Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kleskode i bryllup for barn

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 11:13   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kleskode i bryllup for barn

Min yngste søster skal gifte seg i Spania i juni. Jeg vil tippe at temperaturen vil ligge et sted mellom 25 og 30 grader.
Jeg tenkte egentlig ikke å kjøpe noe dress til gutta mine på da 20 mnd og 5 år. Jeg så mer for meg en slik stil:



Kortarmet skjorte og shorts. Pent/stilig, men lett og luftig.

Nå i helgen pratet jeg med svigerrinnen min, altså samboeren til min bror. Og der har de kjøpt dresser til gutta. De fikk sydd dresser når de var i Thailand tidligere i år.
Den mellomste søsteren min har 3 døtre, og de to eldste skal være brudepiker, og skal dermed ha brudepikekjoler.

Burde jeg da kanskje gå for dress på gutta mine også?
Kan noe sånt som dette gå?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:53   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Jeg syns din plan så helt grei ut. Det høres rett og slett litt slemt ut å sette dress på en på 20 mnd. i 25-30 graders vær. Jeg ville ikke gjort det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:58   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Jeg hadde gjort som du opprinnelig hadde tenkt. Dress til to så små som (sikkert) uansett ikke kommer til å bruke jakka pga varmen? Og de skal bare bruke den evt dressen denne ene gangen?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:59   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Hadde det vært meg, så ville jeg hørt med søsteren som skal gifte seg. Vi har erfaringer med navnfester og andre fester i ørti varmegrader, og det er nesten barnemishandling å la barna gå med tykke klær da, synes jeg. Unger er jo også mye mer fysisk aktive enn oss voksne. Vi har prøvd med strikkebunader og strikkedrakter og sånt, og da har det endt med hasteskift til kortermet body eller noe sånt. Jeg synes det du viste fram var ok, men ville muligens funnet en shorts som så litt mindre sporty ut. F.eks en mørk en.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:00   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Ja, jeg tenker at dress ikke er noe kult pga varmen. Og det er nok bare denne ene gangen dressen blir brukt. Kan ikke se at vi har noen andre arrangementer i løpet av året som skulle tilsi dressbruk.
Så økonomisk sett er det idioti å kjøpe dresser, men den som er bilde av her er fra ebay og prisen er akseptabel.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:02   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Irma: Søsteren min som skal gifte seg legger ingen føringer. Hun sier at dette bestemmer vi helt selv. Så for hennes del spiller det ingen rolle. Jeg tenkte mest på at alle søskenbarna stiller i samme stil, om det har noe å si.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:08   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Ah. Ja, nei. Da er det ingenting å tenke på. Kle barna slik dere selv ønsker, og gi beng i søskenbarn! Det er mitt råd. (Hvis ikke du tror de blir liggende i krampegråt fordi fetterne har dress, da. Jeg tror de fleste barn vil føle seg pyntet nok med skjorte og slips. )

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:34   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Jeg ville ikke brukt dress på så små barn, og særlig ikke når det er så varmt. Når det er sagt, så ville jeg kanskje funnet en mellomting mellom en dressbukse og en hverdagsbukse, for det synes jeg den buksen du viser i HI er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:05   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Det var litt vanskelig å finne et bra bilde på hva jeg tenker på bukse. Jeg ser egentlig for meg en pen shorts. Noe mer som dette:
http://www.ellos.no/d/Underdeler-Sho...41od?Nr=354909

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:26   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Jeg er imot bryllup for barn jeg.

  Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:33   #11
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Åh dette sliter jeg også med, svigerinne skal gifte seg og svigermor har handlet klær til mine barn, men jeg føler at de ikke er fine nok.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:34   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Bruk det som er praktisk for dine barn. Det er nok varmt så de kommer til å kaste av seg jakken uansett så dropp det.
Type linshorts eller i et tynt stoff, litt lang, helst uten lommer nedpå kneet og med kortermet skjorte med slips eller sløyfe?
Ville sjekket Ellos, Pomp de lux, Bennetton. Name It...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:36   #13
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Jeg synes dress til så små i den varmen høres vilt ut!

En pen, plain shorts, pen kortermet skjorte og slips må da være fint nok. Men ikke store lommer og sporty look. Lin feks er jo kjempefint.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:38   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Bryllup for barn.

Jeg hadde nok ikke kjøpt dress, særlig ikke med tanke på varmen. Men jeg hadde nok gått for noe hakket "finere" enn det første eksempelet. Skjorten er liksom av typen poden glatt går i barnebursdager i. Hvit, kortermet linskjorte hadde vært fint.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:38   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Jeg syns det du har lagt inn er helt fint, jeg hadde ikke vurdert dress en gang. I sin egen navnefest hadde Hiawata på seg matrosdress kun til seremonien var over. resten av dagen tilbragte han i kortermet body siden det var glohett den dagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:41   #16
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Jeg har veldig lyst å få tak i linbukse til guttene, men har ikke sett det noen steder. Så hvis dere har noen gode tips til hvor det er å få tak i, tar jeg i mot dem med glede!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:42   #17
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Og takk for at dere er enige med meg.

I og med at vi alle sammen reiser til Spania, så er det litt vanskelig å ekskludere ungene i Bryllupet. Men de blir med til og med middagen, og så drar mannen hjem med dem.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:43   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

www.imagekids.dk har mye av Wheat sitt tøy. De pleier har linbukser/shorts, og skjorter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:44   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.


I og med at vi alle sammen reiser til Spania, så er det litt vanskelig å ekskludere ungene i Bryllupet. Men de blir med til og med middagen, og så drar mannen hjem med dem.

Jeg tror ikke det er det de mener. :hvisker:
Om man leser overskriften kan man tro at det er bryllup for barn. Altså, at det er barn som skal gifte seg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 13:45   #20
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode i bryllup for barn


Ja, jeg ser det nå.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no