Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du ikke liker venners navn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 08:28   #41
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Etter noen år holder jeg nå på å venne meg til min nieses dilledallenavn

Trøsten er at om hun hadde vært en gutt hadde det tatt enda lengre tid.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 08:36   #42
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei, jeg klarer fint å leve med at andre har en annen navnesmak.

Nemlig!

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg er faktisk blitt irriteret (ikke såret) over folk som ret ut har sagt at de ikke likte de navn som vi havde valgt til vores barn. Jeg har aldrig spurt noen om sin mening, og syntes det var veldig ubetenksomt med den negative kritikk.

Det skjønner jeg godt. Man bør bare godta de navn andre har valgt, og innse at man har ulik smak. Å si at et navn er stygt syns jeg rett ut er frekt, foreldrene har jo valgt navnet fordi de syns det er flott!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 09:56   #43
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Døpenavn er da bare et utgangspunkt for å lage kallenavn
Finn på et koselig kallenavn som bare dere to bruker. Så kan det være deres greie. Gi ham et Kaptein Sabeltann-sett og kall ham konsekvent Sabeltann etterpå. Foreldrene kommer til å synes det er såååå søtt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 11:58   #44
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har også problemer med noen navn. Spesielt jålete navn, type Jeanine og Isadorine. "Egenlagde" navn, eller navn som mismatcher etternavn og/eller søsken og foreldre totalt. F.eks søsken som heter Styrk og Jeanette.

Jeg merker også at folk stusser veldig på Guro. Det er svært få som forteller oss at det er et fint navn. De sier bare "åja".


De kan ikke ha vært borti Vestly. Det er kjempefint.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 12:47   #45
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg kan heve litt på øyenbrynene over folk som:

* velger lange dobbeltnavn og skal ha med bindestrek så navnet blir tungt og vanskelig.
* folk som skal ha to navn med bindestrek mellom, men bare skal bruke det ene.

Ellers så kan folk bruke de navnene de vil for min del.

Jeg har ikke vært så glad i spesielle, uvanlige navn selv, men endte opp med et spesielt navn til yngstefrøkena pga at det var det eneste navnet jeg fallt for.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 17:23   #46
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Joa, det er da alltids noen navn som skurrer mer i øra enn andre, men det jeg kan legge merke til er hvis det feks er en søskenflokk på 3 og de to eldste heter Per og Kari mens tredjemann heter Anastasia da tenker jeg ganske raskt at det har vært samlivsbrudd mellom de to eldste og den minste

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 17:27   #47
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Joa, det er da alltids noen navn som skurrer mer i øra enn andre, men det jeg kan legge merke til er hvis det feks er en søskenflokk på 3 og de to eldste heter Per og Kari mens tredjemann heter Anastasia da tenker jeg ganske raskt at det har vært samlivsbrudd mellom de to eldste og den minste

Sånn tenker jeg også.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:47   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg er faktisk blitt irriteret (ikke såret) over folk som ret ut har sagt at de ikke likte de navn som vi havde valgt til vores barn. Jeg har aldrig spurt noen om sin mening, og syntes det var veldig ubetenksomt med den negative kritikk.

Jeg ble faktisk helt rasende på en kamerat som la ut for min mann om hvor FORFERDELIG navnet vi hadde valgt på sønnen vår var. Faktisk det VERSTE navnet han kunne tenke seg. Virkelig ILLE. Osv osv. Han er temmelig spesiell og jeg gir ham vanligvis en del "slack", men det tok sikkert et halvt år før jeg tilga ham, tror jeg... Ja, sånn ca. den tiden det tok å komme ut av den verste hormontåka.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:49   #49
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Jeg har forøvrig bare venner med fine navn.

Takk

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:54   #50
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Arwen er faktisk et fint gammelt nederlandsk navn.

Hæ?? Har aldri hørt det navnet i Nederland, langt mindre sett det i Nederland. Er du sikker på at det ikke er skotsk, irsk, walisisk eller noe?

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:57   #51
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg synes mange har elendige navn på ungene sine, men jeg bryr meg ikke om det, og har heller ikke problemer med det. Synes vel kanskje det er litt trist for den det angår, men dem om det. Jeg synes kombinasjonen norsk-utenlandske dobbeltnavn ofte (men ikke alltid) klinger litt feil. F.eks. June Chantal, Heidi Michelle o.l.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:59   #52
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Her er hva jeg fant om navnet Arwen:

ARWEN
Gender: Feminine Usage: Literature
Means "noble maiden" in Sindarin. In 'The Lord of the Rings' by J. R. R. Tolkien, Arwen was the daughter of Elrond and the lover of Aragorn.

Og etter å ha kikket gjennom et betydelig antall navnesider har jeg funnet at opprinnelsen ikke er nederlandsk, men engelsk.


Sist redigert av Elin : 07-10-06 kl 19:08.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:59   #53
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Vi kommer til å gi snuppa i magen et navn som jeg har merket at de fleste sier: "Ååå, det har jeg aldri hørt før". Få som sier de liker det, eller synes det er fint.

Men VI synes det er fint, det er det viktigste det. Også passer det greit med våre navn + storebroren + etternavnet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:35   #54
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her er hva jeg fant om navnet Arwen:

ARWEN
Gender: Feminine Usage: Literature
Means "noble maiden" in Sindarin. In 'The Lord of the Rings' by J. R. R. Tolkien, Arwen was the daughter of Elrond and the lover of Aragorn.

Og etter å ha kikket gjennom et betydelig antall navnesider har jeg funnet at opprinnelsen ikke er nederlandsk, men engelsk.

Se, da har jeg lært det !

Jeg har kendt flere Arwen'er (jenter, ca. samme alder som meg selv) under min oppvekst i Nederland. Er derfor altid gått ut ifra, at det var nederlandsk.

Jeg liker forøvrigt navnet.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:26   #55
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Nei - navn som skurrer i ørene i starten, blir fort en del av den som heter det og vips så har man glemt at det ikke var et fint navn. Ett eller annet sted på veien blir navnet barnet og ikke lenger bare et navn, for å si det slik. Har ennå tilgode å ikke venne meg til et navn på noen jeg kjenner (det er verre med de jeg ikke kjenner).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:33   #56
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Burde ikke overskriften her vært "Når du ikke liker venners valg av navn"?

Beklager: Flisespikking.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:06   #57
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Hvorfor det?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:11   #58
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg må si at navnet Tor og Arvid blir en fryktelig sammensetning

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:12   #59
Fiona
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3
Fiona har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Det gjør meg ingenting om andre velger stygge navn til barna sine... klarer helt fint å bruke dem. Er bare glad det ikke er mine barn som heter det!

Fiona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:14   #60
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Joa, det er da alltids noen navn som skurrer mer i øra enn andre, men det jeg kan legge merke til er hvis det feks er en søskenflokk på 3 og de to eldste heter Per og Kari mens tredjemann heter Anastasia da tenker jeg ganske raskt at det har vært samlivsbrudd mellom de to eldste og den minste


Samme her.

Venninnen min og hennes to søsken har veldig vanlige norske navn. Så fikk faren ny kone og nye barn.
De fikk veldig glamorøse navn, noe som vi syntes var ustyrtelig morsomt.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no