Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Blokkering på facebook

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-19, 15:56   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Blokkering på facebook

Hvis jeg blokkerer noen og vi er i samme gruppe på fb, kan vedkommende jeg blokkerer se alt jeg skriver i en gruppe vi begge er medlem i?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 16:02   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Nei, men vedkommende vil jo merke at det mangler f.eks kommentarer i kommentarfeltet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 16:11   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nei, men vedkommende vil jo merke at det mangler f.eks kommentarer i kommentarfeltet.

I gruppa vi begge er medlem av?

Altså at vedkommende kan ikke se mine kommentarer i gruppa?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 16:13   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Vedkommende kan ikke se noe som helst fra deg. Men dersom du svarer på en kommentar fra noen andre så vil jo vedkommende oppdage at det er kommentarer som hen ikke får lese.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 16:16   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vedkommende kan ikke se noe som helst fra deg. Men dersom du svarer på en kommentar fra noen andre så vil jo vedkommende oppdage at det er kommentarer som hen ikke får lese.

Dette står på fb om blokkering, ut fra det vil jeg tro den jeg blokkerer ser det jeg skriver i grupper..



Når du har blokkert en person, kan vedkommende ikke lenger se innlegg på tidslinjen din, tagge deg, invitere deg til arrangementer eller grupper, starte en samtale med deg, eller legge deg til som venn. NB: Gjelder ikke apper, spill og grupper dere begge deltar i.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 16:19   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vedkommende kan ikke se noe som helst fra deg. Men dersom du svarer på en kommentar fra noen andre så vil jo vedkommende oppdage at det er kommentarer som hen ikke får lese.

Ok, nå husker jeg hvordan det var i en gruppe jeg og en blokkerte var i, og vedkommende skrev noe om at hun ikke så visse innlegg ja.. Takk for info, polarjenta.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 20:23   #7
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Det betyr også at andre kan skjønne at noe er blokkert. Hvis man svarer i hytt og pine så ser det rart ut for andre.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 22:42   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Jeg syns det å blokkere noen er en så ufatterlig barnslig reaksjon. Kan noen forklare for meg hvorfor det er bedre å faktisk blokkere noen framfor å bare ikke respondere på det noen skriver?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 22:52   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns det å blokkere noen er en så ufatterlig barnslig reaksjon. Kan noen forklare for meg hvorfor det er bedre å faktisk blokkere noen framfor å bare ikke respondere på det noen skriver?

Fordi noen er sprut sprø. Jeg har en gal dyrevernsaktivistdame som forfølger meg på nett. Hun er blokkert. Til hennes store gremmelse
Hun ser ikke noe jeg skriver.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 22:53   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ok, nå husker jeg hvordan det var i en gruppe jeg og en blokkerte var i, og vedkommende skrev noe om at hun ikke så visse innlegg ja.. Takk for info, polarjenta.

Ja. Viss jeg har blokkert deg ser du ikke tråder startet av meg eller svar fra meg i andre tråder. Men merk at dette IKKE er tilfelle dersom den du har blokkert er administrator for gruppa. Det blir det du skriver synlig også for denne.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 22:55   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Jeg synes ikke det er det minste rart eller barnslig at man kan ønske å skjerme seg fra stalkere eller troll eller andre som «forfølger» en på nettet, selv om det bare er med ord. Eller at man ønsker å hindre slike mennesker i å lese det man selv skriver.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-19, 22:59   #12
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke det er det minste rart eller barnslig at man kan ønske å skjerme seg fra stalkere eller troll eller andre som «forfølger» en på nettet, selv om det bare er med ord. Eller at man ønsker å hindre slike mennesker i å lese det man selv skriver.

Jeg så for meg at man blokkerte tidligere venner. Det var mitt utgangspunkt. Stalkere blir noe annet.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 00:39   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Jeg har blokkert et familiemedlem. Hvis ikke ville jeg blitt helt fullstendig koko. Noen er sprut spenna idioter på nett selv om man er glad i de på ekte.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 00:47   #14
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns det å blokkere noen er en så ufatterlig barnslig reaksjon. Kan noen forklare for meg hvorfor det er bedre å faktisk blokkere noen framfor å bare ikke respondere på det noen skriver?

Barnslig, altså. Javel. Jeg tenker du er heldig som ikke har vært nødt til å blokkere noen selv.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 08:06   #15
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Min eks sin samboer har blokkert meg på facebook, jeg synes det er barnslig. Jeg har aldri sagt et pip til henne der, og i det hele tatt kommunisert nokså lite med henne, så det er ikke pga stalking. Det er nok pga en konflikt jeg hadde med eksen for flere år siden.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 09:48   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg så for meg at man blokkerte tidligere venner. Det var mitt utgangspunkt. Stalkere blir noe annet.

Blokkere for å blokkere er barnslig, man kan ta mange grep før blokkering er nødvendig. Jeg opplevde en blokkering som var av type barnslig. Det endte med at vedkommende opphevde blokkeringen for å få være med i den felles gruppa vi var med i.

Men jeg skjønner at det er mange situasjoner der blokkering er eneste utvei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 09:58   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Blokkering kan være barnslig, men det er mange mennesker som har sin egen oppfatning av sosiale medier, og det kan være ganske vanskelig. Opplevde det med en som også hadde null antenner på hva vedkommende skrev på min vegg, og det ble kommentert av andre IRL. Det var ikke om meg, i og for seg, men såpass far off at det faller jo tilbake på den som "eier" veggen om det som skrives f.eks. er nedsettende om tredjeperson. Dermed ble det slik at jeg måtte blokkere for både sinnsro og mitt gode navn og rykte for å si det slik. Det er en person som jeg både må og vil forholde meg til IRL, så det er ikke lett, det der.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-19, 00:02   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkering på facebook

Blokkering er ikke barnslig og jeg har blokkert en person selv, etter mye overveielse og en annen person har blokkert meg. Det siste er jeg evig takknemmelig for, da slipper jeg å se noe som helst av det sprut gale vedkommende skriver.

EDIT: Blokkering er ikke barnslig I SEG SELV, MEN KAN VÆRE DET.


Sist redigert av Strå : 27-07-19 kl 00:04. Årsak: Halv setning/mening
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no