Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva trengs på et ungdomsrom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 20:50   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hva trengs på et ungdomsrom?

Jeg pusser opp trimrommet i kjelleren. Ut med alt som heter trim, og inn med eldstemann som er mer enn lei av å dele rom med mellombror.
De eneste møblene i rommet er en svær bokhylle, og et stort hjørneskrivebord fra kontoret som han vil beholde. Jeg har kjøpt rammemadrass i dag.
Rommet er på 16 m2, så han har god plass.
På lista har vi så langt:
Teppe på gulvet, usikker på type, men det må ha god størrelse og ikke for lang lugg
Nattbord
Stort klesskap, han ønsker seg Pax fra Ikea med kurvhyller
Saccosekk ?
Liftgardiner
Stort bilde til murveggen, som er hvit og diger
Puter til å sette i senga på dagtid ?

Rommet ved siden av er kjellerstua med to svære sofaer, tv, spillmaskiner og diverse, så sånt trenger han ikke på rommet.

Har du et tips på hvordan jeg kan myke litt opp et kjellerrom med mye hvite murflater tas det i mot med takk ! Det er ett stort og ett lite vindu og godt med lys der, men helt mørk parkett.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:59   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Jeg ville laget en stor firkantet oppslagstavle trekt med kult stoff. Det myker opp, og der kan han henge bilder og annet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:02   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Jeg skulle til å foreslå lite bord med stort speil til sminking, men det er kanskje ikke så aktuelt for han?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:07   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Istedet for saccosekk - hva med en fatboy? De er dyrere, men mye kulere og bedre.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:54   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Tenkte å vise de store putene som jeg har fått mamma til å sy trekk til, de er litt flate og store og gutta bruker de som gulvputer når de spiller PS3.
Kjøpte stoff på Stoff&Stil, marineblått med hvite stjerner på.

Men nå trenger du ikke sitteputer og sånt der siden dere har kjellerstue til TV og spill, skjønner jeg.
Men pynteputer i sengen er vel ok uansett, kanskje.

Jeg har tenkt på å bruke et stoff med Liverpooltrykk som vi har liggende, fotballaget storebror digger, og sy det utenpå en tynn dyne sånn at det blir et vattert sengeteppe... bare ånden kommer over meg... men så så jeg dette sengeteppet på Spar Kjøp, og det var jo grei pris på dette..

Fant en blogg med likt sengeteppe. Fin inspirasjon.


Vi har kjøpt to plakater av Liverpool og rammet det inn. Det ble fint nok på en stor tom vegg..
Ser de har et verdenskart i bilde, er ute etter det samme men har ikke funnet det noe sted..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 09-06-12 kl 22:00.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:58   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Hva vil han ha selv da på veggene f.eks?
Min erfaring er at jeg ikke har en døyt å si lenger på hvordan fjortisen vil ha det på rommet sitt. Det er derfor tapetsert med Justin Bieber og 1D plakater

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 22:10   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hva vil han ha selv da på veggene f.eks?
Min erfaring er at jeg ikke har en døyt å si lenger på hvordan fjortisen vil ha det på rommet sitt. Det er derfor tapetsert med Justin Bieber og 1D plakater

Han har samme smak som sin mor når det gjelder farger. Dvs. naturfarger i allefall. Liker klassisk, hvitt,blått også. Sengeteppet fra Sparkjøp kan være midt i blinken. :Jupp:

Stor tavle var jo genialt tips ! Tanta mi har svære korkplater på loftet jeg kan forsyne meg av !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 22:12   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg skulle til å foreslå lite bord med stort speil til sminking, men det er kanskje ikke så aktuelt for han?

Hehe, ikke helt aktuelt. Men han er ikke langt unna, var fast bestemt på at en dør måtte være speil på klesskapet. Bruker mer tid på badet enn meg allerde, så greit om noe av tiden kan brukes på rommet i steden.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 22:44   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Bilder fra Ikea:



Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 23:09   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Brooklyn bridge!

  Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:22   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Ah, Ikea har bilder ! Det vet jeg jo engentlig godt. Vi skal inn på en mor & sønn shopping så fort det blir ferie. Kan godt være han finner noe stort der som kan brukes. Tror det kunne blitt innmari tøft. Han hadde visst ikke planer om å ha med star wars plakaten fra rommet oppe.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:46   #12
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Vi får vel sjå bilder når det er ferdig? :bidrar:

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 23:27   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Vi får vel sjå bilder når det er ferdig? :bidrar:

Ja, det kan jeg nok fikse ! Må huske å ta "før" bilder også, det er et vanvittig kaos der nede med alle våre fagbøker og diverse over alt.
Ikeatur på lørdag, og bare vi blir kvitt vårt enorme trimapparat som står der så er vi i gang med innflytting !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 14:34   #14
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Får oppdatere så smått, for nå har vi vært på første runde shopping.

Det ble faktisk en diger Picasso-plakat i knallfarger på veggen, bla rødt og knallblått

Et Lakk trillebord til å ha midt i rommet til ting og tang.
Garderobeskap med en speildør og en vanlig.
Saccosekk fikk jeg kjøpt til en femtilapp på facebook, strøken original i beige.
Tre stk. store pynteputer i grovt stoff, beige og offwhite til å ha bak i senga når den skal brukes som sofa.
Gardiner skal sys som enkle liftgardiner i bredstripet offwhite og mørk marine
To store sengeskuffer
Rålekkert teppe i mellomlangt, gråbeige
Mørk beige sengeteppe, til en 50-lapp

Nå skal rommet tømmes for vårt rot.... vel jeg har vært 3 ! ganger på fyllinga med full bil denne uka og det er langt fra tomt ennå.
Det var med andre ord på høy tid.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 14:47   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trengs på et ungdomsrom?

Så gøy! Gleder meg til bilder, vi holder på med rom både til 99 og 01- modellen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no