Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bukseproblemer med rund midje

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 20:10   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bukseproblemer med rund midje

Jeg har gått opp en del i vekt siste året, og sliter med å finne klær som passer. Jeg har planer om å få av en del av denne vekten snart, men innser at jeg kanskje bør ta noen grep for å føle meg litegrann vel slik jeg er nå også. Jeg bruker 46/48 i bukser nå. Har kjøpt et par nye i det siste, men de funker ikke helt.

Problemet er at så og si alle bukser jeg eier og har, sklir ned fra magen.
De er gjerne litt trange rett etter vask, men etter litt bruk begynner de å skli. Og jeg ender opp med buksa nedenfor båret-5-barn-inkl-tvillinger-magen min, får sæggerumpe, og må gå og heise buksa opp over valken til stadighet. Ikke særlig kledelig.

Hva gjør jeg feil? Er buksene for store? For trange? For lave i livet? ER det bare sånn når man har eplefasong?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 21:50   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Belte? Som holder buksæ så stram som den var om morgenen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 21:57   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Zizzi! Dei har eit godt utval i bukser, som ikkje sig. (Eg kjenner problemet godt).

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:11   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Det er bare sånn det er.

Eplete hilsen fra meg, som bare har fått to unger...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:27   #5
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Jeg er også eple, og slet med bukser når jeg var på den størrelsen. Enten seg de nedover, eller så var de så posete og rare både foran og bak at jeg måtte ha et helt telt over for å gjemme dem.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:57   #6
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Bukser med høyt liv fra Zizzi holder seg der de skal. Jeg er spesielt glad i modellen "Nille".

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 09:37   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Jeg har større mage enn hofter og lår (og det sier litt, så bredhofta som jeg er )

Jeg kjøper stort sett bukser som rett og slett stopper under bælgen. Alternativt må jeg ha bukser som går til navlen, altså over hovedvalken.

Men bukser under magen, men litt høyde bak, og alltid lang singlet som stikkes godt ned i buksa, så blir det ikke så mye sprekk som fryktet. Bruker cardigan eller noe løst over.

Jeg har forøvrig prøvd meg gjennom alle buksene hos Zizzi, og kan bare konkludere med at selv der, har jeg feil fasong

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 12:29   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Det er sånn det er. For meg som er så smal i beina, og har gasnke liten rumpe, så blir det lett sægging. Jeg kjøper slimfitmodeller og vakser buksene ofte. (46 i overkropp, og egentlig 38 i beina, hadde det ikke vært for at jeg faktsik må få igjen den j**la knapen. )

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 13:18   #9
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Sånn er det bare. Og ikke få meg startet når det gjelder truser!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 13:39   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er sånn det er. For meg som er så smal i beina, og har gasnke liten rumpe, så blir det lett sægging. Jeg kjøper slimfitmodeller og vakser buksene ofte. (46 i overkropp, og egentlig 38 i beina, hadde det ikke vært for at jeg faktsik må få igjen den j**la knapen. )

Der har du meg også. Jeg er mindre enn 46 i overkroppen og har knapt pupper, men er nok str 46 rundt midjen.. Tynne bein, liten rompe og masse flesk rundt livet. Til og med når jeg veier lite, har jeg et altfor høyt midjemål.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 14:08   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Sånn er det bare. Og ikke få meg startet når det gjelder truser!

Trusekrøll under magen gjelder dem som er eplepærefasong også.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 14:17   #12
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Truser ja, samme elendighet... Jeg liker best å stappe "deigen" oppi bukser og truser, og er redd for at den skal skli ut av buksa og dingle i friluft uten at jeg merker det. Av den grunn er det mye telting på overkroppen om dagen. Vide, lange topper og gensere, så de skjuler eventuelt løssluppent sideflesk. Men hadde jeg funnet den Perfekte Buksa og temmet deigen, kunne jeg jo kledd meg mer kledelig også.

Zizzi kan prøves, altså. *notert*

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 14:26   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Der har du meg også. Jeg er mindre enn 46 i overkroppen og har knapt pupper, men er nok str 46 rundt midjen.. Tynne bein, liten rompe og masse flesk rundt livet. Til og med når jeg veier lite, har jeg et altfor høyt midjemål.

Jeg har ikke store pupper jeg heller, men er velsignet med en rygg som en russisk bryter.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 19:43   #14
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Bukseproblemer med rund midje

Mammabukser...men helst de gode gammeldagse uten strikkbelte. De får man trekt over magen iallefall... Fant noen gode vanlige bukser på Lindex, da hadde jeg gått igjennom alle kjedene og prøvd. De sklir ikke så ille.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no