Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kastrering av hannhund - forandret han seg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 12:29   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Kastrering av hannhund - forandret han seg?

Forandret hunden din seg etter kastrering?
I såfall på hvilken måte?

Pelsdotten min er tilnærmet hyper, rir på barna mine, og forsøker helt klart å dominere dem. Han er helt vill om det er tisper i nærheten, og når vi går tur skal han markere tusen ganger pr. 10 m.
Han markerer også inne, særlig på rommene til gutta om døra ikke er igjen. Vi har jobbet litt med å huske det, så nå har det nesten blitt slutt på akkurat det.
Han er en stri liten tass, som ikke gir seg ved første forsøk, men han godtar nå at sambo og jeg er sjefen, og gjør stort sett det han får beskjed om.


Vi har bestilt kastrering 14 mars, og håper han blir litt roligere, og at han slutter å "hevde" seg overfor barna.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 13:54   #2
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kastrering av hannhund - forandret han seg?

Hvor gammel er hunden?

I puberteten synes jeg de er helt grisegærne, men de kan fint roe seg når de nærmer seg tre år.

Jeg ville prøvd suprelorin i førsteomgang, og sett virkningen av den. Den varer i alt fra noen mnd til over et halvt år. Den er mildere enn kjemisk kastrering. Den er relativ ny på markedet, selv om den har vært i bruk i mange år i andre land.
Jeg ville spurt dyrlegen om det. Kastrering er jo ikke akkurat noe man kan gå tilbake på, om hunden skulle bli verre.

Vi har også hatt god erfaring med adferdskonsulenter. De kan kanskje se noe som er vanskelig å se selv. Får hunden nok stimulering? For mye stimulering? Er det andre ting ved hunden man kan se på? Beroligende i en periode osv.

Kastrering er en veldig "lettvint" løsning, men den absolutt ikke den beste!

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 13:59   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kastrering av hannhund - forandret han seg?

Han skal kirurgisk kastreres. Han er ett år, og helt grisegærn som du sier hehe - vi går flere lange turer hver dag, hvor han får løpt fra seg litt, så aktiviteten er det ikke noe å si på.
Han skal ikke avles på, så for den del trenger han ikke testiklene sine. Den ene har heller ikke kommet helt ned i pungen, så dyrlegen på 3mnd kontrollen anbefalte det om den fortsatt ikke var kommet ned når han ble eldre.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:14   #4
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kastrering av hannhund - forandret han seg?

Søsteren min kastrerte sin ene for et par mnd siden. Ingen forandring i personlighet, men han har sluttet å stikke av. (som var målet)

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no