Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Shampoo til kløende hodebunn?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 21:44   #1
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Spørsmål

Shampoo til kløende hodebunn?

Jeg klør, jeg har fet hodebunn og jeg har flass. Kløen er hovedproblemet. Er det noen som har en god shampoo å anbefale? Har fått anbefalt fra frisør ett par ganger, men det har ikke vært fulltreffer.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:48   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

For meg hjelper Head and shoulder på kløen. Faktisk! Redken er den verste for min hodebunn selv om den er gull for håret. Allergitabletter hjelper meg også.

Jeg tror det ihvertfall finnes to tråder om det samme her inne, den ene har jeg startet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:57   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Fungoral.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:59   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

ENDELIG har jeg fått løsningen for min hodebunn! (Etter en årrekke med Fungoral, ulike shampooer av dyrt og billig, syntetisk økologisk, hjemmelaget, kjøpt...)

det er Davines-serien.

Du bruker denne til hverdags: (Destress Yoghurt and Muesli shampoo)


Denne bruker du to ganger i uken og lar virke:
(Pine oil Anti dandruff Shampoo)


Og en kur som jeg bruker innimellom
(Davines Purifying Anti Dandruff Gel)
http://di1-4.shoppingshadow.com/imag...Gel+5+07+O.jpg

Du finner dem hos enkelte frisører og på nett. de koster litt, men er utrolig drøye! Jeg har enda ikke brukt opp noen av shampooene og kjøpte dem tidlig i juni.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:34   #5
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

ENDELIG har jeg fått løsningen for min hodebunn! (Etter en årrekke med Fungoral, ulike shampooer av dyrt og billig, syntetisk økologisk, hjemmelaget, kjøpt...)

det er Davines-serien.

Du bruker denne til hverdags: (Destress Yoghurt and Muesli shampoo)


Denne bruker du to ganger i uken og lar virke:
(Pine oil Anti dandruff Shampoo)


Og en kur som jeg bruker innimellom
(Davines Purifying Anti Dandruff Gel)
http://di1-4.shoppingshadow.com/imag...Gel+5+07+O.jpg

Du finner dem hos enkelte frisører og på nett. de koster litt, men er utrolig drøye! Jeg har enda ikke brukt opp noen av shampooene og kjøpte dem tidlig i juni.

Har du en nettbutikk å anbefale? Sjekket de jeg bruker pluss ebay, og siden jeg bor på landet så har jeg ikke store forhåpninger om å finne hos frisør her.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:41   #6
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Min rare hodebunn, som høres ut som din, liker bare sjampo fra Alterna. Den er visst sulfat-fri, jeg aner ikke om det er derfor. Nå bruker jeg en bambus-sjampo som funker finfint, tidligere har jeg brukt en med kaviar. (Yup.) Den er dyr og vanskelig å få tak i i Norge, grei nok pris på lookfantastic og strawberrynet.

:noterer meg Harriet-forslag til seinere:

Tar gjerne mot linker til shampoene på nettbutikkene. Tenkte jeg skulle prøve meg gjennom en del forskjellige.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Redken Scalp Relief lot til å virke fint et par uker, og så blei det verre en noen gang. :aldri mer:

Ja, den fungerte kjempebra når jeg brukte den en gang i blandt, når jeg begynte å bruke den fast ble det mye værre. Har ikke tenkt over at det kan være shampoen sin feil, siden den virket før. Den skal herved pensjoneres.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:49   #7
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Har du en nettbutikk å anbefale? Sjekket de jeg bruker pluss ebay, og siden jeg bor på landet så har jeg ikke store forhåpninger om å finne hos frisør her.

Fant de på Strawberrynet nå.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:14   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

For meg løste hodebunnshelvetet seg etter at jeg oppdaget Vichy. Bruker den grønne som kur innimellom og den blå til hverdags:

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:06   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Min erfaring er at det hjelper å bytte sjampomerke ofte. Så jeg har aldri den samme to ganger etterhverandre. Så nå alternerer jeg mellom 4-5 merker. Jeg kjøper sjampo på salong (eller merker jeg kjenner på lookfantastic.com).

Jeg har samme problem. Kløen er verst, og hvis jeg ignorerer den får jeg flass også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:10   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Før brukte jeg en formue på frisørshampo, fungoral osv. Ved en tilfeldighet prøvde jeg Head & Shoulder og for første gang på årevis fikk jeg kløfri hodebunn. Hadde i perioder åpne sår i hodebunnen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:13   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Jeg har også prøvd "alt". Både apotek og salong. Nå bruker jeg salngshampo innimellom.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:20   #12
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Kerastase calm et-eller annet. Kjempegod! Jeg tåler ingenting, bare denne.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:21   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Det eneste som fungerer for meg så langt, er å aldri kjøpe to shampoflasker etter hverandre i samme merke. Og å vaske håret i lunket vann (ikke for varmt) og å skylle håret med hodet nedover slik at hodebunnen blir best mulig skylt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:26   #14
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Tusen takk for svar alle sammen. Da har jeg litt av hvert jeg skal prøve her.
Har vært gjennom en del av det de har på apoteket uten hell, bl.a Fungoral.
Nå bruker jeg Redken, scalp relief, syntes den hjalp til å begynne med, men ikke nå lenger. Har ikke tenkt på det med å bytte shampoomerke ofte, skal prøve det.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:29   #15
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Min rare hodebunn, som høres ut som din, liker bare sjampo fra Alterna. Den er visst sulfat-fri, jeg aner ikke om det er derfor. Nå bruker jeg en bambus-sjampo som funker finfint, tidligere har jeg brukt en med kaviar. (Yup.) Den er dyr og vanskelig å få tak i i Norge, grei nok pris på lookfantastic og strawberrynet.

:noterer meg Harriet-forslag til seinere:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:30   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Redken Scalp Relief lot til å virke fint et par uker, og så blei det verre en noen gang. :aldri mer:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:40   #17
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Det som fungerer for min hodebunn, er ingefærshampoo fra Body Shop.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:12   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Fint! Her er de hos lookfantastic. Det varierer litt hva de koster og hvor det er billigst, så det lønner seg å sjekke litt rundt. Jeg bruker ikke ebay, så aner ikke hva man kan få dem for der. Jeg har prøvd henholdsvis Alterna Caviar, og syntes volum-varianten var best, Scalp Therapy, som funket greit for hodebunnen, men som håret blei ganske tørt av, denne med hamp, som jeg ikke likte (tungt og seigt hår), og nå altså denne med bambus, som håret blir glatt og lett og luftig av og hodebunnen er helt fin med. I alle fall foreløpig ...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 00:55   #19
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Synes pureology-serien funker bra. Dvs har kun prøvd den som er for mer volum. Pluss, vask håret så sjeldent som mulig.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 08:56   #20
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo til kløende hodebunn?

Denne bruker jeg: KMS Headremedy Sensitive

Den er uten parfyme, og er den eneste shampooen jeg har kunnet bruke hele tiden. Før drev jeg å byttet etter hver gang akkurat slik som Katta og Tjorven.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no