Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forsikringer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 22:14   #21
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsikringer

Etter hva jeg skjønte så er det bare Gjensidige som har uføredekning i sin forsikring.
Eller så er det mulig at jeg misforstod.

Jeg har Gjensidige og DnB (uførepensjon mener jeg). Hadde alt i Gjensidige, men den ene delen har flytta hit og dit alt ettersom hvem de har samarbeidet med.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 23:53   #22
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikringer

Frende har denne videreføringen i alle fall. Og sikkert de fleste andre etterhvert. Frende sin dekning for barn er god. Storebrand kan du sjekke ut.

Vi har alt på person i Gjensidige. Med en halv G uførepensjon på barna.

For at det nye selskapet skal kunne gi deg sikkert svar må du fylle ut helseerklæringen og den skal vurderes. Dette tar normalt et par måneder. I den mellomtiden betaler du for en midlertidig dekning som ikke omfatter f.eks uførhet av årsaker som var tilstede før dekningen ble tegnet. Så for å være helt sikret, så må man rett og slett betale dobbelt i en periode.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 00:09   #23
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Forsikringer

Vi har alt i Gjensidige. Da vi bygget hus for tre år siden sjekket vi litt rundt, og ingen kunne matche tilbudet fra Gjensidige.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 00:45   #24
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Forsikringer

Vi har alt i Gjensidige, og har alltid hatt det. Foruten når vi har kjøpt nybil, da har vi fått gunstig tilbud på bilforsikringen i ett år via bilforretningen. Når det året var over, flyttet vi tilbake til Gjensidige.

Vi er veldig fornøyde med Gjensidige, både mht avtalevilkår, pris og ikke minst ved skadeoppgjør. Har liksom vært ute på forsikringshopping, men det er ingen som kan måle seg mot det vi har.

__________________
1996, 1999, 2009, 2012.
Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 13:33   #25
Amuseme
SLurP.......
 
Amuseme sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 12
Amuseme har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forsikringer

Vi bruker Nordea Liv til oss voksne og har If på alt annet.(hus, bil, barn, reise, innbo etc) og vi har vært veldig fornøyd med priser der.

Amuseme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 13:46   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikringer

Har Gjensidige og er veldig fornøyd, også ved skadeoppgjør. En gang gjorde de en feil ved fornyelse, og de ordnet veldig opp, det skulle ikke vi ha noen problemer med når det var de som hadde forsømt seg, sa de.

Jeg HAR imidlertid shoppet, men det jeg gjorde da var å ta kontakt med Gjensidige og spørre om de kunne matche det. De satte ned forsikringen med 1000 kr som en følge av det. I slike tilfeller gjør de en konkret vurdering av deg. Hvis du er god, gammel kunde med lite skader kan de ha mulighet til å gjøre det. Hvis de vurderer at du har høy risiko, sier de nei uansett. Så da fikk jeg lavere premie uten å flytte. Vinn-vinn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 16:00   #27
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Forsikringer

Ja, som Charlie, har vi også gjort nettopp det. Om vi har fått tilbud om billigere/bedre forsikringer, har vi tatt kontakt med Gjensidige, og da har vi fått bedre vilkår/lavere pris.

__________________
1996, 1999, 2009, 2012.
Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 16:19   #28
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forsikringer

Har Tryg og er veldig fornøyd. Både med pris, kundeservice og reglehåndtering. Har brukt uflaksforsikringen noen ganger, samt reiseforsikringen. Rask saksgang, tillit (må ikke dokumentere opp og ned i umulig mente) og ikke minst pengene raskt på konto.
Livs/uførforsikring har jeg i Nordea

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 20:54   #29
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Forsikringer

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har Gjensidige og er veldig fornøyd, også ved skadeoppgjør. En gang gjorde de en feil ved fornyelse, og de ordnet veldig opp, det skulle ikke vi ha noen problemer med når det var de som hadde forsømt seg, sa de.

Jeg HAR imidlertid shoppet, men det jeg gjorde da var å ta kontakt med Gjensidige og spørre om de kunne matche det. De satte ned forsikringen med 1000 kr som en følge av det. I slike tilfeller gjør de en konkret vurdering av deg. Hvis du er god, gammel kunde med lite skader kan de ha mulighet til å gjøre det. Hvis de vurderer at du har høy risiko, sier de nei uansett. Så da fikk jeg lavere premie uten å flytte. Vinn-vinn.

Det prøvde jeg meg på hos Storebrand for et par måneder siden, men de gjorde visst ikke forskjell på kundene. Jeg har vært kunde der i 7 år. Hatt alt der, men nå har jeg bare barneforsikring igjen der. Så håper jeg Gjensidige er greie å ha med å gjøre om behovet er der

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 02:16   #30
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Forsikringer

Vi bruker Frende, hus/innbo, reiseforsikring, bil, caravan og hesten er forsikret der. Barneforsikring i If, som vi har hatt siden ungen ble født.

FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no