Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 14:56   #21
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

bøtt åff kårs. Ser ut som en liten saks, men rund, og med små tenner inni. Setter den oppå egget og klemmer, og vips, perfekt rund topp kuttes og kan løftes av egget.

Jøss, kjenner det rykker litt i "dings"-fingeren min nå altså.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg har en sånnen. Genial sak.
Åpner selfølgelig i spisse enden.

Den så stor og litt uplasserbar ut. Men festlig, det må jeg innrømme.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:59   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.


Den så stor og litt uplasserbar ut. Men festlig, det må jeg innrømme.

Uplasserbar? Neida, den står til pynt på kjøkkenbenken til vanlig.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:05   #23
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jøss, kjenner det rykker litt i "dings"-fingeren min nå altså.


Den så stor og litt uplasserbar ut. Men festlig, det må jeg innrømme.

min er mye mindre, og bor i skuffen. sammen med mangodeleren, avokadodeleren, olivenstenfjerneren og ananasspiralutskjæreren. :dingsoman:

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:39   #24
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Uplasserbar? Neida, den står til pynt på kjøkkenbenken til vanlig.

En SÅ diger dings til noe så enkelt som å kakke et egg? Det går ikke an!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 20:33   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

min er mye mindre, og bor i skuffen. sammen med mangodeleren, avokadodeleren, olivenstenfjerneren og ananasspiralutskjæreren. :dingsoman:

Mangodeler :check:, ananasspiralutdeler :check:, avokadodeler/olivenstensfjerner :ikke bruksområde i Taien-kjøkkenet:
Jeg vil ha eggeåpnerdings.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 20:58   #26
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør som mannen din, og opplever sjelden eggeskall i egget. Men så snur jeg egget oppi eggeglasset når det er tomt og setter det bort til mannen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:06   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg gjør som mannen din, og opplever sjelden eggeskall i egget. Men så snur jeg egget oppi eggeglasset når det er tomt og setter det bort til mannen

Og det syns nok mannen er gøy tenker jeg. Fantemikkel.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:11   #28
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør som mannen din. Men, nå vil jeg ha en eggeåpnerdings. Hvor, hvor, hvor???

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:14   #29
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Hjemme kakker jeg av toppen med kniv. Men ikke blandt briter. Der er det absolutt veldig udannet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:29   #30
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hjemme kakker jeg av toppen med kniv. Men ikke blandt briter. Der er det absolutt veldig udannet.

Såpass! Hvordan tar de av toppen av egget?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:32   #31
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg gjør som mannen din. Men, nå vil jeg ha en eggeåpnerdings. Hvor, hvor, hvor???

Jeg kjøpte min på traktøren, mener jeg har sett på Rafens eller Kitchen også

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:36   #32
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Kakker av toppen, i den spisse enden, såklart.

Taco er det en fast rekkefølge på, noe annet skulle virkelig tatt seg ut.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:45   #33
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Såpass! Hvordan tar de av toppen av egget?

Tapper pent med skje og plukker vekk.

De har mange slike, kuvertbrød er aller morsomst. Hvordan du håndterer det avslører klassetilhørighet, og det værste er at jeg har fått sjokkerte kommentarer visket til meg om andres adferd.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 22:39   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Det er ekkelt å skjære i eggeskall. Jeg knakker med skjea og piller vekk bitene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 22:47   #35
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Man kan i hvert fall ikke begynne å spise egget i den butte enden!




Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nei, han er litt vill og gal der. Han har heller ikke noe system for hvordan han setter sammen taco, det blir helt tilfeldig hver gang.

WHAT???!! Veldig radikalt. :rystet: Rekkefølgen på tacoen er helt essensielt for at det skal smake riktig, rett og slett. På samme måte som det ikke er tilfeldig hvilken rekkefølge man har sukker og kanel på grøten sin (kanel først, så sukker, selvsagt ).

Jeg spiser for øvrig ikke bløtkokte egg, bare hardkokte eller til nød såvidt smilende egg. Men jeg bruker din manns metode, hvis jeg nå mot formodning skulle finne på å spise det med skje i eggeglass. )Jeg spiser det jo som kjent helst helt skrellet, skylt, delt i to på brødskive med smør og brunost under og salt oppå. )

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 22:52   #36
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør en mellomting: Bruker skeia til å spidde meg inn i egget, sånn istedenfor kniv - såpass hardt og brutalt at det slettes ikke blir noe skall i egget. Så spiser jeg av det i den lille delen før jeg piller litt av det løse eggeskallet på toppen av resten. Så kan resten spises uten løse deler som havner oppi.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 22:59   #37
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

bøtt åff kårs. Ser ut som en liten saks, men rund, og med små tenner inni. Setter den oppå egget og klemmer, og vips, perfekt rund topp kuttes og kan løftes av egget.

Jeg trenger bilder!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg har en sånnen. Genial sak.
Åpner selfølgelig i spisse enden.

Åh

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Tapper pent med skje og plukker vekk.

De har mange slike, kuvertbrød er aller morsomst. Hvordan du håndterer det avslører klassetilhørighet, og det værste er at jeg har fått sjokkerte kommentarer visket til meg om andres adferd.

Uhm og da ble jeg nysgjerrig på hva som er korrekt kuvertbrødetikette?

Jeg varierer veldig hvordan jeg kakker egget, og ønsker meg veldig en eggkakkedings siden jeg egentlig foretrekker å skjære av toppen og spise lille delen først og så ha i salt og smør i plommen for så å spise den når smøret er smeltet, men siden jeg ikke liker eggeskall i egget mitt så ender jeg oftest med å kakke og pille.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 23:05   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Jeg trenger bilder!

Jeg får ikke til å legge ut bilder plutselig, men det er en
sånn

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 11-10-12 kl 23:15.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 23:15   #39
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Har taco spinnoffen kommet? Hvis ikke er den rett rundt hjørnet. :spår:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 23:29   #40
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg får ikke til å legge ut bilder plutselig, men det er en
sånn

Takker.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no