Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forsikringer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 11:47   #1
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Forsikringer

Hvilket forsikringsselskap har dere, og er dere fornøyd?

Når dere "shopper" forsikringer (vet at noen er flinke til å spare penger på den måten), er det da bare bil, hus reise osv. dere flytter? Ser for meg at det er veldig mye styr å flytte personforsikringer (liv, ufør osv.) hele tiden, siden man da må fylle i nye helseopplysninger hver gang. Noe som både tar tid og der man kan risikere avkortninger/begrensninger dersom det dukker opp nye opplysninger etterhvert.
Hva er det som evt. avgjør hvor dere beholder livsforsikringene?

Vi er ute og "shopper" litt nå, og har fått ett tilbud fra Tryg. Har fra før Sparebank1 Forsikring på alt, har også banktjenestene i Sparbank1. Jeg er LO-favør medlem og skal derfor ha fordel på forsikringene i Sparebank1, i tillegg er vi totalkunder der, både på bank og forsikring. Synes da det er rart at Tryg kan komme med ett bedre tilbud (samme pris, bedre dekning), jeg bør kanskje ta en runde til med Sparebank1 Forsikring også?
Hvilke andre selskaper bør jeg sjekke?

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:50   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikringer

Vi flytter innbo, bil, reise og sånn, ja. Liv/uføreforsikringene røres ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:55   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikringer

Jeg hadde samme runden for noen år siden, og kunne spare noen hundrelapper om jeg flyttet forsikringene våre fra SP1 til Tryg, men vi hoppet ikke på tilbudet.
Erfaringene har vist at neste år er forsikringene dyrere, og de gir ingen prisgaranti.

Dessuten synes jeg det er en stor fordel å ha alt samlet på et sted, og jeg har et fysisk menneske som ordner opp dersom det er noe.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:03   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikringer

Du kan sjekke Frende, de er veldig på hugget, og Nemiforsirkring.no er bra. Jeg flyttet nettopp alt til banken vår jeg. Terra.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:17   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikringer

Gjensidige, samt innbo i Sparebank1 gjennom fagforening.

Gjensidige har jeg et rimelig godt forhold til. Vi har ungens barneforsikring der fordi det var bare de og ett selskap til som hadde muligheten for videreføring av uføredekning som voksen uten ny helseerklæring da vi tegnet den, og jeg alt hadde en reiseforsikring der og dermed fikk rabatt. Reiseforsikringen min er særdeles velbrukt og servicen har vært strålende.

Sparebank1 har ikke imponert. Vi hadde innbrudd i en bod, sammen med de ti nærmeste naboene, og opplevde en mistenkeliggjøring langt over grensen for utrivelig i forhold til hva som ble stjålet. Hadde bilen hos dem et år pga fagforeningen også, men det viste seg at de likevel var dobbelt så dyre som Gjensidige.

Livsforsikring får ingen av oss, så det er bare ungens forsikring som er låst. Den må nok være der den er, siden hun har fått en diagnose etter at den ble tegnet.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:22   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikringer

Du må ikke finne på å flytte forsikringer som innebærer nye helseerklæringer. Kjenner noen som sa opp sin gamle og ikke fikk noen ny.

Jeg er litt overforsikra akkurat nå, pga at jeg er forsikret også på jobb, men jobben kan det jo hende at jeg bytter ut, så jeg sier ikke opp min nåværende forsikring.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:31   #7
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikringer

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi flytter innbo, bil, reise og sånn, ja. Liv/uføreforsikringene røres ikke.

Samme her.
Vi har Jernbanepersonalets bank og forsikring på alt uten om liv og uføre. De er veldig bra på pris, og det er få selskap som matcher dem.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 13:09   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikringer

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


Jeg er litt overforsikra akkurat nå, pga at jeg er forsikret også på jobb, men jobben kan det jo hende at jeg bytter ut, så jeg sier ikke opp min nåværende forsikring.

Du har krav på fortsettelsesforsikring når det gjelder jobbens dekninger, så det er ikke så kritisk sånn sett.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 13:45   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikringer

Jeg har Gjensidige, og er fornøyd. Men jeg har ikke shoppet så veldig da.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 13:47   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikringer

Har Storebrand. Fordi jeg har pensjonsforsikring gjennom jobben der og da får jeg 20% rabatt på forsikringer.
Har ikke sjekket så mye rundt men kom mye rimeligere ut enn IF ihvertfall sist jeg sjekket.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:11   #11
Smilla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 45
Smilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forsikringer

Vi byttet nettopp fra ymse forsikringsselskaper, tror vi oppsummert hadde forskjellige forsikringer i 4 forskjellige selskaper. Vi har nå samlet alt i forbundet mitt og sparer 6500 kr årlig på byttet. Kan visst lønne seg å sjåppe litt, ja..

Smilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:45   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsikringer

Driver og shopper nå faktisk. Innbo, bil og reise. Uføre/liv røres ikke da jeg ikke vil få noen hvis jeg bytter.
Tryg kommer jeg forresten aldri til å bytte til.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 15:09   #13
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Forsikringer

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Tryg kommer jeg forresten aldri til å bytte til.

Hvorfor ikke?

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:46   #14
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikringer

Jeg er i alle fall fornøyd med vår forsikring hos Gjensidige. Vi hadde innbruddsforsøk hvor det kun var døra som var skadet (alarmen jaget tyvene). Jeg ringte til Gjensidige, og de kontaktet folk for reparasjon. Det hele framstod som veldig enkelt og greit.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 20:36   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsikringer

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Hvorfor ikke?

Fordi jeg ikke vil ha skaden min ut på anbud når den skal repareres.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:18   #16
Raven
Fullverdig medlem
 
Raven sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 30
Raven har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forsikringer

Vi byttet til Tryg for ca et år siden og sparte en del på det. Eneste vi har utenom er dyra i Agria.
Vi er veldig fornøyde så langt i iallfall.

__________________
Storetrollet 01 Lilletrollet 06
Minitrollet ventes i juli 13

Raven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:04   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forsikringer

Jernbanepersonalet bank og forsikring gjensidig har vi og er kjempefornøyde;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:21   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikringer

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Du har krav på fortsettelsesforsikring når det gjelder jobbens dekninger, så det er ikke så kritisk sånn sett.

Ja, men ikke nødvendigvis til samme pris.

Den forsikringen jeg hadde i min gamle jobb, ville de ha nær 15 000 pr år for å la meg få beholde. Det er veldig mye mer enn hva den private forsikringen min kommer på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 23:00   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikringer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, men ikke nødvendigvis til samme pris.

Den forsikringen jeg hadde i min gamle jobb, ville de ha nær 15 000 pr år for å la meg få beholde. Det er veldig mye mer enn hva den private forsikringen min kommer på.

Jaggu. Dette skal jeg sjekke hos mitt selskap!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 22:07   #20
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Forsikringer

Etter litt vurderinger etter tilbudet fra Tryg, så kommer vi nok ikke til å flytte over dit. Skal sjekke noen andre selskaper også...

Dere som har samlet livs- og uføreforsikringer i ett selskap, hvilket selskap er det?'

Hvilket selskap (i tilleggg til Gjensidige) er det som kan videreføre uføredekning i barneforsikringen etter at de har blitt voksne, uten ny helseerklæring?

Er det mulig å sjekke om man faktisk får livs-/uføreforsikring i ett nytt selskap før man sier opp den gamle?

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no