Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Invitert på fest

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 02:52   #1
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Invitert på fest

Husker da jeg var yngre, da kunne vi finne ut at vi skulle drikke/ha fest klokken åtte om kvelden, og folk kom i bøttevis og ble fulle og vi hadde det gøy..

I dag(lørdag), klokken var vel halv to på dagen, fikk jeg invitasjon til en fest fra en bekjent. Det første som slo meg at det var da svært kort tidsfrist på å bestemme seg, og da tenkte jeg at jeg har jammen blitt gammel. Men jeg trenger faktisk litt tid til å forberede meg på slikt, og skulle gjerne hatt litt lengre varsel, sånn at jeg kanskje kunne tatt meg en bytur i dag og funnet noe nytt å ha på meg og sånt, og på vinmonopolet for å kjøpe en flaske vin...

Så det ble ikke fest på meg ikveld, selv om det sikkert hadde vært morsomt å være litt sosial en lørdagskveld..

Er det andre som er like sære som meg?

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..

Sist redigert av FruLarsen : 07-04-13 kl 02:59.
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 08:54   #2
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitert på fest..

Det sære her består av å tre barn og gjerne planer for helgene. Da blir spontaniteten noe annerledes enn tidligere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:08   #3
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitert på fest..

Ja!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:13   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest..

Som regel er planene for lørdagskvelden lagt på den tida for vår del. Ikke at det nødvendigvis er større planer enn at vi skal spise pizza og se film sammen, så likevel vil det få innvirkning på de resterende tre i familien om jeg stikker på noe annet. Noen ganger går det greit, andre ganger ikke. Men invitasjon er jo hyggelig, synes jeg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:24   #5
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Invitert på fest..

Så du hadde "fri" lørdagskvelden?

du fikk beskjed Kl to?? Men det var jo mange timer til festen da. Og du har vel NOE i skapet du kunne ha på? Du har sikkert noe fra jula eller noe? Bluse eller høye sko? Og de fleste har en flaske vin liggende. Om jeg ikke hadde, og ikke rakk polet, ville jeg (og har gjort) lånt en flaske av naboen.

Så innerst inne ville du nok ikke på fest. For OM du hadde virkelig villet, hadde ikke manglende vin eller antrekk stoppet deg. Sorry

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:36   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest..

Litt enig med Mariss. Hvis man ikke har andre planer, eller om fest virker forlokkende nok, så får man til å dra selv på en times varsel.

Men altfor ofte er sofaen mer fristende.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:45   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitert på fest..

Hadde jeg hatt lyst til å dra på festen hadde jeg funnet et antrekk i skapet og rasket med meg en flaske vin eller noen øl. Så lang tid trenger jeg ikke for å forberede meg.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:04   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest

Hadde jeg hatt barnefri og ingen planer for kvelden, kan det nok være jeg hadde klart å gjøre meg i stand til spontanfest på et par timers varsel.

Hadde jeg hatt barnefri og ingen planer for kvelden, og hadde jeg fåttt invitasjon til fest, skulle det vært en vanvittig bra greie, før jeg hadde tenkt "yes!" Barnefrie lørdagskvelder er hellige, og skal tilbringes i dassebukse på sofaen, foran tv, med rødvin og potetgull.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:07   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hadde jeg hatt barnefri og ingen planer for kvelden, og hadde jeg fåttt invitasjon til fest, skulle det vært en vanvittig bra greie, før jeg hadde tenkt "yes!" Barnefrie lørdagskvelder er hellige, og skal tilbringes i dassebukse på sofaen, foran tv, med rødvin og potetgull.

Gammel og sær, med andre ord.

(Som om jeg er noe bedre )

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:10   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Gammel og sær, med andre ord.

Oh yes, og gud som jeg nyter det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:17   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitert på fest

Jeg er vel blitt veldig lite spontan med årene. Både fordi jeg jo må ta hensyn til flere enn bare meg selv, men også fordi det er utrolig deilig å få litt fred i hodet når ungene er lagt. Da er sofaen, noe godt å spise og en film sammen med mannen mer fristende enn fest.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:21   #12
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Invitert på fest

Kort tidsfrist hadde ikke stoppet meg hvis jeg har hatt lyst nok, og hvis jeg hadde anledning til å dra fra hjemmet. Stivpynter meg ikke til fest uansett så jeg hadde nok funnet noe i skapet. Og ølsalget stenger 6...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:37   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest

Om jeg ikke hadde hatt planer, så er kl 14 mer enn tidlig nok å bli invitert til noe på kvelden. Men det er ikke ofte vi ikke har noen planer på en lørdag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:40   #14
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Invitert på fest..

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det sære her består av å tre barn og gjerne planer for helgene. Da blir spontaniteten noe annerledes enn tidligere.

Her har du meg også.

Hadde jeg hatt en ledig lørdagskveld OG lyst til å gå så hadde ikke kl. 13.30 vært for kort tidsfrist.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:40   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest

Spontaniteten er like fullt til stede som før, men anledningene man kan være spontan i har blitt betydelig færre. Akkurat nå har jeg en eneste helg før 1. juli uten planer, de andre er fyllt opp.

Har jeg barnefri har jeg null problem med å kaste meg rundt på en fest på noen timers varsel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:43   #16
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Invitert på fest

Om mannen hadde vært hjemme, hadde ikke en invitasjon klokken 14 hindret meg i å dra på fest på kvelden. lang forberedningstid trenger man da ikke? Jeg har blitt invitert klokken 19 og troppet opp på fest klokken 20.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:58   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitert på fest

Jeg hadde glatt kunnet dratt på fest om jeg fikk vite det kl 14, det som stopper meg er jo at jeg er alene med ungene, og veldig sjelden orker jeg å styre med barnevakt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:03   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Og ølsalget stenger 6...

Og polet har typisk åpent til tre på lørdager.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:30   #19
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Invitert på fest

Hadde blitt hoppende glad jeg over en invitasjon om den så hadde dukket opp bare et par timer før feststart. (så fremt jeg har hatt barnefrihelg da, men de fleste vennene mine vet når det er). Ikke ofte det dukker opp festinvitasjoner, kan man si. Jeg hadde glatt funnet noe å ha på meg på tross av lite festklær i skapet, noe drikke å nyte hadde jeg også skaffet uten problem. Sitter litt for mye alene i barnefrihelgene.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:35   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert på fest

Jeg trenger ikke barnefri for å fra på fest med noen timers varsel. Barnas far klarer utmerket å være hjemme med dem hvis anledningen skulle by seg. Verken ungene mine eller mannen trenger meg her.

Jeg gikk svært spontant i teateret på tirsdag.

Klær og vin har jeg i skapet. Dog ikke samme skap.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fest, gammel frue, sove på sofaen, være hjemme


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no