Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sviskekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 22:28   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sviskekake

En kjempegod kake. Selv om det er kokos i den, er det ikke så mye kokos-smak.
Ingredienser Bilde 4 eggehviter
2,5 dl sukker
2,5 dl kokos
3 ss potetmel
1 ts bakepulver

Fyll:
4 eggeplommer
1 dl fløte
100 g sukker
1 ts vaniljesukker

1 pk svisker

2 dl kremfløte Slik gjør du Pisk eggehvitene stive. Ha i sukkeret forsiktig mens du pisker sakte. Pisk kraftig en stund til så sukkeret blir godt innpisket og massen blir helt stiv. Bland kokos, potetmel og bakepulver og bland det forsiktig inn i eggehivten med en slikkepott. Hell røren i en rund form, 24 cm i diam., og stek på 180 grader i 30 min. Kaken skal være pent brun, men ikke helt gjennomstekt, for da blir den tørr.

Fyllet lager du ved å blande alle ingrediensene i en kasserolle, og varmes til kokepunktet. Må ikke kokes for da kan den skille seg. Avkjøles

Sviskerene kokes møre i litt vann. Avkjøles.

Ha det avkjølte fyllet på kakebunnen, og ha de avkjølte sviskerene på der igjen. Det gule fyllet skal blandes litt med sviskerne så det "vises igjennom". Pyntes med pisket krem. Spesielle egenskaper Glutenfri

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:40   #2
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sviskekake

Sjuggerpløm lager sviskekake. :gla'brisen:

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:41   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sviskekake

Kokos? Igjen? :forskrekkelig edru:

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:51   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sviskekake

Ja, men det smaker ikke så veldig kokos
Den er kjempegod

Og jeg lager ikke kake akkurat nå nei, for nå er jeg opptatt med å trøstedrikke rødvin. Åh... jeg trenger MASSE trøst
Jeg er så gammel, at pløm kunne vært byttet ut med sviske, men det hadde blitt litt rart?

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:27   #5
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sviskekake

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.


Og jeg lager ikke kake akkurat nå nei, for nå er jeg opptatt med å trøstedrikke rødvin. Åh... jeg trenger MASSE trøst


Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg er så gammel, at pløm kunne vært byttet ut med sviske, men det hadde blitt litt rart?

Jeg synes sjuggerpløm er et veldig fint nick, jeg. Du må ikke finne på å bytte det! :iferdmedåklarneopp:

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:30   #6
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sviskekake

Den kaka er bare utrolig god! Bare at mi pleier å se mer flykrasjaktig ut

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:41   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sviskekake

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Den kaka er bare utrolig god! Bare at mi pleier å se mer flykrasjaktig ut

Min også ser litt sånn flykrasjaktig ut.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:45   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sviskekake

Trodde kaka de så like fjong utsom den på bildet jeg. Fikk litt prestasjonsangst, for mi ser IKKE slik ut.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:47   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sviskekake

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Trodde kaka de så like fjong utsom den på bildet jeg. Fikk litt prestasjonsangst, for mi ser IKKE slik ut.

På det bildet der ser det ut som om den har alt for mye krem synes jeg?
Bare et bilde jeg har sakset fra en eller annen bakeside det der.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:50   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sviskekake

Enig. Bruker langt fra så mye krem på mi. Og så lenge den er god og alltid blir oppspist når jeg serverer den, kan den se så kræsja ut som den bare vil for meg.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no