Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenplanlegging. Noen som vil ta en titt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 22:47   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenplanlegging. Noen som vil ta en titt?

Vi skal ha nytt kjøkken.


Kjøkkenet i huset som skal pusses opp er bittelite og vi lurer på å åpne opp inn mot stua.
Jeg tenker og tenker i forhold til hvordan vi skal utnytte plassen best mulig og hvor langt inn i stua vi evt. kan gå med innredning. Ser det dumt ut med innredning videre inn mot stua fra der nåværende vegg er?


Jeg har tegnet det hele litt rart. Kjøkkenet er oppe til venstre og vinkelen er stue. Veggen mellom stue og kjøkken, der det i dag er en liten åpning på bildet kan åpnes.

Noen som kan tenke seg å synse med meg?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kjøkken og stue.JPG (19,8 KB, 64 visninger)
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 23:02   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging.. Noen som vil ta en titt?

Firkanten der, er det pipe?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 23:03   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging.. Noen som vil ta en titt?

Ja det er pipe og den er bare veldig i veien.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 23:46   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging.. Noen som vil ta en titt?

Du må tegne inn vinduer og dører.

Jeg tror jeg ville brukt hele den øverste delen på tegningen din som kjøkken og spisekrok. Det kommer an på hvor du har vinduer og dører.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 23:51   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging.. Noen som vil ta en titt?

Åpne. Helt klart. Kan fortsette bortover med innredning. Spisebord nedover i Hø hjørne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 00:22   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging.. Noen som vil ta en titt?

Har dere stort hus ellers? Jeg tenker på at om dere åpner veldig opp, og dere ikke har mange andre rom man kan trekke seg tilbake i, så ville jeg ihvertfall savnet et rom til å være i uten å være med alle andre.
Men nå er ikke alle som meg, jeg bare tenker litt høyt.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 07:23   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging.. Noen som vil ta en titt?

Jeg tror det blir rart dersom du åpner opp og trekker kjøkkeninnredningen bortetter uten å skifte gulv også på den delen av stuen som da kommer til å bli oppfattet som kjøkken. Jeg tror jeg hadde gått for samme gulv i hele stue/kjøkkenområdet hvis jeg skulle gått for en sånn løsning. Når du spør om hvor langt du kan trekke kjøkkeninnredninga, kan du i prinsippet trekke det helt bort til veggen til høyre, men det kommer jo an på hva slags innredning du velger hvor bra dette blir. Det bør være den delen av kjøkkenet som er ryddig og der du oppbevarer servise etc som trekkes ut dit, ikke den delen hvor det er matvarer og rot.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 07:25   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging.. Noen som vil ta en titt?

Jeg kjenner forresten ei som har gjort akkurat det der med en nær identisk planløsning. Jeg kan smiske litt med henne om å ta et par bilder du kan se, evt høre om du kan få komme inn en tur og se.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 09:04   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging. Noen som vil ta en titt?

Jeg ville åpnet opp, sånn at øverste del på tegningen blir kjøkken, og nederste del blir stue. Da ville jeg lagt nytt gulv i den delen av stua som nå blir kjøkken, sånn omtrent til litt over B-bokstaven der, i linje med veggen du skal beholde på kjøkkenet

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 22:32   #10
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging. Noen som vil ta en titt?

Hvilken vei i rommet er inspeksjonsluka da? Om den er ut i rommet og ikke mot døra så skal det jo la seg gjøre å bygge nærmere den pipa. Men sjekk opp regelverket for å være sikker på hvordan det er. Er det ovn koblet til pipa på noen måte?

Kjenner flere som har bygget kjøkkeninnredningen foran vinduer selv om de er høyere enn vinduene er, men da går jo vinduene utover da.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 20:32   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging. Noen som vil ta en titt?

Vi har nesten identisk stue/kjøkkenløsning, men hos oss er kjøkkenveggen til høyre fjernet helt, og det er en stor åpning på den nederste kjøkkenveggen. Syns det er en ok løsning, det er gjort av forrige eier. Hvis vi noen gang pusser opp kjøkkenet skikkelig, kommer vi enten til å kle igjen den delvis åpne veggen, eller åpne helt opp. Men blir pipa stående som en kloss midt i det store rommet og gulvet må byttes.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 20:54   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging. Noen som vil ta en titt?

Dette er det kjøkkenet vi endte opp med, etter å ha åpnet opp mellom stue/kjøkken, og med pipe på samme plass som du.



Vi fikk det også tegnet uten den halvøyen, men med innreding helt til den motsatte veggen, men vi var redd vi kom til å angre, for det hadde blitt midt i glaningen fra stuen. Jeg finner ikke de tegningene akkurat nå.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 20:57   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenplanlegging. Noen som vil ta en titt?

Ja, vi byttet gulv på hele rommet, og vi har vasken foran vinduet, og der er benken litt høyere enn vinduet, men jeg ville ikke dele benken og det er ikke mulige å endre høyden på vinduet (tomannsbolig, hadde sett veldig rart ut ). Det ble bra og vi har en liten list bak vasken, for at det ikke skal ramler smuler og slik ned i vinduskarmen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no