det kan være lurt å lære hunden at man f.eks. ikke går inn i de rommene der man pleier å ha gjester som overnatter. Det er lett å lære hunder at visse steder går man ikke inn. Jeg bruker den samme teknikken om han f.eks. er med meg på jobb en sjelden gang, da får han ikke gå ut av kontoret uten at jeg forteller ham at han får lov.

I begynnelsen når de er valp så setter vi bare for en høy nok plank(pappeske så at de ikke kommer inn i rommet, men at vi fortsatt enkelt kommer over. Så lærer jeg kommandoen Stopp. Setter meg i rommet så at valpen vil løpe inn til meg og så sier sitt og stopp rett før terskelen og om de kan sitt så lærer de raskt hva stopp betyr. Vår hund går aldri inn i soverommene eller visse andre deler av huset etter at han lærte stopp-kommandoet, men det forutsetter gjerne at man er konsekvent fra starten. For øvrig så går han stort sett aldri inn i soverom om vi er hjemme hos andre heller, det er som om han skjønner at i soverom skal han ikke gå inn. Hos oss er det for å unngå allergier.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 15:09   #118
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Det er ikke selve håret som forårsaker allergi, det er flasset fra huden. Så røytefri er ikke lik ikke allergi. Men pelsen til røytefrie hunder er ofte tett, så jeg tror mindre allergener spres rundt av den grunn. Men allergene sitter jo fast i håret som ramler av også, det unngår man jo med en røytefri hund.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 15:36   #119
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Det er vidunderlig å ha en totalt røytefri hund, og det er fantastisk med den "rene" pelsen som ikke gir fettete fingre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 15:50   #120
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Hvor ofte vaskes den?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no