Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bråker alle moderne komfyrer?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-17, 23:57   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bråker alle moderne komfyrer?

Vi flyttet, og fikk dermed en innebygget komfyr fra 2014. Og den bråker sånn! Er det fordi det er en billig sak fra IKEA, eller fordi komfyrer nå gjør det?

Den bruker vifte til å varme seg opp og virfte til å kjøle seg ned, så den står og suser ganske lenge. I tilegg til dette virker det nesten som den bruker varmluft når den ikke står på varmluft også, for det velter ut damp og varmluft når jeg åpner døra. Så vidt jeg kan se har den ingen lufting.

Så finnes det (rimelige) stillegående komfyrer, eller er dette gjengs?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:08   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vår innebygde komfyr fra 2015 bråker ikke i det hele tatt. Det er såvidt lyd i viften når varmluftsfunksjonen er i bruk. Og nei, det skal ikke velte ut damp og varmluft når komfyren ikke er i bruk.

Vi har forøvrig en Siemensovn.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:12   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Det er når komfyren er varm altså, ikke når den ikke er i bruk. Det er bare at den gjør det på vanlig varme, ikke bare på varmluft.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:21   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

I vår gamle bolig hadde vi integrert IKEA ovn og den bråkte mye ihvertfall. Husker ikke detaljer, men jeg husker jeg ikke likte den. Det var ikke vi som kjøpte den.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:26   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Det er sikkert den samme, Millen! Jeg blir sprø. Sånn evig viftedur er veldig slitsomt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:41   #6
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vi ga vekk vår bråke IKEA ovn og kjøpte ny. Den nye bråker også

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:42   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Hva er den nye da? Så jeg evt. kan holde meg unna den?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:46   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Jeg har en fra Gorenje og den suser også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:46   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Jeg tror alle nymotens stekeovner har vifte som kjøler den ned etter bruk.

Mitt tips er å la ovnsdøra stå åpen så den kjøler seg ned "på gammelmåten" hvis man vil ha det stille etter steikinga. Da starter ikke vifta.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 00:52   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Men min vifter når den varmer opp også. Og vifta starter automatisk når man skrur av temperaturen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 02:48   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vår innebygde lager ikke lyd annet enn en "vakuumviftelyd" akkurat idét vi åpner døra om vifta står på, men den er rolig ellers (selv om døra skulle stå oppe). Eneste gangen den lager lyd kontinuerlig mens den står på er når pyrolysen er i gang, men det er jo ikke så ofte. Det er en Husqvarna/Electrolux om jeg ikke tar helt feil. Så nei, alle er ikke bråkete.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 03:28   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vi har Siemens-ovn og den bråker kun når vi bruker varmluft. Vanlig over- og undervarme så er den blikk stille.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 08:10   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vi har og ikeaovn som har en slik vifte til avkjøling. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har trodd jeg har glemt å slå av ovnen/ ved en feil slått på varmluft i stedet for å slå av.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 09:00   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vi har ovn fra 2013 som har slik vifte. Så vifta går for å kjøle ned ovnen, men man skal være ekstremt lydømfintlig for å si at den bråker. Vi har i tillegg åpen kjøkkenløsning, så vi ville lagt merke til det hvis det faktisk var et problem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 09:14   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Jeg kan ikke si at mamma og pappa sin nye innbygde komfyr bråker, jeg har ikke lagt merke til det iallefall, men jeg er nok lite var for lyder sånn inutgangspunktet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 09:19   #16
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vi hadde en slik IKEA ovn, og den bråkte noe enormt!
Varmeelementene røk i høst og da kjøpte vi oss en ny en, en Gram stekeovn. Den bråker en god del mindre, men har en funksjonalitet hvor den låser døren når ovnen blir "for" varm. Tror egentlig det er en funksjonalitet for pyrolyse bruken, men stadigvekk så er døren plutselig låst.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 09:32   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Mex, så pjaktisk da, om man vil ha noe ut av den varme ovnen.

Jeg er litt lydømfintlig, innrømmer det, spesielt for sånn evigvarende viftesus. Liker ikke avtrekksvifte heller. Men dette er en ganske dominerende lyd, syns jeg. Som jeg fint hører ut i sofaen, halvannet rom bortenfor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 09:40   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Jeg kan være litt lydømfintlig når det kommer til ting som irriterer. Men jeg har aldri klart å merke meg at den lager lyd i slik grad at den høres i sofaen som står 5-7 meter unna. Den vi har er fra Whirlpool.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 09:51   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Jeg ønsker meg en komfyr som kun lager lyd når den står på varmluft. Jeg kan godta at den bruker vifte til å kjøle seg ned om det går an å unngå ved å åpne døra slik Ea sier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 10:08   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker alle moderne komfyrer?

Vår innebygde ovn suser også mye, jeg har tenkt at det er nødvendig for å kjøle ned rundt ovnen, kanskje, siden den er innebygd. Så det ikke blir altfor varmt inne i skapene rundt den. Men det er en del lyd, ja, så jeg er glad for at vi ikke har åpen kjøkkenløsning.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no