Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-12, 09:38   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Det er fredag! Jeg er happisnappi, men jeg venter på at dagen skal snegle seg av gårde.

Foran en litt for liten dataskjerm sitter jeg og gjør rimelig hjernedødt arbeid og smiler. På øret har jeg en tilfeldig spilleliste funnet i Wimp. Jeg digger å høre på musikk, jeg har bare et deprimerende lite håndfast forhold til det, så jeg vet jo aldri hva jeg skal lete etter.

Så derfor: Har du en en oppbyggende spilleliste som passer til akkurat nå? Jeg tar gjerne i mot Spotify-linker, for de er enkle å importere. Spotify får jeg ikke lov til å bruke her fordi O-Store-konsern mener det er livsfarlig. At Wimp finnes, har de derimot ikke oppdaget.

Jeg tar gjerne i mot gode tips eller lister til musikk som passer til alle anledninger også, men akkurat nå trenger jeg noe som bygger opp under happy-fredag-endelig-og-hurra-følelsen som bobler så herlig i kroppen min!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 09:54   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?


(Kilde: youtube.com)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 10:01   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Jeg er ikke så god på musikklister, for jeg hører ihjel én og én sang av gangen.

Nå er det denne fra musikalen Rent.


(Kilde: youtube.com)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 10:01   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Mitt høyt elskede konsern har selvfølgelig forbudt stygge you-tube også. Skriver du artist og navn på sang.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 10:02   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.461
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?


(Kilde: youtube.com)


Søk på Violet Road, Burning Up.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 10:04   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Jeg anbefalte Take me or leave me, fra musikalen Rent.


Eller også Today for you, tomorrow for me, fra samme musikal.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 10:11   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

The Cure - Friday I'm in love

Tom Waits - Bad as me

David Bowie - Changes

David Bowie - Oh, you pretty things

David Bowie - Heroes

David Bowie - Rebel, rebel

Dominos - The big pink

Usher - Yeah

Michael Jackson - Unbreakable

Pearl Jam - The Fixer

Scissor Sisters - Take Your Mama

Kaizers Orchestra - Ompa til du dør

Soft Cell - Tainted Love -

Franz Ferdinand - No You Girls

Toploaders - Danicing in the Moonlight

Popium - Silver Lining

Grinderman - (I don't need you to) Set me free

Blind Melon - No Rain ( )

Kaiser Chiefs - Never Miss A Beat

The Wombats - Let's Dance to Joy Division

Beyoncé - Radio

Real Ones - Every Dog Has Its Day

Kanye West/Jamie Foxx - Gold Digger

Kevin Rudolf/Lil Wayne - Let it Rock

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 10:14   #8
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Takk!
Legger tipsene deres inn i en egne liste jeg, og skal kose meg med den etter ukas musikktips på intranett - fine kommunikasjonssjefen.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 10:16   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Jeg er litt ekletisk av meg, så dette er hva jeg hører mye på repeat for tiden:

R.E.M: Wendell Gee
Morrissey: The first of the gang to die
Skeeter Davis: Am I that easy to forget
Odd Nordstoga: November
Lata Mangeshkar: Wada na tod
Flor de lis: Todas as ruas de amor
Tom Waits: Bend down your branches
Lighthouse Family: Ocean Drive
Anita Hegerland: Albertino

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:11   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Crosby, Stills & Nash (and Young).

Feks Chicago.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:21   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Fine tråden!
Eklektisk så det holder, her også.
Jeg hører på Townes Van Zandt as I type - Nothin'. Råbra blues.
Go your own way med Fleetwood Mac med en fantastisk klassiker - jeg elsker den.
Think again - Kate Havnevik
Personal Jesus - Depeche Mode
Here comes the flood - Peter Gabriel
Princess of little Italy - Little Steven

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:22   #12
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.274
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Jeg har noen gaule- og dansefavoritter som ihvertfall piffer meg opp:
The Proclaimers - Letter from America
Dolly Parton - Jolene
John Legend - Used to love U
Fun - We are young
Cat Stevens - Can't keep it in
Astrud Gilberto - Agua de beber

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:30   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Oki - jeg ser at du helst vil ha hæppi-snæppi. Alt på listen min er ikke det, altså. Men fint.

Hvis du vil ha skikkelig hæppisnæppi, ville jeg begynt med Fleetwood Mac, og deretter hørt på Smooth med Santana, roe ned med genistreken Killing the blues med Robert Plant og Allison Krauss. Og hele listen til Maverick.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:33   #15
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Den beste musikken er ikke happy-snappy. Akkurat på samme måten som at alle de gode bøkene er triste og mørke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:36   #16
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Noen nye favoritter som ruller og går på Wimpen min om dagen:

Darling - Wild at heart
Somebody that I used to know - Gotye

Selv om de ikke er skikkelig up beat, blir jeg likevel veldig glad av dem. De er så luftige og freshe!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:41   #17
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Jeg har denne lykkepillen på hjernen:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:41   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Foo Fighters.


(Kilde: youtube.com)


Gjør det nesten morsomt å vaske hus:


(Kilde: youtube.com)


Toåringens ultimate favoritt:


(Kilde: youtube.com)


Egentlig liker jeg musikk med litt trøkk i på fredager, men siden Saint nevnte CSN&Y- denne får aldri blitt feil:


(Kilde: youtube.com)


Ja, og så en jeg hører på når jeg trenger å huske "hold ut, det blir bedre", om noen skulle trenge det i dag:


(Kilde: youtube.com)


Og helt til slutt - ettåringens favoritt:


(Kilde: youtube.com)


(Ok, jeg ber om unnskyldning for den siste. )

God helg!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 11:59   #19
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Jeg er midt i lista til Mav nå, og tar alle tips. Plutselig er det tid for annet enn happisnappi.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 13:10   #20
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du lyst til å berike fredagen min med et knippe av dine favorittsanger?

Fengende fredagsmusikk:

Train - Drive by
Coldplay - Viva la vida
Gabrielle - Ring meg
The Ark - It takes a fool to remane sane
Mods - Meg må du hilsa på
Robbie Williams - Let me entertain you
Manic Street Preachers - Autumn song
R.E.M. - The sidewinder sleeps tonight
Matti Røssland - Lyseblå hagestolar

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no