Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-18, 10:04   #41
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

For en bra tråd! Jeg starter med soverommet, men gir meg selv tiden fram til nyttår.

Vi har akkurat gjort en stor renovering av huset, så i mange deler av det er det orden nå, men soverommene og vaskerommet trenger en sjau.

Renoveringen, avsluttet masterstudie og konfirmasjon mm. gjør at jeg er litt raus med meg selv og familien akkurat nå. Derfor god tid. Innen sommeren bør vi være gjennom alle rom.

Noen som har lest noe av Synnøve Skarbø?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 10:41   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har lest Synnøve Skarbø sine bøker, lånt på biblioteket. De er lettleste, går fort. Må skaffe meg plastbokser til å ha tingene i.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 11:07   #43
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Ja, da må det bli vaskerommet.

/

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 13:20   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har begyntt å brette alle klærne mine Marie Konto-style (men noe sier meg at hun bare har tynne bomullsgensere og ikke tynne chiffontopper feks. Ikke søren om de "står" sammen hvordan man bretter dem!), men det er litt vanskelig å følge opp.

Que?

Jeg har et rom som absolutt burde tas, det såkalte gjesterommet. For ikke å snakke om den ene kjellerboden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 13:29   #45
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgsnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg er også med. Vindfang og entre her også. Ferdig til midten av november. Sånn, da er det sagt.

Done

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 13:34   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Que?


(Kilde: youtube.com)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 13:46   #47
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


(Kilde: youtube.com)

Blir huset mitt mere ryddig om jeg folder klærne med kjærlighet?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 13:51   #48
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

moahaha!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 13:59   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Blir huset mitt mere ryddig om jeg folder klærne med kjærlighet?

But of course.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 14:20   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Liker Synnøve Skarbø bedre må jeg innrømme. Hadde ikke sansen for sokker som måtte ha ferie.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 14:45   #51
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Eg er allereie i gang. Eit og eit skap, i staden for eit og eit rom, riktignok. Men det siste halvåret har vi fått ned trykket betydelig. Målet er å ha såpass lite ting at vi har plass til alt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 14:47   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Blir huset mitt mere ryddig om jeg folder klærne med kjærlighet?

Kjærleiken. Er det viktigaste. ikkje brettemetoden.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 14:47   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Liker Synnøve Skarbø bedre må jeg innrømme. Hadde ikke sansen for sokker som måtte ha ferie.

Nei, jeg syns greia til Konmari er helt tullete, men syns samtidig det er snålt st Skarbø slipper unna med å kopiere greia, bare ved å skrelle av de verste kawaii-faktene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 14:49   #54
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sukk, vi har begynt på soverommet. Det er så kjeeeedeeeliiiig!

Jeg har begyntt å brette alle klærne mine Marie Konto-style (men noe sier meg at hun bare har tynne bomullsgensere og ikke tynne chiffontopper feks. Ikke søren om de "står" sammen hvordan man bretter dem!), men det er litt vanskelig å følge opp. Jeg har sortert ut alle klær som trengs en søm eller en knapp eller whatever som gjør at jeg ikke bruker dem, skal ta et raus i hva jeg faktisk ikke bruker og få gitt til loppis eller solgt, også må jeg sortere hobbystæsjet mitt. Mye på på loftet, men da såpass sortert at det går an å finne frem i det.

Også må jeg få ut alt ræl som bare havner der.


Eg har kombinert Kondo-bretting med Skubb-bokser, som passer fint i kommodene våre. Då får tøy som ikkje står av seg sjølv litt støtte.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 16:05   #55
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er med, vi må få orden på vårt gamle kjøkken, det er oppussingsprosjekt og roteromi et. Nå er det fullt opp med hageputer og treningsbagger med mere. Blanding av gammel hullete panel, ny umalt panel, hullete brannvegg og delvis listet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 16:25   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg syns greia til Konmari er helt tullete, men syns samtidig det er snålt st Skarbø slipper unna med å kopiere greia, bare ved å skrelle av de verste kawaii-faktene.

Det har du rett i. Men bøkene til Synnøve var i alle fall raskere å lese.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 18:19   #57
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Nå har ikke jeg lest noen av de to, men så litt på Synnøve rydder opp da det gikk på tv, er ikke hun mye: kast- selg - og det du tar vare på skal i plastbokser? Så blir det straks enklere å holde oversikt?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 20:04   #58
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nå har ikke jeg lest noen av de to, men så litt på Synnøve rydder opp da det gikk på tv, er ikke hun mye: kast- selg - og det du tar vare på skal i plastbokser? Så blir det straks enklere å holde oversikt?

Ja, men det er Konmari-prinsippet og. Bare at Konmari blander inn ein del åndelig vås i tillegg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 21:50   #59
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vel, jeg har nå et veldig ryddig stort garderobeskap i gangen. Helt fritt for plastbokser eller unik bretting fra internettet. Jeg fylte alt jeg ikke skulle beholde i svarte søppelsekker. Det jeg mente kunne gå i arv til andre, ble lagt til siden. Meget avansert ryddestrategi. Trengte ikke engang å reise på Clas ohlson for å kjøpe nye kleshengere. Det viste seg nemlig at ved å fjerne for smått, gammelt etc., frigjorde allerede eksisterende kleshengere.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 21:53   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kjærleiken. Er det viktigaste. ikkje brettemetoden.

Jeg elsker nok ikke chiffonblusene mine nok til å få dem til å stå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no