Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-08, 17:48   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Er det et tema, dette med stråling fra trådløst nettverk inne og hvordan det eventuelt kan påvirke eller skade (spe-)barn? Er det noen som har faktakunnskap om dette? Jeg leste for ikke lenge siden at en svensk forsker mente at mobiltelefoner (og følgelig stråling fra disse) var det "største eksperimentet med den menneskelige hjerne noensinne". Nå har ikke mine barn mobiltelefoner (ennå), men jeg vet jo også at noen bekymrer seg for trådløst nettverk. Hva tenker dere?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 18:57   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Min første tanke er at det er utrolig at denne svenske "forskeren" fortsatt slipper til i mediene , med tanke på hvor avfeid "arbeidet" hans er. :svenskealarm:

Ellers står det ymse i Elektrosmog-tråden.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 19:07   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Her kan du lese hva Statens strålevern sier om trådløse nettverk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 19:25   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Min første tanke er at det er utrolig at denne svenske "forskeren" fortsatt slipper til i mediene , med tanke på hvor avfeid "arbeidet" hans er. :svenskealarm:

Er det det? Det er vel her som andre steder, noen mener det ene, andre det andre, det beror vel bare på hvem man finner det for godt å tro på. Ikke at jeg har noen idé om hvem som er troverdige i denne bransjen.

Jeg har lest det statens strålevern skriver tidligere.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 19:27   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Elektrosmogtråden var vel det jeg var på jakt etter. Takker.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 20:33   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Vi droppet trådløst nettverk hjemme nettopp fordi vi ikke vet noe om konsekvensene. Eldste er også den eneste i klassen uten mobil og det skal hun være lenge. :bakstrebersk:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 20:50   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Er det det? Det er vel her som andre steder, noen mener det ene, andre det andre, det beror vel bare på hvem man finner det for godt å tro på.

Ja, det er det, hvis forskeren er Lennart Hardell, som jeg tror det er.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 20:52   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Det er et tema i den grad at vi ikke har lagt guttungens soverom til det rommet hvor nettverkssenderen står. Og vi forsøker å holde mobilsamtalene hans til under 1 time om dagen. (det siste går ganske greitt) Når han er stor nok til sin egen vil jeg ha i bakhodet at han skal få en modell med relativt lav utstråling (strålemessig, den må jo utstråle kulhet).

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:16   #9
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Trådløst nettverk hjemme og barn - er dette et tema? (Stråling)

Det JEG synes er rart er hvorfor temaet KOSMISK stråling er ikke mer i offentlighetens lys. Det overstiger vel det meste annen strålig og kanskje man tilogmed dør av det. I det lange løp. Etter 60-100 år. Trengs det strakstiltak? Jeg vil si et rungende JA til NEI til kosmisk stråling.
NÅ!

yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
strålende

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no