Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overreagerer - fire barn i baksete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-13, 12:45   #21
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg mener bare at jeg er lei av alle dånesmileyene og hysteriske kvinnfolk i slike tråder og at jeg heller vil fokusere energien på sultne barn i Afrika eller noe sånt. Evt. bare la være å lese i den? Jo, jeg tror jeg går for det.

Opprinnelig lagt inn av Lilith, her.

Hadde ikke likt det, men hadde ikke laget noen sak ut av det og sier meg mest enig med rine her.

Reagerer dere virkelig ikke mer på noe som er potensielt livsfarlig for barna? Det at sjåføren her trøkker to barn sammen i en sele gjør jo det hele verre også.

(I tillegg så er det jo også ulovlig, og denne sjåføren kunne faktisk mistet lappen om han ble stoppet i kontroll.)

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:45   #22
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Hadde ikke gjort det slik selv, men hadde heller ikke laget noe sak utav det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:48   #23
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Skremmende å se enkeltes holdning rundt sikring av barn i bil.....

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:21   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg hadde ikke likt det og hadde blitt irritert på grensen til sint, men jeg tviler på at jeg hadde tatt det opp. Når det gjelder bilsikring så tenker jeg informasjonen der er på nivå med at røyking er farlig, Hvis folk ikke gjør ting riktig så er det andre grunner enn ren kunnskapsmangel. Hadde ikke latt barna sitte på flere ganger.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:26   #25
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg kjenner jeg sympatiserer med rine.


Jaddajaddajadda, jeg VET det ikke er OK. Og jeg hadde ikke gjort det selv. Menehh...


Jeg er oppvokst uten sykkelhjelm, og favorittsetet i bilen på vår årlige kjøretur fra Lofoten til østlandet var oppå madrassen som lå over all bagasjen bak. Bilbelter var forbeholdt de voksne i forsetet.

Og det er selvsagt ikke OK, man hadde jo truffet frontruta som et prosjekttil om det hadde gått galt. Og bedre bilsikring har ført til mindre skader. Jeg vet det. Og det er jo bra med mindre skade og sikrere veier. Jaddajaddajadda.

Men av og til blir jeg så lei av all denne sikringa. Bakovervendt, med hjelm, overalt om man ferdes på noe med hjul. Jeg sukket dypt og inderlig (inni meg) da Randi i Karsten og Petra irettesatte mor der hun syklet avgårde uten hjelm.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:29   #26
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Og til de 4 i baksetet... hadde det vært en km på øde landevei, hadde jeg ikke brydd meg så mye (annet enn at signaleffekten overfor barna var litt bob bob). Noen mil på motorvei - da hadde jeg blitt redd og sint.

Jeg vet ulykker kan skje overalt, men jeg hadde altså ikke reagert likt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:39   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Sjåføren er ansvarlig for forsvarlig sikring av alle barn i bil.
Gårdsvei eller motorvei spiller egentlig veldig lite rolle for meg.
Hadde noen stappet ungen min i en bil på den måten der ville det blitt rimelig månelyst. Tenk om noe hadde skjedd!!! Skjønner ikke at de tør! Ikke når det gjelder sine egne, men heller ikke med andres barn. For et ansvar!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:42   #28
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg kjenner jeg sympatiserer med rine.


Jaddajaddajadda, jeg VET det ikke er OK. Og jeg hadde ikke gjort det selv. Menehh...


Jeg er oppvokst uten sykkelhjelm, og favorittsetet i bilen på vår årlige kjøretur fra Lofoten til østlandet var oppå madrassen som lå over all bagasjen bak. Bilbelter var forbeholdt de voksne i forsetet.

Og det er selvsagt ikke OK, man hadde jo truffet frontruta som et prosjekttil om det hadde gått galt. Og bedre bilsikring har ført til mindre skader. Jeg vet det. Og det er jo bra med mindre skade og sikrere veier. Jaddajaddajadda.

Men av og til blir jeg så lei av all denne sikringa. Bakovervendt, med hjelm, overalt om man ferdes på noe med hjul. Jeg sukket dypt og inderlig (inni meg) da Randi i Karsten og Petra irettesatte mor der hun syklet avgårde uten hjelm.

Hvordan vi voksne ble sikret i bil som små, det er lite relevant. En ting er at det ikke fantes den samme sikringen som i dag, og en annen ting er at trafikkbildet har endret seg veldig fra da til nå. Det som ble regnet som sikkert da, er langt farligere i dag, fordi trafikktettheten er høyere, farten er høyere etc.

Jeg kan også riste litt på hodet av enkelte ting vi gjør med hensyn til å sikre barna våre i dag, men når det kommer til bil, så er ikke det noe jeg rister på hodet av. Det er et område som er ekstremt viktig, og som beviselig redder liv.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Og til de 4 i baksetet... hadde det vært en km på øde landevei, hadde jeg ikke brydd meg så mye (annet enn at signaleffekten overfor barna var litt bob bob). Noen mil på motorvei - da hadde jeg blitt redd og sint.

Jeg vet ulykker kan skje overalt, men jeg hadde altså ikke reagert likt.

Tja, en øde landevei kan være langt farligere enn en motorvei. Mange kjører minst like fort der som på motorveien, i tillegg til at en øde landevei ofte ikke er bygd for fart.

Men ser hva du mener her, og det jeg reagerer mest på i HI sitt tilfelle er det faktum at to barn har sittet i samme sele. Det er mye farligere enn om et barn hadde sittet løst.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:46   #29
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Litt enig med Rine kjenner jeg.

Jeg ville nok ha reagert hjemme, men hadde ikke gått videre med det. Men ved neste anledning med samme menneske hadde jeg kjørt selv.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:57   #30
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Og til de 4 i baksetet... hadde det vært en km på øde landevei, hadde jeg ikke brydd meg så mye (annet enn at signaleffekten overfor barna var litt bob bob). Noen mil på motorvei - da hadde jeg blitt redd og sint.

Jeg vet ulykker kan skje overalt, men jeg hadde altså ikke reagert likt.

En øde landevei får fort en person til å senke skuldrene å være mindre på vakt. Dette igjen fører til ulykker. Trenger ikke være møtende trafikk for at noe skal gå til helvete.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:02   #31
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?


Tatt ut fra Trygg Trafikk Sikring av barn i bil!

Kan man sette to barn i samme belte? Kan
babyen sitte på fanget?
Svaret er nei, det er verken lovlig eller
forsvarlig. Hvert barn trenger en egen plass,
med eget belte og sikringsutstyr. Barn skal
aldri sitte på fanget i bil.

Enkelt og greit! Skjønner faen ikke at folk lar dette gå uten noen form for konsekvenser!

Til alle dere som sier dette er greit, eller at det ikke er så gale. sett dere ned å LES!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:08   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Det var en dødsulykke her i fjor, hvor det satt fire barn i et baksete beregnet på tre. På landevei. Jeg synes ikke det er en bagatell.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:15   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Litt enig med Rine kjenner jeg.

Jeg ville nok ha reagert hjemme, men hadde ikke gått videre med det. Men ved neste anledning med samme menneske hadde jeg kjørt selv.


Her er jeg også. Her hvor vi bor er det kun boligveier med lav trafikkhastighet og uten gjennomkjøring, for meg ville det vært stor forskjell om det var en slik strekning eller ut på en annen type vei. (Av samme grunn får svært mange barn her sitte på med hverandre hjem i midten bak, selv om det ikke er sete og man må ha beltet under armen)

Mest sannsynlig ville jeg kjørt selv neste gang i tilfellet som her skisseres.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:19   #34
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Her er regelen rimelig enkel. Ruller hjulene på bilen, skal alle som befinner seg i den sikres FORSVARLIG!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:19   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Hvor kraftig jeg hadde reagert kommer an på hvor de hadde kjørt. Hvis det var i nærmiljøet her hadde jeg nok sagt til barna mine enda en gang hva som er kravet for at de får sitte på med andre. Hadde de kjørt ut på "stor vei" hadde jeg sett rødt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:23   #36
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Barn kan bli kraftig skadet i en kollisjon der bilene kjører i 30-40 km/t. Jeg skjønner ikke at folk ser på dette som noe man kan vurdere selv. Skal barn sitte på i en bil, skal de sikres på en skikkelig måte. To barn i ett belte eller et barn med belte under armen kan få store skader selv ved lav fart.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:27   #37
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

I tilfeller hvor to barn sitter i samme setet, er det faktisk nok med en kraftig nedbremsing, så vil disse to klinke hodene sammen.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:30   #38
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Her er barn usikret i bil, som kjører i bare 25 km/t. Lav hastighet hjelper ikke mye, gitt!


(Kilde: youtube.com)

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:34   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Hvordan vi voksne ble sikret i bil som små, det er lite relevant. En ting er at det ikke fantes den samme sikringen som i dag, og en annen ting er at trafikkbildet har endret seg veldig fra da til nå. Det som ble regnet som sikkert da, er langt farligere i dag, fordi trafikktettheten er høyere, farten er høyere etc.

Jaddajaddajadda.


Jeg vet det jo. Jeg er bare litt lei.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:37   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Her er barn usikret i bil, som kjører i bare 25 km/t. Lav hastighet hjelper ikke mye, gitt!(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

I den bilen var det ingen forseter? Eller ser jeg feil?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no