Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dunjakke til barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 14:46   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Dunjakke til barn

Jeg har fått tak i Bergans dunjakke til Lillesøster brukt, men finner ingenting til Storebror.

Å bruke 1800,- på en dunjakke er litt utelukket føler jeg, ettersom han har en annen bergans jakke han bruker i bhg.

Men jeg kunne tenkt meg en dunjakke til han også, samt at den vinterjakken han har begynner å bli liten.

Det er til og fra jakke, men også greit å kunne bruke den i bhg hvis den andre er til vask, ev til lek hjemme.

Men hva bør jeg satse på?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:47   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Vi har dunjakke fra Ticket to heaven. Den er kjempefin, synes jeg iallefall...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:54   #3
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Gmax har swix dunjakker til barn til 600 kr, de ser fine ut ihvertfall. Har ikke testet de selv.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:56   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Flust har northface dunjakker på tilbud til 600 nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:56   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Gmax har swix dunjakker til barn til 600 kr, de ser fine ut ihvertfall. Har ikke testet de selv.

Vi har brukt Swix til guttungen i to år og den har vært kjempefin. Litt nettere enn Bergans sin men like varm.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:57   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Ah, og familiebutikken.no har røde swix dunjakker på tilbud til 500 kr.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:57   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Snuppa har hatt en dunjakke fra Skogstad som hun var veldig fornøyd med. Kusinene som har arvet er også veldig fornøyd. Den ble brukt lenge av snuppa også, så den er overraskende slitesterk. Vi kjøpte den på salg for kr 300, men jeg innbiller meg at den ikke var ekstremt dyr i utgangspunktet heller.

Snuppa har hatt jentemodellen av denne: http://www.skogstadsport.no/kolleksj...aar/mikke.aspx

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:59   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunjakke til barn

HM, Lindex og Cubus pleier å ha fine jakker hvis du ikke må ha dun.
Boblejakka som vår sønn brukte i to sesonger var til 600 kr fra cubus, god og varm. Disse er fra HM:


og varm.












__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 20:40   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunjakke til barn

XXL har Helly Hansen til 399,-.

http://www.xxl.no/barneklaer/jakker-...2-7aar-1079230

Den har dum og Primaloft isolasjon. Tåler litt regn og vask på 40 grader i maskin.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 20:48   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Vi har også en dunjakke fra skogstad (som passer lillebror neste år) - den er kjempefin og har tålt vask veldig godt i tillegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 20:49   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Storebror har skogstad. Den er fin og varm og billigere enn bergans. Bergans er ikke dobbelt så fin.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 20:55   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Vi har hatt både Skogstad og Swix til våre, her vi bor kan det bli fryktelig kaldt om vinteren og da er dunjakke fint å ha. Begge merkene har holdt seg veldig fint, såpass fint at de er blitt sendt videre til søskenbarn etter å ha blitt brukt et par sesonger hos oss, nesten like fine som da de ble kjøpt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 07:54   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Skogstad dunjakke har vært veldig bra, den er fortsatt fin etter å ha blitt brukt to vintre. Og den var ikke dyr, 600 på full pris om jeg ikke husker feil. Jeg hadde aldri kjøpt Bergansjakke til 1800 til et lite barn som vokser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 08:08   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Om du melder deg inn på NameIt sin nettside så får du 20% på første handel.
De har en type dunjakke og ellers flere tøffe boblejakker.
Søren at jeg ikke tenkte på Skogstad sin butikk før jeg kjøpte bobkejakke til minstemann. Jeje.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 08:44   #15
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Skogstad dunjakke har vært veldig bra, den er fortsatt fin etter å ha blitt brukt to vintre. Og den var ikke dyr, 600 på full pris om jeg ikke husker feil. Jeg hadde aldri kjøpt Bergansjakke til 1800 til et lite barn som vokser.

Nei, jeg bruker ikke 1800,- på denne jakken. Han har Bergans vinterjakke fra før, vann og vindtett, istedet for dress.

Men vi trenger en til, og jeg håpet å finne Bergans dunjakke brukt til han også, slik jeg gjorde til Lillesøster..

Tenkte å stikke innom Stormberg og sporten i dag og se hva de har der..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 12:39   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Det er ofte ikke så lurt å kun kjøpe det rimeligste og heller ikke på nett..
Jeg kjøpte jo jakke fra NameIt sin nettbutikk i fjor og makan til tynt ytterstoff. Det ble jo hull av ingenting. Hadde aldri kjøpt jakken om jeg hadde sett jakken og kjent på stoffet.
Så kan jo skjønne at for eksempel Bergansjakken tross alt er en del dyrere i pris altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 12:43   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Og Helly Hansen dunjakker har glidelås av plast, og den knakk. Reparasjon 400,-.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 12:45   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det er ofte ikke så lurt å kun kjøpe det rimeligste og heller ikke på nett..
Jeg kjøpte jo jakke fra NameIt sin nettbutikk i fjor og makan til tynt ytterstoff. Det ble jo hull av ingenting. Hadde aldri kjøpt jakken om jeg hadde sett jakken og kjent på stoffet.
Så kan jo skjønne at for eksempel Bergansjakken tross alt er en del dyrere i pris altså.

Jeg skulle akkurat inn i tråden å anbefale NamiIt. Minsta hadde dunkåpe derfra i to sesonger, og den var omtrent like fin da hun vokste ut av den. Tykk i stoffet, og fyldig i foret. Kostet drøye 600 kr full pris. Jeg tror deg når du sier at deres modell ikke var bra altså, men jeg er ikke enig at kvalitet og pris alltid henger sammen. Ofte er det merke og pris som henger mest sammen. Det er selvsagt alltid en fordel å kunne se og kjenne på plagget før man handler, og særlig for klær i lavere prisklasse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 13:47   #19
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dunjakke til barn

Jeg så de hadde swix dunjakke i sort og rød på tilbud til 399kr på outletone i vestby i går, hvis noen bor i nærheten
Har vært veldig fornøyd med swix til min eldste som er en aktiv krabat.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no