Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barcelona i november ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 23:07   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Barcelona i november ...

Hva, hvem, hvor??

Altså, min kjære og jeg har fått barnevakt til de søte små, og skal for første gang på mange år nyte livet, og hverandre. Altså, litt turist-titting, litt shopping, litt god mat og litt god vin.

Hva er det man "må" når man er i Barcelona for første gang?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:22   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barclona i november..


Min drøm har vært å se La familia Sagardia.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 00:10   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barclona i november..

Leker med tanken, mannen har ferie han må ta ut før jul

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 00:50   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barclona i november..

Jeg vet vel mest om kunstdelen. Parc Güell og Miró-museet må man ha med seg. Flott by!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:24   #5
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Barclona i november..

Elsker Barcelona, og er bare pittelitt misunnelig på din kjære og deg
La Sagrada Familia, Parc Güell, gamlebyen, Mont Juic......Syns liksom byen har alt, og heldigvis er det lett å bruke t-banen og buss, sånn at man kan komme seg rundt og få med seg det meste!
Gå på tapasbar og mesk dere med god mat og drikke!
Enjoy!

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:12   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barclona i november..

Mont Juic (finner ikke tødler på pc-en) syntes jeg var det flotteste, ikke olympia-anleggene, men utsikten og parkene. Det er en romantisk park der som bare er åpen om søndagene.
November er nok ingen hindring, snarere en fordel, vil jeg tro.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:24   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barclona i november..

Her er en god link:

http://www.bcn.es/turisme/english/turisme/welcome.htm

Ellers som flere nevner må du selvfølgelige få med deg:

Picasso-museet
La Sagrada Familia
Parc Güell
Barrio Gottic
Olympiastadion (med museet)

Ellers et par gode restaurant-tips:

Los Caracoles (sidegate til Las Ramblas)

Quinze Nits (Ligger på Placa Reial og er den eneste gode restauranten på denne plassen, så følg godt med)

Barcelona er topp! Absolutt en av mine favoritter ( i tilegg til Amsterdam da..)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:44   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barclona i november..

Neida, det blir ikke noe tur på oss Med en unge på 9mnd er det ikke umiddelbart ferie å dra med fly og bo på hotell. Snart skal jeg hjem, så vi fant ut at det blir nok reising.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:27   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barclona i november..

  • MACBA - (museum of modern art) Fantastisk bygning !!
  • Picasso-museet
  • Tapas-bar i gamlebyen
  • En liten Champagne-bar nede ved vannet som jeg mener å huske heter Siete Portes med bare ståplasser og en sprudlende champagne-stemning...
  • Grand cafe inne i gamlebyen - veldig gammelt og rart sted med fordums atmosfære
  • Finnes også en fantastisk fisk- og skalldyrrestaurant litt høyt oppe i byen og ganske høyt oppe på prisskalaen ,men hva var det nå den het..
  • Gehrys fisk nede ved stranden - og mens dere er der lunsj på Agua.
  • For ikke å snakke om alle de morsomme design-sjappene


JEG VIL OGSÅ TIL BARCELONA !!!!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:52   #10
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barclona i november..

Jeg elsker Barcelona! Mannen og jeg har vært der 3 ganger på kjæresteferier og det er bare nydelig!

Skriver under på alle tips du har fått. Det går en sightseeing-buss med ulike ruter (et fint utgangspunkt er holdeplassen på Placa Catalunya, som er rett ved El Corte Ingles). Bussene tar deg til alle severdigheter og du kan bytte ruter på enkelte knutepunkter.
Ikke gap over for mye første gang; ta dere tid til å nyte livet og hverandre. Man kan alltids reise tilbake

Spisetips: Vår favoritt La Locanda (veldig koselig italiensk restaurant med verdens beste hvite trøffelpizza med skinke og sopp) http://www.restaurantelalocanda.com/06contacta.htm Ligger i en liten sidegate i nærheten av Via Laietana.
Nydelig tapas ved Barceloneta, på en lekter jeg ikke husker navnet på nå.
Spis på in-restauranten Agua ved Port Olimpic, rett ved stranden. Her MÅ man bestille bord til middag, send mail et par dager i forveien til:reservas.agua@grupotragaluz.com <reservas.agua@grupotragaluz.com>
(Det er ikke så dyrt som man skulle tro der, men god mat. Vi var litt uheldige, for de hadde ikke fått fisk den dagen vi spiste der)

Hotelltips: Vi har hittil prøvd 5 ulike hoteller. De beste har vært Barcelona Princess nede ved stranden og 2 min gange til metro som bruker 10 min til Port Olimpic og ca 15 til Placa Catalunya. Vi fikk rom i 23. etasje, skikkelig luksus til 80 euro natten!! Booket via deres hjemmeside http://www.hotelbarcelonaprincess.com/en/index.php
Ellers er AC Diplomatic bra, men ganske dyrt. Sentrale Hotel Inglaterra var vi også fornøyd med.
Jeg har lyst til å teste Hotel Jazz, som får mye skryt på www.tripadvisor.com.

Frokost er unødvendig dyrt på hotellene, du spiser mye billigere og bedre på en kafe, sandwichsjappe eller liten bar. På et sted som heter Coffee and Beer (tror jeg), rett over gata for El Corte Ingles får du Desayuno Americano (am. frokost) til noen euro. Eggerøre, bacon, nydelige små chorizo, toast, ferskpresset juice og cafe con leche.

Shopping: Alt for mye bra, dessverre for lommeboka Men giga-Sephora (sminke +++) ved Placa Catalunya er verdt et besøk! Rett ved siden av Barcelona Princess ligger shoppingmallen Diagonal Mar som også har masse kule butikker.

Hmm, dette ble langt. Kanskje jeg burde skrive bok (skaff deg noen gode guidebøker, som Topp 10 i Barcelona)

GOD TUR!!!

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--

Sist redigert av kiddo : 13-11-06 kl 14:55. Årsak: La til epostadresse til Agua
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no