Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 16:03   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Spinoff med p. Peker opp på skrivefeil.

Jeg er pinlig korrekt når det gjelder formulering i jobbsammenheng. Så pinlig korrekt at det er ofte jeg som blir tatt ut til korrekturlesing og formulering av nota som skal ut eksternt.

Her inne er jeg stikk motsatt. Jeg slarver og skriver som ei hodeløs høne. Noen ganger formulerer jeg meg så bevisst bortinatta at det også får meg selv til å humre. Men det er et fristed for meg. Og ikke et øving/ skriveverksted som jeg har sett andre beskrive FP.

Det jeg selv har oppdaget er at hvis jeg formulerer meg som ei hodeløs høne, så får jeg massevis av respons. Og det finner jeg underholdende. Og hvorfor er jeg her inne? Jeg er her for å finne opplysninger, få svar om jeg lurer på noe, og i hovedsak bli underholdt.

Noen har jeg konstant på nakken for min holdning til formulering, og noen får jeg masse godord av . Slik er foraverdenen, og det er herlig.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:12   #2
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Nei, jeg skriver ganske muntlig og trekker på skuldrene av en skrivefeil eller tre, selv om jeg i andre sammenhenger kan være pinlig nøyaktig på rettskriving.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:12   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Jeg er på grensen til pinlig bevisst på hvordan jeg ordlegger meg her inne. Av og til kan jeg sitte i mange minutter å ruge på en eneste setning for å få den slik jeg vil. Ikke minst når jeg prøver å være morsom.

På jobb varierer det hvor pinlig nøye jeg er: skriver jeg noe som eksterne kontakter skal lese eller som skal sendes ut til mange, eller noe jeg for eksempel vil overtale ledelsen min til, bruker jeg masse tid. Skriver jeg noe dagligdags til studentene mine, går det mye fortere i svingene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:26   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.
Det betyr dog ikke at jeg alltid lykkes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:44   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.
Det betyr dog ikke at jeg alltid lykkes.

Som om jeg skulle skrevet det selv. Det gjelder handlelapper også. Når mannen skriver handleliste renskriver jeg den før vi drar i butikken.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:54   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Er det noe sted jeg tenker meg ekstra nøye om når jeg formulerer meg så er det vel her.

Men jeg tenker meg forsåvidt om uansett når jeg formulerer noe skriftlig.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:12   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Jeg er som deg Trulte. Her inne sleiver jeg og lirer av meg det meste i full fart, uten å så mye som lese igjennom innleggene først, veldig ofte. Er veldig muntlig og drar heller strikken litt andre veien, og gidder ikke bruke altfor mye energi på å prøve virke veldig reflektert alltid. Her har jeg fri, og vel så det.

Ellers.. tja... jeg er vel ikke helt sånn da . Jeg kan da sitte og ruge på setningene leeeenge, og bruke enormt med tid. Skal det vurderes "proffesjonelt" så forholder jeg meg helt anderledes til hvordan og hva jeg skriver. Jeg har blitt kalt perfeksjonist. Tro det eller ei.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:20   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.
Det betyr dog ikke at jeg alltid lykkes.

Samme her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:28   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.

Jeg også. Eller egentlig er det kanskje riktigere at jeg sjelden tenker meg særlig godt om, og praktisk talt aldri leser korrektur på egne produkter. Likevel er jeg altså opptatt av at det skal være korrekt. Det går vel egentlig litt på autopilot.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:30   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Jo, det er jo autopilot, jeg leser ikke akkurat korrektur på egne ting, nei. Fortsatt opptatt av at det skal være riktig, da. Jah. That doesn't make sense at all.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:50   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.890
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Jeg tenker også alltid på formuleringene mine. Det betyr ikke at jeg ikke skriver fort.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:59   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.
Det betyr dog ikke at jeg alltid lykkes.

Nemlig.
:aC2:


Dersom jeg ikke har ork eller får det helt til, så slenger jeg på en disclaimer. Det er jo ikke alltid selv mitt hode fungerer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:22   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.504
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Jeg tenker så og si aldri på hvordan jeg formulerer meg. For mitt vedkommende fungerer det ekstemt dårlig hvis jeg legger an en bevisst tone i innleggene mine, eller spissfindigheter etc For meg fungerer det slik at hvis jeg fokuserer for sterkt på det formelle (feks staving) så mister jeg fokus på hva jeg vil si.

På jobben skriver jeg så lite som jeg kan.

(Og sånn ellers hadde det vært greit å vite hva folk legger i det å "tenker du formulering". Jeg prøver jo å stave riktig, men jeg korrekturleser ikke innleggene mine - jeg leser over de etter at jeg har postet de, og retter opp eventuelle leifer da, men det er ikke for å lese etter feil, det er mer for å se om jeg har fått frem det jeg vil si. Av en eller annen grunn fungerer det ikke å lese i editeringsmodus, bare når innlegget er postet. Rettskrivingsbøker bruker jeg overhode ikke.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:53   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.890
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Med formulering mener jeg at jeg tenker nøye på hvordan jeg ordlegger meg – for å bli så presis eller morsom eller provoserende eller nerdete eller hva det nå er som jeg ønsker å oppnå. Jeg mener ikke rettskrivning (selv om jeg har en komponent som er sykelig opptatt av det også).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 16-07-10 kl 18:58.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:57   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Jeg tenker det samme som Tinetoff med hvordan jeg definerer formulering.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:13   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Nei det gjør jeg ikke, fingrene løper bare over tastaturet når jeg svarer. Rettskrivning er en annen ting, der sliter jeg litt for å si det sånn.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:22   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.
Det betyr dog ikke at jeg alltid lykkes.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:47   #18
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Ja, selvfølgelig. Jeg vil gjerne få frem det jeg mener, både her og ellers når jeg skriver. Jeg liker ikke å bli misforstått og aller minst når det er min egen feil pga dårlig formulering.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:59   #19
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Ja, det gjør jeg virkelig.

Men så sitter jeg ofte ved datamaskinen i både syk eller gresselig trøtt tilstand, så det er liksom ikke bestandig jeg glimter til. På jobb er jeg alltid mer På Jobb og På Vakt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 20:49   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Prøver.
Feiler.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no