Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bunadvalg

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 22:04   #121
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Ah, bak fram! Det forklarer det med forkleet, som jeg hadde litt problemer med å se for meg da jeg hørte om dette på radioen i kveld.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:11   #122
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg synes alle kler bunad jeg, det er er flott plagg som kan virke flatterede på de fleste. Men, det forutsetter jo at bunaden er skikkelig tilpasset selvsagt. Alle er flotte i bunad, men ikke alle har en bunad som passer allikevel.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:12   #123
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Au! Øynene mine!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:18   #124
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Han muligens strekke meg til å la det feste sløyfe på båndet til hunden, men der stopper det. Bunad får hun aldri. Definitivt!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:19   #125
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg synes alle kler bunad jeg, det er er flott plagg som kan virke flatterede på de fleste. Men, det forutsetter jo at bunaden er skikkelig tilpasset selvsagt. Alle er flotte i bunad, men ikke alle har en bunad som passer allikevel.

Det er vel flere enn meg som føler bunaden krymper litt i skapet og tenker med frisk mot at neste gang.... da passer den perfekt!!

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:21   #126
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For meg hadde det ikke vært naturlig å få meg en bunad fra mannen sin side. Jeg føler ikke at jeg har noe mer tilknytning til han sin slekts hjemsted selv om jeg er gift med mannen.

Den ser jeg. Kan ikke snakke for andre, men selv føler jeg en sterk tilknytning til mannens hjemsted, all den tid jeg snart har bodd her halve livet. Men det blir jo noe annet, da er det jo med ett mitt hjemsted også.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:24   #127
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av mamsen74, her.

Det er vel flere enn meg som føler bunaden krymper litt i skapet og tenker med frisk mot at neste gang.... da passer den perfekt!!

Det var ikke noe kritikk altså, mer som en kommentar til Kasia som mener at ikke alle kler bunad. Det synes derimot jeg at alle gjør, men noen er kanskje ikke helt heldige med passformen. Dog er det ikke ofte jeg biter meg merke i det; jeg synes bunad er utrolig flott, et antrekk som virkelig passer i "enhver" anledning, staselig som få, og jeg forstår meg nok ikke helt på de som har bunad og IKKE bruker den! Gitt at bunaden passer. Jeg har jo en, men den passet for 15 år, to svangerskap og 30 kg siden, og kan ikke syes ut/legges ned mer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:28   #128
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

og jeg forstår meg nok ikke helt på de som har bunad og IKKE bruker den!

Det er vel kanskje motsatt av det der jeg lander etter alt dette pratet. Jeg forstår at man kan bli lei av bunaden og lar den henge i skapet for en stund. Jeg er litt lei av min rett og slett, og det er ikke sikkert det har noe med at alle andre har bunad heller, kanskje jeg bare er litt forvirret over at bunadmagien jeg alltid har følt på 17.mai er borte. Andre kjoler er like fine liksom.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:33   #129
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Heldigvis har jeg en bunad som kan syes ut (og inn) mye, og en mamma som kan å gjøre det. Så min passer. Hàr ikke prøvd den nå til 17. Mai, mulig den er litt stor, for den var vel sist tilpasset til dåpen til Mikro? Skal vi se, den ble ikke tatt til 17. Mai i fjor i alle fall, det var jo rett ett dåpen. Jg har brukt den i februar, men tviler på at den ble tilpasset da, det var der ikke tid til, så jeg tror ikke den er tilpasset siden dåpen nei, og jeg er nok noe slankere nå. Men, så har jeg en liten jukseløsning der, som nok også ble brukt i februar. Jeg fester forkledet litt strammere, så trekker det greit inn bunaden i livet. Over puppene han det bli verre med, men jeg ammer fortsatt så den er nok ikke så altfor stor.

Ja, og til neste gang jeg skal bruke den skal den få bli tilpasset igjen, da har jeg mamma i nærheten. Det ordner seg. Den satt så vidt jeg huusker godt sist jeg brukte den, så da gjør den nok det nå også.

Det er godt å ha en mamma som kan justere bunaden, da passer den stort sett alltid. Å gå med bunad som er for liten (eller altfor stor) er jo ikke behagelig, og ikke like kledelig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:35   #130
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg blir aldri lei av bunaden min, og bruke den når jeg kan, det er to år jeg ikke har hatt den 17. Mai siden jeg fikk den, det er det året jeg var russ, og det året jeg var gravid i sjette måned. Jeg bruker den i barnedåp og konfirmasjon, og er veldig glad for at jeg slipper tenke på å finne antrekk til slike dager.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:57   #131
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg har denne bunaden: http://corneliakh.blogg.no/1305635841_17mai2011.html (ikke meg på bildet!) og da jeg fikk den var det under 10 cm fra sømmene i siden til den sprekken foran. Så selv med maks søm-monn var det virkelig veldig begrenset hvor mye som kunne legges ut. Den er nå ca 18 cm, og mer stoff er det ikke, rett og slett.

Jeg ser at bloggeieren kommenterer at den er tung, og der har du forklaringen på at jeg ikke bærer min ofte eller lenge: jeg er helt utslitt etter å ha gått med den i et par timer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:32   #132
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Bunadvalg

Dei åra bunaden min har passa har eg syntes den var heilt fantastisk god å gå i (med eit behageleg underskjørt under for å sleppe hint av ull mot beina, vel å merke). Synes den dingler "deileg tungt" rundt meg, og i det heile teke er ganske kledeleg. Og så synes eg bunadssko er gode, omtrent dei einaste halvhøghæla skoene som er breie nok til meg.

Når bunaden er for trang, derimot, då er den ikkje mykje behageleg.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:47   #133
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadvalg

For meg er tilhørighet viktig hva bunad gjelder. Jeg har bunaden etter min mormor, som hun selv har brodert og montert. Den er fra der hun og mamma er fra, jeg har aldri bodd der men er døpt der og har naturligvis vært mye der opp gjennom årene.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det er jo hypotetisk, men jeg har både gutt og jente og vil veldig gjerne at begge skal ha. Jeg kommer ikke til å gi dem det som voksne. Det er konfirmasjon eller aldri.

Min eldste ble konfirmert i fjor, og jeg er sjeleglad for at han ikke hadde ønske om bunad til dagen. Den hadde vært for liten allerede, og han vokser fortsatt.
Og det er ikke bare i høyden, den spinkle gutte-kroppen er i ferd med å legge seg ut. Bredere skuldre og grovere bygning rett og slett.

Bunad til gutter til konfirmasjonen er tullerusk spør du meg. Egentlig til jenter og, men de forandrer seg som regel mindre i høyden i allefall og har litt mer å gå på i forhold til å sy ut.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:52   #134
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

I utgangspunktet synes jeg man bør ha en bunad fra et sted man har en tilknytning til, men jeg har forstått at dette ikke er så nøye lenger.
For min del håper jeg på denne etterhvert.

Det er den jeg har.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:49   #135
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Bunad til en plutt på 160 på strømpelesten og null skuldre tror jeg er utrolig bortkastede penger, altså.

(Men de kan få sølv, strømpebånd, etc., samt et fond for resten, da, til konfirmasjonen)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:19   #136
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Strengt tatt kan man velge fritt, men de fleste velger en med tilhørighet. Vet de som ikke har valgt det, føler på det når de blir spurt hvilken del av slekten som er fra f.eks. Telemark. Det blir liksom litt pinlig, da de forteller at de ikke har tilknytning til stedet whatsoever, da det egentlig er forventet.

Personlig så har vi en rik bunadstradisjon i vår familie, og det ville vært uaktuelt å velge noe annet enn tilhørighet. Snuppa har arvet bunader. Til konfirmasjonen får hun sin oldemors Tinnstakk. Selv har jeg Beltestakken, men ønsket meg opprinnelig Tinnstakken. Men siden den må bestilles flere år i forveien, så kunne jeg ikke få den til konfirmasjonen. Vi får se hva guttene ender opp med, men det vil naturlig være fra Telemark eller evt Oslo siden vi bor der nå. Aner dog ikke hvordan mannsdraktene herfra ser ut. Det er forøvrig uaktuelt at guttene får bunaden sin rundt konfirmasjonstider. Ønsker de bunad skal de heller få det når de er ferdig utvokste.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:32   #137
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg fikk valget om bunad til konfirmasjonen, men takket nei. Det angrer jeg på nå. Jeg kunne tenkt meg nordlandsbunad, men får ikke lov av mannen. (Joda, jeg gjør jo det, men jeg ser poenget hans).

Jeg kommer til å arve mamma sin nordlandsbunad, så da er det jo lite poeng i å ha en til, selvom jeg har to jenter, så det kunne jo vært praktisk. Jeg har istedet skrevet meg på liste til Askerbunaden, men jeg har ikke helt bestemt meg om jeg vil ha den.

I tillegg har jeg arvet en Oslo-drakt, men den syns jeg ikke er noe fin. En av ungene kan få den hvis de vil, den må uansett legges ut en del hvis jeg skal bruke den.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 20:56   #138
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Bunadvalg

For meg er det naturlig å velge bunad etter tilhørighet. Jeg hadde lyst på kystdrakten til konfirmasjonen, men da satte mamma foten ned. Det ble Lofotbunad som min søster og mamma har, eller ingen bunad. Er veldig glad for det i dag.
Men svigermoren min har valgt sin bunad ut fra hun liker best. Hun har Grafferbunad, og jeg syns det er litt sært for en nordlending. Men hver sin smak.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:44   #139
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det er den jeg har.

Har du?
Jeg tror du er den første jeg har hørt om som har den.
Veldig fin

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 18:56   #140
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg gleder meg som en unge til 17.mai i år, fordi jeg for første gang på 13 år kan bruke bunaden min. Siste gang var i -99, i 2000 var jeg russ, 2001 gravid og etter det har jeg vært for feit, fram til nå. Fiiiiiine blå nordlandsbunaden.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no