Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 08:39   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jeg er ikke så ofte ute og handler. Har endel klær som jeg har hatt i årevis men synes de allikevel funker uten at jeg er heeelt ut.

Jeg liker ikke gensere/bluser/skjorter som er korte og snuppete. De må rekke midt på rumpa.
Bruker endel skjorter med innsvning. Bruker aller mest en som er hvit og lyseblå-stripete. Kjøpt på Benetton. Noen ganger har jeg en hvit topp inni og litt mer åpen skjorte med et litt mer hengete smykke inni og da blir skjorten helt annerledes.
Liker klærne fra Benetton. De er tidløse og jeg har de i årevis. Marineblått, sort og naturhvitt/beige er farger som alltid er moderne og de har alltid klær i disse fargene.
Bruker endel skjerf/pynteskjerf.

De Vagabondskoene har jeg også. De passer supert til ALT. Har brukt de masse og de er gode å gå i også.

Jeg liker olabukser med bootcut. Det er skikkert skikkelig ut men det blåser jeg i. Har visst bare olabukser fra merket Only.
Ellers går det mest i sort bukse, grå bukse. Også med vide ben nederst.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 08:44   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Har Sorbet egen nettside, gitt? Det må jeg sjekke i kveld. BYoung selger Sorbet og jeg har kjøpt etetpar gensere derifra i februar, bla.a en knall orange lang genser med fin knappestolpe foran. Den har jeg fått masse skryt for nå på vårparten. Selv av mannfolka på jobben her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:10   #23
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Spør meg ikke hvor jeg har det fra, Maverick, men jeg ser for meg at du kunne kledd garderoben til Lise Karlsnes. Rocka og feminint.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:12   #24
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Kva med smale jeans, enkel t-skjorte, kort og innsvinga blazer som du brette litt opp i ermene og Converse?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:13   #25
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Noko sånn?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:20   #26
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Ta en runde på Sten&Strøm. Der har de både Filippa K, Tiger, Bruns Bazar, Acne og flere andre merker som kjører den stilen. Jeg har også en drøss av både singleter og topper fra Object, men disse kjøper jeg på Lykke i Halden. Neoz i Tønsberg er også en favoritt. Jeg synes en enkel, klassisk stil ser bedre ut om man handler litt dyrere ting. Disse klærne har ofte detaljer som gjør at de ikke ser kjedelige ut. Avgjørende for meg er også at det finnes flinke folk som kan "se" deg og plukke frem godbiter de mener passer uten at de blir for anmasende.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:03   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Dere er supre. Kan noen handle for meg også?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:16   #28
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Uten at jeg kjenner deg og stilen din, kan jeg forestille meg at Acne og Whyred kan ha klær som passer stilen. Muligens kan det også være verdt å sjekke ut Designers Remix.

Disse merkene har gjerne det lille ekstra som gjør at de skiller seg ut og ikke blir kjedelige i mengden av klassiske klær. Tiger og Filippa K, samt Bruns Bazaar er mer klassiske.

Jeg er litt smale jeans-kul topp-cardigan/hettejakke-kule ankelboots-ingen smykker-person selv, og går mye i grått, gråblått, svart osv, og gjerne fra tidligere nevnte merker. Hadde jeg hatt ubegrenset budsjett, hadde jeg nesten utelukkende hatt klær derfra.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:23   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvis du tar imot stylingtips fra godt voksne: Du har en figur som kler det aller meste, og du kommer nok langt med å velge bare tenke litt mer feminint og innsvingt når du velger klær. Du trenger ikke bli pastellfarget med rysjer og blonder. Cardigans med en enkel og litt ettersittende t-skjorte under er fint både til jeans og skjørt. Liker du skjørt, så tror jeg du vil kle enkle skjørt som er litt utskrådd og slutter ett eller annet stykke over kneet. Sånne har jeg hatt i garderoben min i mange år, i forskjellige varianter, og de er veldig anvendelige både som helt hverdagslig med flate sko og til litt mer oppdresset.

Støtter ellers Polyannas skjortekjoleforslag, det er en fin måte å gå med kjole uten at det blir for søtt. Ellers er jeg veldig glad i noen innsvingte bomullsgensere med lange ermer som Boden har. De fins i masse fine farger og stripekombinasjoner og er akkurat passe utringet.

Vagabond sko liker jeg også ofte. Prøv å finne sko som er fine, men samtidig ikke tar knekken på ryggen. Kan enkle flate ballerinasko være aktuelt?

Er chinos aktuelt? Jeg kjøpte nettopp både rød, orange og beige på Lindex. De kostet 199 og var faktisk veldig fine både i fasong og stoff og detaljer. Sikkert mye finere på en så slank dame som deg. Jeg syntes det var godt med litt farge etter vinteren, siden jeg har lett for å være grå og svart og hvit og dongeriblå mye av tiden. Med forbehold om at jeg er helt ut, jeg er jo en annen generasjon.


Jeg har jo en forkjærlighet for din generasjon, Filifjonka. Og stor tiltro til stilsansen. Chinos skal testes. Ballerinasko fungerer dog ikke for ryggen min, jeg har bedre av litt hæl.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:25   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jeg vil også ha sånne kilehælpumps! Men man kan jo ikke ha strømper i dem? :sokkeavhengig:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:39   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Skjortekjoler er et veldig godt tips! Nå ser riktig nok denne fra Mango lovlig kort ut, men det kan jo være verd en titt. Finnes også i svart. De har en del ræl hos Mango, men det er også mulig å finne fine hverdagsklær til en rimelig penge.



Liknende kjoler i mørkt dongeristoff kan også være et godt alternativ til olabukser. Jeg har en fra Fransa på Byporten som jeg har fått veldig mye skryt for (skjønt den blir kanskje i største laget til deg også; den er litt romslig til meg):

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:41   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Litt sånn skjortekjoler da?

De kan man jo ha converse til også.




__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:41   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?



Jeg og Bluen la ut samme kjole.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:42   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Og litt sånn smal bukse og oversized gensere er det jo mye av nå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:43   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Smal bukse og oversized genser er lissom det jeg alltid har.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:44   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.



Jeg og Bluen la ut samme kjole.

Komisk! Og ikke så veldig overraskende.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:45   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Smal bukse og oversized genser er lissom det jeg alltid har.

Men med en litt tynn og «pen» genser (ikke hettegenser), og hælsko, så er vel det feminint? Som bildet over?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:49   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jeg bruker nesten ikke hettegensere lenger, (alderen har satt sine spor, gitt! :knirk: ), og bruker høyhælte skoletter (når jeg ikke bruker converse/sneakers) til.

Problemet er vel mye at klærne har vokst fra meg, så alt ser slaskete ut på. Hjelper sikkert om jeg finner litt som passer.

(Den utløsende årsaken var da at jeg hadde et håndkle drapert rundt meg, og idioten av en mann presterte å si noe som "åh, nå var du fin, faktisk veldig feminin!", ( ), men det er jo et vagt poeng at jeg kanskje ikke hadde hatt vondt av å teste ut klær som fremhever i stedet for å skjule kroppen.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:57   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Håndkle faktisk.

Jeg bruker hettegenser med ammefunksjon. Jeg prøver å si til meg selv at det er stilig.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 15:59   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jeg skal gå i hånkle hele pokkerns tiden. :fnys:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no