Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-13, 17:13   #141
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Her må klassen betale selv hvis de ønsker å dra på leirskole. Man begynner allerede i 1.klasse med å tjene penger på div.arrangementer så man skal kunne sende dem avgårde.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 17:54   #142
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Her må klassen betale selv hvis de ønsker å dra på leirskole. Man begynner allerede i 1.klasse med å tjene penger på div.arrangementer så man skal kunne sende dem avgårde.

Øh? Er det ikke slutt på det, altså?
Jeg trodde alle klasser fikk leirskole dekket nå.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 17:56   #143
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Her dekkes deler av leirskolen selv. Jeg tror det er 1600 kr eller noe deromkring. Sparingen begynner i begynnelsen av 4. klasse. Det er også mulig å få det dekket om man ikke vil betale, men jeg vet ikke hvordan man går frem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 18:52   #144
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg trodde det var obligatorisk med leirskole på barnetrinnet, og at dette skal skolen/kommunen dekke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 18:56   #145
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg trodde det var obligatorisk med leirskole på barnetrinnet, og at dette skal skolen/kommunen dekke.

Ja, det var det jeg trodde også.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 19:16   #146
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Nei, samme her, vi må betale for leirskole til neste år i 6 klasse. Det er samlet inn kr 200 til depositum og resten må betales neste skoleår. Tror det er rundt 2000 kr på hver elev. Det var ingen interesse på foreldremøte ifjor for dugnad, egeninnsats fra elever eller sparing pr måned (også vanskelig å organisere) så det ble oppfordret til å spare kr 100 hver måned for de som syntes det er en stor sum på en gang. Det ble også snakket om at det kan gis støtte (husker ikke fra hvor) for de som har det vanskelig økonomisk, men da må de ta kontakt med skolen eller klassekontakt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 19:23   #147
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Hos mitt avkom var leirskulen på barnetrinnet så vellykka, at fleire av foreldra ønskte at det skulle gjentakast no når dei gjekk i 10. Dei byrja samle inn pengar då dei gjekk i 9., ved dugnadsarbeid, kakesalg etc, og (ein del av) foreldra bestemte at foreldra skulle dekke resten sjølve. Restsummen vart delt på alle elevane etter kor mykje dugnad dei hadde vore med på, med beskjed om at dersom ein av elevane ikkje kunne betale, kom det ikkje til å bli leir for nokon. Min X, som avkommet bur hjå, kom med rekning på halve summen pluss ein tusenlapp til lommepenger to dagar før avreise. Den hadde ikkje eg råd til å betale, og eg visste ikkje om at opplegget var slik. Ikkje spesielt hyggelig stemning blandt oss no, og påskeferien vart sabotert. Det kunne ha vore unngått med betre kommunikasjon blandt oss, men eg hadde ikkje gått med på det opplegget der, det kan godt vere det er fleire som egentlig ikkje hadde råd.

Og der fekk eg ut litt frustrasjon og.


Eg tykkjer det var ein fantastisk ide altså, eg støtter absolutt leirskule, og kan til ein viss del gå med på eigendel når det blir slik ekstratur. Men det er vanskelig å gjere det rettferdig og skummelt å seie til andre foreldre at ein ikkje har råd.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 19:40   #148
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Det er opptil hver enkelt kommune om de beteler for elevene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 01:04   #149
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg trodde det var obligatorisk med leirskole på barnetrinnet, og at dette skal skolen/kommunen dekke.

Leirskole er ikke obligatorisk, men det står i læreplanen at ungene skal overnatte ute/borte og lære seg å klare seg ute i naturen.
Fritt oversatt.

Vi har hatt diskusjon om leirskole på Ws trinn nettopp og kommunen har kuttet all støtte til leirskole fra 2013. Kommunen tilbyr en overnatting i nærområdet, skal det være noe mer må det være i regi av foreldrene og ungene kan ikke taes ut av skolen.

Gratisprinsippet i skolen er viktig synes jeg. Det er mange andre ting som det er viktig å være med på og det meste koster penger, og det burde være inødvendig at noen ikke får ta del i det som arrangeres i skolens regi, pga foreldrenes økonomiske situasjon.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 15:42   #150
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Gratisprinsippet er kjempeviktig!

Jeg er likevel ikke motstander av klassekasse, men den må være reelt frivillig, og innholdet må brukes til noe som gagner alle barna (i tillegg til de obligatoriske lærergavene).

Jeg synes dugnad for å samle inn penger til et eller annet er en fin ting :Gerhardsenungdom:. Og de innsamlede midlene må selvsagt gå til hele klassen.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 02:39   #151
Marihøne
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 5
Marihøne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Ikke lov

Marihøne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 07:40   #152
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg trodde det var obligatorisk med leirskole på barnetrinnet, og at dette skal skolen/kommunen dekke.

Noen kommuner (som vår) har prioritert bort dette og dermed må det selges lodd/dopapir/pantes flasker/stekes vafler. I våre barna tilfeller har det resultert i at turen blir forkortet til en overnatting.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 08:28   #153
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Det er jo i praksis vi foreldre som betaler for den klasseturen.
Her dekkes en sum pr. elev, husker ikke hvor mye. Så tas alt fra klassekontoene på trinnet, som har blitt spart av loddsalg oppigjennom alle trinn. Om noe mangler så dekker FAU resten. De (FAU) får alt av inntjeningen fra 17mai hvert år her.

Her er det klassetur for eldstemann nå i mai. Vi har ikke hørt et ord om at det mangler penger så de har nok fått inn det som trengs for å få betalt turen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no