Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-19, 21:17   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men jobber de ikke med det jevnt og trutt? Er det et stunt på tampen?

Det varierer nok veldig fra lærer til lærer hvor mye man jobber med det. Jeg blir like overrasket hver gang vi tar det frem hvor lite de husker fra sist. De jeg har nå som går i 10. klasse er blitt ganske gode, men det er ikke nå før etter jul at lyset har gått opp for endel. Og det er fremdeles noen som ikke skjønner bæret, selv om vi startet med dette i 8. klasse.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-19, 21:21   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Jeg trodde mine 10.klassinger var gode på GeoGebra, likevel ble det elendig score nå på tentamensoppgaven med funksjoner, til tross for at de hadde tilgjengelig en bruksanvisning på en nesten identisk oppgave.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-19, 21:29   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg trodde mine 10.klassinger var gode på GeoGebra, likevel ble det elendig score nå på tentamensoppgaven med funksjoner, til tross for at de hadde tilgjengelig en bruksanvisning på en nesten identisk oppgave.

Ja vi får se hvordan de gjør det på tentamen om en uke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-19, 22:27   #24
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men jobber de ikke med det jevnt og trutt? Er det et stunt på tampen?

Frøkna har jobba med det når de har jobba med funksjoner. Men så har de jo andre tema innimellom, og da bruker de heller ikke GeoGebra og da forsvinner det hele litt. Jeg tror man må sitte med det en del og over litt tid før det setter seg. Min frustrasjon med progammet, er at jeg synes det er så lite intiutivt. Jeg blir og utrolig irritert på det at du ikke får info om hva knappene brukes til ved å holde musa over de.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-19, 22:29   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Jeg får info fra knappene, på programmet jeg har installert på pc. Men jeg har ikke oppdatert til nyeste versjon, og bruker ikke web-versjonen heller.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-19, 22:35   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Alle mine elever har den forrige versjonen, classic 5 eller hva den heter. Jeg har bedt de ikke oppgradere sånn at vi har samme versjon.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-19, 23:11   #27
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Skulle ønske frøkna hadde dere som mattelærere. Hun trenger en som orker å sitte her en fredagkveld og engasjere seg i en mors frustrasjon. Og slippe å få høre at hun klarer seg fint med treeren sin, hun er faktisk bedre enn halve klassen. Så hun kan ikke få hjelp på skolen og må nøye seg med sin avdanka mor som sverger til ruteark og linjal. Knirk. Og hvis pedagogiske tilnærming til matte er: jeg bare forstår det, jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare deg det...

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-19, 23:17   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Det er noen veldig gode yoytube-snutter som ligger ute. Kan hende det kan gå an å se på en og gjøre ting samtidig. Hvis man googler geogebra eksamen 2018 oppgave 5, så er det en fra læreboka Nummer som er veldig bra.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-19, 09:41   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Skulle ønske frøkna hadde dere som mattelærere. Hun trenger en som orker å sitte her en fredagkveld og engasjere seg i en mors frustrasjon. Og slippe å få høre at hun klarer seg fint med treeren sin, hun er faktisk bedre enn halve klassen. Så hun kan ikke få hjelp på skolen og må nøye seg med sin avdanka mor som sverger til ruteark og linjal. Knirk. Og hvis pedagogiske tilnærming til matte er: jeg bare forstår det, jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare deg det...

Det der høres ut som brudd på vurderingsforskriften tilknyttet opplæringsloven.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-19, 13:09   #30
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det der høres ut som brudd på vurderingsforskriften tilknyttet opplæringsloven.

Lærer sa og at det er fem i klassen hennes som er så kritisk dårlig i matte at de vil slite i voksenlivet. Disse lager i tillegg så mye støy i mattetimene at det har vært et umulig klassemiljø alle årene på ungdomsskolen. Først høsten i 10. fikk de tiltak på dette, men da ved at lærer tok disse fem ut og forsøkte alternativ læringsarena i matte. Resten av klassen fikk ulike vikarer og mye studenter. Sikkert godt for de fleste, men for frøkna mi helt håpløst. Hun er voldsomt forknytt sosialt og blir ekstremt utrygg av nye voksne, så når den trygge, kjente læreren forsvant, var det litt kroken på døra for henne. Så dermed prøver jeg nå mitt beste for å få henne gjennom på et vis. Vi satser hardt på at hun ikke kommer opp i matte til eksamen for å si det sånn.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-19, 00:39   #31
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen her som kan GeoGebra? (10. klasse)

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Lærer sa og at det er fem i klassen hennes som er så kritisk dårlig i matte at de vil slite i voksenlivet. Disse lager i tillegg så mye støy i mattetimene at det har vært et umulig klassemiljø alle årene på ungdomsskolen. Først høsten i 10. fikk de tiltak på dette, men da ved at lærer tok disse fem ut og forsøkte alternativ læringsarena i matte. Resten av klassen fikk ulike vikarer og mye studenter. Sikkert godt for de fleste, men for frøkna mi helt håpløst. Hun er voldsomt forknytt sosialt og blir ekstremt utrygg av nye voksne, så når den trygge, kjente læreren forsvant, var det litt kroken på døra for henne. Så dermed prøver jeg nå mitt beste for å få henne gjennom på et vis. Vi satser hardt på at hun ikke kommer opp i matte til eksamen for å si det sånn.

«1. Elevene og lærlingene skal forstå hva de skal lære og hva som er forventet av dem.
Om å arbeide med læreplan, mål, kjennetegn og kriterier.
2. Elevene og lærlingene skal få tilbakemeldinger som forteller dem om kvaliteten på arbeidet eller prestasjonen.
Les om å gi elevene gode faglige tilbakemeldinger.
3. Elevene og lærlingene skal få råd om hvordan de kan forbedre seg. Les om å gi elevene gode faglige tilbakemeldinger.
4. Elevene og lærlingene skal være involvert i eget læringsarbeid ved blant annet å vurdere eget arbeid og utvikling.
Om elevinvolvering»

https://www.udir.no/Udir/PrintPageAs...epslanguage=no

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no