Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Muffinsmix for melkeallergikere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 22:48   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Muffinsmix for melkeallergikere?

Skal arrangere barnebursdag på søndag og har en del hensyn å ta på matfronten.

Med kyllingpølser + go' og mager pølser tror jeg vi er i boks på varmmaten.

Bursdagsbarnet har ønsket seg sjokoladekake. Så må jeg finne et melkefritt alternativ ved siden av. Noen som har en muffinsmix å anbefale?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 22:57   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Men kan du ikke bare bruke Møllerens langpanne sjokoladekake? Den er melkefri, og så kan alle spise det samme.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 22:58   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

(vi hadde en melke- og nøtteallergiker i siste barneselskap her, og sørget for at all maten kunne spises av alle. Det ble satt umåtelig pris på av en gutt som nesten alltid bare får "nødmat").

  Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:00   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Vi skal feire 9-åringen i morgen, og vi spiser verken egg eller melkeprodukter her i huset, så alt jeg har laget i kveld og skal lage i morgen, er egg- og melkefritt. Jeg har bakt brownies, sjokoladekake i langpanne med mokkaglasur, blåbærmuffins og marsipankake (har bare laget sukkerbrødet, skal pynte og sånt i morgen). Så har jeg litt lyst å lage enten ostekake eller gulrotkake, men jeg får se, det blir litt mange kaker.

Sjokoladekaken er forresten denne (men med kaffe som væske i glasuren), jeg har servert den til alt-etere mange ganger, mange har ikke visst at den var egg- og melkefri engang,og har ikke merket noenting.

Mye kjekkere å servere samme kake til alle enn å la én person få annerledeskake, vel?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:02   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Jeg lager melkefrie muffins av Møllerens langpannemix. Går fint. Ellers kan du sikkert bruke den vanlige muffinsoppskriften din med havremelk og melkefritt margarin.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:03   #6
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Møllerens muffinsmix er også melkefri.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:06   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Møllerens muffinsmix er også melkefri.

Ikke den lyse.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:18   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Hva med brownies? Mener å huske at jeg har lagd de i muffinsformer med godt resultat. Denne oppskriften er velprøvd her, alltid vellykka og kjapp å blande sammen all den tid en ikke trenger annet enn en visp og en bolle - trenger ikke eggedosis og den slags.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:19   #9
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Hva med brownies? Mener å huske at jeg har lagd de i muffinsformer med godt resultat. Denne oppskriften er velprøvd her, alltid vellykka og kjapp å blande sammen all den tid en ikke trenger annet enn en visp og en bolle - trenger ikke eggedosis og den slags.

Ja, husk å eventuelt bruke melkefritt smør; blå soft f.eks.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:22   #10
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Jeg har flere ganger laget muffins av Toros langpannemix. Funker finfint.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:36   #11
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Ikke den lyse.

ALLERGENINFO: Kakeblandingen er ikke tilsatt egg og melk, men kan likevel inneholde spor av egg.

Da bør de oppdatere denne. Jeg har tatt det for god fisk.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:47   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

...


Sist redigert av Slettet bruker : 30-10-12 kl 00:07.
  Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 20:03   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

"Kan inneholde spor av..." et eller annet allergen,står det på de fleste matvarer. De fleste allergikere benytter det uansett. Det er på sett og vis en overmerking.
Jeg bruker Møllerens sjokoladekakemiks både til rund sjokoladekake, til langpanne og til muffins.
Møllerens lyse muffins bruker jeg til muffins, til diverse varianter langpanne og også til rund kake.

Melkefritt, og smaker godt

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:46   #14
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Muffinsmix for melkeallergikere?

Toro sjokolademuffins - perfekt for både melkeallergikere og glutenallergikere.
OBS - ikke stek mer enn 9 minutter, da blir de best

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no