Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om passkøer og barmhjertige menn!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-13, 21:48   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Hvorfor i all verden var det ikke greit for de 105 andre at hun tok mot den lappen? Samme for dem hvem som brukte den, vel?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:59   #22
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Så bra at det framleis finst snille folk! Eg opplevde det same, då eg skulle kjøpe pinnekjøtt på Strøm-Larsen, like før jul i fjor. Mannen køyrde rundt og leitte etter parkeringsplass, og eg var eigentleg i alt for dårleg form til å gå og handle, men sidan eg ikkje klarte køyre, skulle eg stable meg inn med krykkene og stå i kø. Det var stappfullt inne i butikken og kø langt utpå fortauet. Eg trekte kølapp og det var ganske lenge å vente. Så kom det plutseleg ei dame bort til meg med ein kølapp som var 3-4 nummer framføre meg og sa at eg såg ut som om eg trengte den. Eg hadde ingen skrupler med å ta imot.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:59   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Jeg tar også alltid to lapper og donerer en til verdige trengende når det nærmer seg. Ikke alle fortjener å stå i kjempelang kø.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 23:37   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg tar også alltid to lapper og donerer en til verdige trengende når det nærmer seg. Ikke alle fortjener å stå i kjempelang kø.

Jepp, jeg også. Skrøpelige gamle, gravide og de med småbarn får av meg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 23:47   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Næsj, ikke gravide, det er tross alt selvvalgt. Syke og skrøpelige og gamle og halte og skakke og sånt. Og de med unger med maur i stumpen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 04:24   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Næsj, ikke gravide, det er tross alt selvvalgt. Syke og skrøpelige og gamle og halte og skakke og sånt. Og de med unger med maur i stumpen.

Viss gravide har vald det sjølv, har jammen dei med ungar og det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 15:48   #27
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvorfor i all verden var det ikke greit for de 105 andre at hun tok mot den lappen? Samme for dem hvem som brukte den, vel?

Hvordan regner du ut det?
Diff. mellom hennes lapp og den hun fikk før er det jeg sikter til. De mellom der må jo utilsiktet vente lenger. Og det kan jo godt være at noen av dem har "lidelser" som burde vært prioritert.

Jeg hadde glatt gitt lappen til: Skrøpelige folk, men jeg anser ikke en småbarnsmor som automatisk skrøpelig som ikke kan vente.
Ja, det er kjipt med sure utolmodige barn. Men da må man finne løsninger som å gå ut litt, kjøpe en is eller annet som måtte hjelpe.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:53   #28
Amuseme
SLurP.......
 
Amuseme sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 12
Amuseme har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Fikk nye pass til barna her før påske. Gikk rimelig kjapt i køen. Pass i posten etter et par tre dager. :-)

Amuseme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 22:21   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Trulte: Ja, dersom alternativet er at den lappen ikke ble brukt, så måtte de 105 forran sånnsett vente lenger ved at noen brukte lappen, men har du nummer 156 og de nå behandler nummer 49, så er det vel irrelevant for deg om det er "personen som trakk lappen med 51 på" eller "hun som fikk lappen av personen som trakk lappen med 51 på" som benytter lappen det står 51 på? Er det virkelig egentlig relevant for de 105 som ventet HVEM som bruker den lappen?

Nå anser ikke jeg automatisk småbarnsmødre som skrøpelig, men når tilbudet ble gitt ser jeg virkelig ikke hvorfor det er galt å ta mot det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 22:27   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Kjøpe is funker dårlig til en skrikende baby, gitt.

Jeg synes det var veldig hyggelig gjort, og hadde tatt mot selv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 23:31   #31
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om passkøer og barmhjertige menn!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg tar også alltid to lapper og donerer en til verdige trengende når det nærmer seg. Ikke alle fortjener å stå i kjempelang kø.

Hm. Jobber du på legevakten og prioriterer? Yrkesskadd?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no