Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-14, 20:42   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Min Jrt hopper på folk når vi får besøk, men jeg har henne ikke løs ellers.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 20:42   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Det er selvsagt ikke greit

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 20:59   #23
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvordan klarer de å hoppe opp i utgangspunktet? Har du de ikke i lenke?

De er ikke i bånd inne feks.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:01   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Nei, det er ikke greit

Og det er ikke greit å ha små hunder inne på kjøpesenter heller, like lite som store, hund er hund, det er ikke LOV å ha hunder inne på alle kjøpesenter jeg har ferdes på her i landet i alle fall, og det gjelder jo også de som er størrelse katt med talefeil.

Katter er da heller ikke lov å ta med inn. Det handler, bl.a om allergi.

Så nei, små hunder har ikke fritt frem for å hoppe, og de har INGEN TING inne på en butikk å gjøre. Selv ikke dyrebutikker pleier ha hunder og katter i butikken.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:04   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

De er ikke i bånd inne feks.

Her var det i utgangspunktet ikke snakk om hjemme hos en selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:17   #26
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Absolutt ikke greit. Absolutt ikke greit å ta med hund inn i butikk, heller. (Om noen insisterer på å ha med egen hund i egen butikk, der det ikke selges mat, så får de merke tydelig og holde hunden unna kundene. Da slipper de jo en del salg, da...)

Jeg jobba i matbutikk i studietida, og blei flere ganger møtt med sure miner da jeg viste bort folk med småhunder på armen. Jeg mistenker at det ikke er de lureste folka som har sånne veskehunder...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:17   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Mange hundeeiere er av den formening at akkurat deres hund er så uimotståelig og sjarmerende at alle ville like å bli hoppet på av den. Og andelen øker omvendt proporsjonalt med størrelsen på hunden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:21   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg vet i alle fall at vår ikke er så sjarmerende at alle ville like det med vår, men hun er jo relativt (mellom)stor.

Strengt tatt synes andre, hundemennesker i alle fall, at hun er skjønnere enn jeg objektivt synes...

Men jeg er ingen typisk hundeeier da, jeg er jo ikke noe hundemenneske og liker ikke hunder. Jeg bare har en i hus. som jeg har blitt glad i, men på ingen måte planlegger å erstatte

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:29   #29
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Ikke ok. Og jeg jobber med å plukke det av min (som er hakket større enn en katt med talefeil, men fremdeles i kategorien ubrukelig til annet enn kos). De aller fleste er sånn "åååååh, det gjør ingenting! ", men det gjør jo egentlig det. Og for en som er redd hunder spiller det heller ingen trille om dem er stor eller liten, har en start kar som er redd hunder fortalt.

Men mange med små hunder har liten respekt for sånn er mitt inntrykk. De er jo bare søøøøøøte.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:31   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Nei, ikke greit. Men det er ikke bare hundeeiere som synes det er ok, altså.
Jeg hadde en liten hund engang. Den var veloppdragen. Men det var ikke så lett å dressere den i starten, fordi en så utrolig stor andel av folk vi møtte prøvde å få bikkja til å hoppe på dem eller slikke dem i ansiktet. Noe jeg synes er :urk: Så den stakkars bikkja ble jo helt forvirra. Den visste at jeg ikke tillot hopping, men hadde da folk som prøvde febrilsk å få den til å gjøre det. Hunden var søt den, men han måtte lære seg å holde seg på bakken når han møtte folk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:32   #31
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg vet i alle fall at vår ikke er så sjarmerende at alle ville like det med vår, men hun er jo relativt (mellom)stor.

Strengt tatt synes andre, hundemennesker i alle fall, at hun er skjønnere enn jeg objektivt synes...

Men jeg er ingen typisk hundeeier da, jeg er jo ikke noe hundemenneske og liker ikke hunder. Jeg bare har en i hus. som jeg har blitt glad i, men på ingen måte planlegger å erstatte

Åh, en til som meg! Jeg har også en hund, men er egentlig kattemenneske. Jeg er glad i bikkja mi, men skal aldri noen sinne ha hund igjen når eldstemann flytter ut og tar den med seg. (Nei, det var ikke jeg som kjøpte den. Men det var jeg som endte opp med den. ).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:35   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg er ikke kattemenneske heller jeg da, jeg liker ikke dyr egentlig. Og slett ikke inne. Katter enda mindre enn hunder, og katt er dessuten eldste allergisk mot, så det blir det aldri, heldigvis.

Hunden bare kom vår vei, liksom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:39   #33
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg er skikkelig allergisk mot katter, så katt kan jeg ikke ha. Men jeg liker personligheten til katter mye bedre enn hunder. Hunder er så fordømt needy.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:52   #34
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg hadde bedt eieren om å få hunden i bånd eller gå ut med den med en gang jeg så den gikk løs.
Der vi bodde før så gav jeg naboen klar beskjed om at jeg kom til å sparke hundene hans veggimellom hvis de nærmet seg gutta mine igjen. Det var også sånne små hunder, men disse var mannevonde og prøvde å ta minsten og beit x'en.

Jeg har ikke sansen for hunder som ikke er i bånd.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:55   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg hadde blitt møkksur. Liker ikke sånne knøttsmå uoppdragne bikkjer.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 22:04   #36
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg synes ikke det er greit å la hunden hoppe på andre mennesker, selv om den er aldri så liten. Hun er sikkert så vant til at "alle" synes den er såååå søøøøt, og "alle" vil hilse, at hun ikke er oppmerksom på at folk kan være allergiske, redde eller rett og slett ikke særlig begeistret for hunder. Og om man skulle være den ene som sa at man ikke satte pris på det, ville hun sikkert synes at det var en skikkelig sur dust som ikke er verdt å bry seg om.

Jeg har møtt en del som ikke helt forstår hva allergi er for noe. "Ja, men den er så liten og søt, og veldig allergivennlig."

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 22:09   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Så lenge eier går god for at den er søt og snill og en allergivennlig rase har den vel lov til hva som helst.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 22:22   #38
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Hunder i butikker og kjøpesenter er en uting, og hunder som hopper er absolutt ikke OK!
Uansett størrelse og grad av søthet.

Jeg ser mange av disse veskehundene bla på Meny, og sier i fra på en ordentlig måte at det bare er førerhunder som har lov til å være med i butikker, og svaret jeg får. Er at den er jo så liten, eller at den ikke kan sitte i bilen mens eieren er i butikken. Da må hunden være hjemme!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 22:51   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Nei! Her betyr faktisk størrelsen ingen verdens ting.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 22:55   #40
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Hunder skal holdes i bånd, ferdig arbeid.
Noen er allergiske, andre er livredde for hunder i alle størrelser, at eieren synes det er tåpelig å være redd for den bjeffende rotta hans er fryktelig lite relevant.
Vi har rotter, de er kjempesøte men jeg innbiller meg ikke at det er greit å ha dem løpende løst rundt i stua uten å sjekke hva eventuelle besøkende måtte mene om det av den grunn.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no