Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-18, 19:47   #481
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ok, jeg gruffer ikke så ofte, men denne her fikk meg til å frese...

Og ja, jeg har kopiert test, og lagt til egne meninger i det, men skal vente til i morgen før jeg evt legger det ut. Trøtt og noe påvirket akkurat nå. Hehe.

Men denne provoserte meg.

Tull. Hvis dette skulle være fasiten på Norge de siste 50 årene, hadde vi ikke funnet mye olje, for å si det sånn...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 17-06-18, 11:03   #482
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Denne helgen gruffer jeg over sutrete unge....

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 17-06-18, 11:20   #483
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg vet jeg begynner å dra på åra, men jeg takler veldig dårlig det at jeg begynner å se dårlig. Nå må jeg jo ha på meg lesebriller omtrent hele tiden når jeg gjør ting. Jeg hater det, jeg har jo alltid hatt supersyn.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-06-18, 22:12   #484
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Nå gruffer jeg over parkeringsvakten som løp etter meg med en parkeringsbot for litt siden. Jeg skulle ta ut penger i minibanken. Stoppet i en lastesone for lastebiler, søndag kl. 20.50, med motoren gående og sønnen i passasjersetet. Det tok ca. 3 min. Da jeg hadde satt meg inn i bilen kom en p-vakt løpende med en bot. Jepp... Han har sikkert rett til å skrive ut boten, men fy søren så lite fair. Jeg har klaget, men spørs om klagen tas til følge. Han kunne ikke gi meg boten rett i hånda da, for han måtte legge den under ruta for å ta bilde.

Ikke rart at p-vakter ofte får en del pepper.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-06-18, 22:37   #485
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Skikkelig dårlig gjort, Blånn! Godt du klaget. Det er verdt å forsøke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 18-06-18, 15:23   #486
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Æsj, nå sutrer jeg over noe jeg ikke burde sutre over. Jeg må ta meg sammen. Men jeg fikk en sånn ekkel misunnelsesfølelse over noe jeg fikk vite tidligere i dag. Jeg må kaste det av meg.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 18-06-18, 20:46   #487
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Senebetennelse.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 18-06-18, 20:53   #488
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Minstemann skal på jamborre (verdensspeiderleir) neste år og det er tre obligatoriske bli-kjent-samlinger før de drar.

Den første er lagt til skolens høstferie og da jeg prøvde å antyde at det kanskje ikke var så lurt, så fikk jeg vite at andre ting måtte nedprioriteres. Særlig at jeg kommer til å avlyse en ukes ferie for alle fem inkl. storesøster som kommer fra folkehøgskole for å være sammen med oss, fordi minstemann skal på speidertur. Fader heller! Her er vi lojale mot skolen og legger familieturen i ferien og så saboterer speideren.

I tillegg kræsjer tredje og siste samling med obligatorisk konfirmanthelg, så nå har jeg egentlig bare lyst til å grine (jeg har PMS og søvnunderskudd) for jeg blir sittende og lure på om noe må avlyses. Jamboree har man én sjanse til å dra på som speider, så det er neste år eller aldri, men konfirmasjonen er jo heller ikke bare å avlyse da. Blæh!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-06-18, 21:17   #489
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Æsj, så dumt! Og jeg syns du har helt rett, hvis det er en trøst. Det er så mange greier som tror de er det eneste viktige!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 00:20   #490
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Minn meg på at jeg til neste år skal ansette en personlig sekretær i hele juni måned. :avslutningsogbursdagshelvete:

Gleder meg til juli starter og Tårnfrid logger av.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 01:31   #491
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Herregud, hvor fant du den? For noe provoserende sprøyt!

Ei på vennelista mi på fb ( ) som delte den ut og tommel opp...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 11:09   #492
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Manglende motivasjon. Tror hodet har tatt ferie og det passer ikke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 20:25   #493
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Sommerfest i dag. Og med flere år med barnehagebarn har man etterhvert skjønt at det er det samme hver gang. Alle i samarbeidsutvalget vet at det er viktig at de stiller opp en time før og hjelper til med å ordne og at de må bli igjen og rydde etterpå og jeg avklarte med alle at de visste det og at de kunne stille opp, og sjekket senest i går at det fremdeles var greit og forklarte at det var viktig at de kom siden vi er så få som skal gjøre jobben. Men er det noen som dukker opp? Nei.
Jeg kommer aldri til å forstå at så mange synes det er greit å komme til dekket bord og så stikke straks festen er over uten å være med på ryddingen (veldig mange gadd ikke engang rydde av egen tallerken og glass, dette kan selv treåringer gjøre uten å bli fortalt det) og la to foreldre og barnehagepersonalet ta hele jobben alene. Jeg blir skikkelig sur av sånt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 21:45   #494
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Skjønner at du er sur, Myria!

På sommerfesten i barnehagen vår hadde alle med egen mat og drikke. I tillegg var det 6 personer som hadde meldt seg frivillig til å ta med kake, og 6 hadde med kaffe. Fungerte veldig greit og ikke noe å rydde etterpå. Kanskje en idé til neste gang.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 22:07   #495
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

På skolen fungerer det bra. Halvparten tar med kake/frukt og den andre halvparten tar med en liten gave til loddtrekning. Alle tar drikke og tallerken/glass/bestikk til eget bruk. Alle er med og setter ut bord og stoler og rydder opp etter seg etterpå. Det går veldig kjapt og greit siden alle gjør litt.

I barnehagen fungerer det bare ikke. Selv om alle tar med egen mat/drikke vil det jo likevel alltid være ett eller annet å rydde til slutt. Alle har en tallerken og et glass de har brukt og om det er engangs må de i det minste kaste det etterpå. Om vi er inne må noen rydde og vaske bordene og koste og vaske gulvene og om vi er ute må stoler ryddes og vaskes og stoler og bord tas inn. Hadde alle vært med hadde det gått raskt og greit, i stedet stikker de fleste av i full fart og lar ryddingen være igjen til de ytterst få som ikke synes det er riktig at "alle andre" skal gjøre jobben.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 22:52   #496
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

I barnehagen vår er det personalet som arrangerer og ordner med grillmat. Foreldre tar med potetsalat, kaker og fruktspyd. De fleste rydder etter seg selv og personalet rydder resten.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 23:10   #497
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

At 10 år gamle jenter er kreative er jo bare flott, og ikke særlig uvanlig heller. Men hvorfor må de være så j**lig kreative ut over absolutt HELE kjøkkenet mitt?!

Nå står det til og med en svært tilgriset fremmed blender på kjøkkenbenken, som visstnok den ene av jentene dro med seg hit, og glemte igjen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-06-18, 23:21   #498
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Skjønner at du er sur, Myria!

På sommerfesten i barnehagen vår hadde alle med egen mat og drikke. I tillegg var det 6 personer som hadde meldt seg frivillig til å ta med kake, og 6 hadde med kaffe. Fungerte veldig greit og ikke noe å rydde etterpå. Kanskje en idé til neste gang.

Slik gjorde vår barnehage det også, fungerte perfekt. Aldri noe problem å få folk til å bake heller. Det var en selvfølge å rydde etterpå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-06-18, 00:14   #499
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Sommerfest i dag. Og med flere år med barnehagebarn har man etterhvert skjønt at det er det samme hver gang. Alle i samarbeidsutvalget vet at det er viktig at de stiller opp en time før og hjelper til med å ordne og at de må bli igjen og rydde etterpå og jeg avklarte med alle at de visste det og at de kunne stille opp, og sjekket senest i går at det fremdeles var greit og forklarte at det var viktig at de kom siden vi er så få som skal gjøre jobben. Men er det noen som dukker opp? Nei.
Jeg kommer aldri til å forstå at så mange synes det er greit å komme til dekket bord og så stikke straks festen er over uten å være med på ryddingen (veldig mange gadd ikke engang rydde av egen tallerken og glass, dette kan selv treåringer gjøre uten å bli fortalt det) og la to foreldre og barnehagepersonalet ta hele jobben alene. Jeg blir skikkelig sur av sånt.

Her hadde jeg eller fått leder i bhg til å sende ut mail om det til de det gjelder om at dette ikke går an, evt avlyst sommerfesten neste år.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-06-18, 11:51   #500
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

At 10 år gamle jenter er kreative er jo bare flott, og ikke særlig uvanlig heller. Men hvorfor må de være så j**lig kreative ut over absolutt HELE kjøkkenet mitt?!

Nå står det til og med en svært tilgriset fremmed blender på kjøkkenbenken, som visstnok den ene av jentene dro med seg hit, og glemte igjen.

Åh ... her er jeg full av gjenkjennelse. Det er vel omtrentlig 3 år siden det til slutt rant fullstendig over for meg. Første uka i sommerferien. Hver eneste dag jeg kom hjem fra jobb så var kjøkkenet fullstendig bomba, og i sofaen satt 4 jenter og spiste hjemmelagde bakst. Dag 1 snakket jeg med bare snuppa. Dag 2 snakket jeg med alle jentene. Dag 3 var jeg ganske streng med dem alle. Og dag 4 var jeg rasende på samtlige, og tvang dem til å rydde opp UMIDDELBART. Dag 5 var det visst ingen som ville bake hos oss.

De kom tilbake sommerferien etterpå, men da hadde de lært å rydde alle sammen. Nå er det bare lukta som avslører at de har bakt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no