Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Telefonpreferanser

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Hvilke preferanser har/hadde du?
Nokia før og iPhone nå 79 42,93%
Nokia før og Android nå 33 17,93%
Ericsson før og iPhone nå 24 13,04%
Erikcsson før og Android nå 16 8,70%
En kombinasjon jeg ikke gidder spørre etter 32 17,39%
Hva mener du med "dum-fon"? Fantest det mobiler før smart-phones? :ung: 0 0%
Deltakere: 184. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-16, 15:30   #41
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Jeg bryr meg mindre og mindre, kjenner jeg. Ender nok opp med en dum-phone til slutt. :finner ikke alternativ som passer:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:31   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Har hatt Nokia, Ericsson (med og uten Sony), HTC og iPhone.
Sistnevnte tror jeg pinadø irriterer meg mest, men jeg har blitt vant til det. Den er jo laget for iDioter, og dermed blir jeg pissesur over manglende funksjonalitet støtt og stadig.


Jeg har for øvrig vurdert å ta i bruk en dumphone. Jeg er drittlei av å være så innmari tilgjengelig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:37   #43
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Begynte med Nokia. Så kom flere år med SE, og nå sverger jeg til Samsung. Har prøvd meg på Iphone, men det var ikke noe for meg. Liker Android mye bedre.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:49   #44
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

En Android er ikke bare en Android. Har du prøvd en, så har du ikke prøvd alle. Androidtelefoner kan ha en masse tilpasninger gjort av leverandør. Den telefonen som har det "reneste" Androidoperativsystemet er Google Nexus.

Jeg har hatt alle mulige telefoner, både før og nå. Har hatt flere iPhones, Androidtelefoner, flere modeller. Min soleklare favoritt er Samsung S6, som jeg har nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:51   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Min første telefon var "Padda" fra Motorola.
.

Ahahaha! Den (eller en nær slektning) var min første også! Deretter hadde jeg Siemens-telefoner fram til iPhonen kom, og så har jeg hatt det siden. Aner ikke hvorfor jeg aldri hadde noen Nokia sånn som alle andre, jeg tror ikke det var noe veldig bevisst valg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:52   #46
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... jeg lurer litt på hva iPhone gjør med hodene til folk. Det er ikke første gang jeg har hørt iPhonebrukere jeg ellers ser på som både smarte og med relativt god teknisk innsikt si at de skjønner ingenting av en Androidtelefon. Det er da virkelig ikke så komplisert.

Enig der. Jeg har byttet frem og tilbake, og har ikke noe problem med det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:57   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har en teori om at hvilken telefon man foretrekker (iphone vs. android, for eksempel) handler mer om hvordan vi er skrudd sammen enn hvilken telefon vi tilfeldigvis har vent oss først til.

Jeg tror hodet mitt er strukturert slik iphone-skapere har tenkt seg et hode, mens Samsung-brukere rett og slett er helt annerledes i hodet sitt.

Og så tenker jeg at det var jo sånn før også - jeg syns Nokia dum-foner var superlette å ha med å gjøre, uansett modell, mens Ericsson var et helvede på jord og fikk meg til å bli helt rasende flere ganger om dagen.

Kanskje det er en sammenheng?

Prøver en poll.

Jeg mistenker at det heller har med trendbevissthet å gjøre. Før smarttelefonene så var det kun Nokia som var noe tess, blant de trendbevisste. Deretter har det vært iPhone. Så de som er opptatt av å ha det hotteste vil sannsynligvis ha hatt Nokia før, og iPhone nå. Men det var kanskje det du mente - et trendy hode?

De litt mer trauste, som er mer opptatt av sånt som robusthet, fleksibilitet og varighet har vinglet litt mer fra det ene merket til det andre. Samme med nerder som er superopptatt av god lyd for musikk, eller kvaliteten på kamera, eller andre funksjoner, framfor brukervennlighet. Det varierer litt fra tid til annen hvem som ligger på topp der.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 16:20   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror ikke det stemmer. Jeg blir lynforbannet på alle idingsene mine daglig, fordi jeg oppriktig mener de er laget mer for å beskytte dumme mennesker for seg selv enn å gjøre telefonen best mulig.

Likevel orker jeg ikke å gå over til android, fordi jeg ikke gidder å lære meg et nytt system

Her er heg også. Også er det jo ikke sånn at man hadde én telefon før man fikk iphone da. Jeg har hatt Nokia, Motorola, HTC og Ericsson. Når jeg skulle ha smartphone vurderte jeg veldig for og imot iphone, men den androiden jeg ville ha (på grunn av kameraet) var dustedyr.

Nå har mannen og jeg iphone, og Hiawata android. Vi er en PC-familie, men i min siste jobb var jeg nødt til å bytte til Mac.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 16:26   #49
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Min første var en motorola, så en bosch, så en nokia og så en samsung. Det kan være en sony ericsson innimellom der, men jeg husker ikke helt,. Jeg liker samsung, og har ingen planer om å bytte den ut.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 16:27   #50
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Jeg har hatt forskjellige typer telefoner, bl.a. både Nokia og Ericsson, men av de gamle telefonene likte jeg vel Nokia best. Nå foretrekker jeg Samsung (Android). Mannen min derimot hadde vel alt annet enn Nokia av de gamle telefonene, men foretrakk iphone av smarttelefonene før han sist han byttet telefon konverterte til Android.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 17-02-16 kl 16:33.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 16:35   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Jeg har hatt både Nokia og Ericsson, aldri noe annet enn iPhone etter at de kom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 16:43   #52
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Nokia, samsung, sony ericsson, iphone og så to sony xperia telefoner.
Aldri mer iphone!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:15   #53
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Nokia er det merket jeg har hatt flest telefoner av tror jeg. Men jeg er særdeles lite trofast, og prisen, samt at det er passende telefon til mitt bruk er det jeg vektlegger.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:18   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Jeg liker idingser, oppfostret i Apple-bransjen som jeg er. Hadde både Nokia og Sony Ericsson tidligere. Har generelt ikke så mye problemer med teknologi, for meg handler det om bra brukergrensesnitt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:18   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Jeg begynte med Nokia (bodde i kollektiv med to finner, turte ikke annet. ) - jeg gikk over til Ericsson (og følte meg dermed som en sviker ), og de siste årene har jeg hatt Samsung og er strålende fornøyd med det. (Og finnene har jeg ikke kontakt med lenger. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:22   #56
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Først Nokia, så Sony Ericsson og videre kun iPhone.

Samme her. Da Sony Ericsson kom med bedre kameratelefon enn Nokia, gikk jeg over til det. Har hatt iPhone siden 3GS. For meg har det nok mest med at jeg var Mac-bruker fra ca. 1988-2002.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:31   #57
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nokia, i mange varianter, før iPhone 3GS.

Min aller første mobil var dog en Ericsson:



Den fikk jeg i 1996. Etter det var den var det bare Nokia.

En sånn var min første i 1998. Jeg likte Ericsson dumfon og liker iphone nå. Begge typene arvet jeg første gangen, så det bare blidde sånn.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:42   #58
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Jeg begynte med Sony Ericsson, så hadde jeg Motorola, deretter tror jeg det var Samsung, før jeg gikk over til min første smarte. Alle (begge) mine smarte er/har vært android. Men jeg har iPad, og synes den er like enkel å bruke som android-telefonen.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 18:29   #59
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Erickson, HTC, samsung og nå iPhone. Den siste er den som har passet aller best i min jobb, så der blir jeg nok en god stund ja.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 19:13   #60
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Telefonpreferanser

Motorola - Nokia - Ericsson- Ericsson- iPhone- Sony

Altså ikke av den helt trofaste typen, og blir fort vant til ny meny. Men liker av en eller annen grunn ikke Samsung, selv om jeg har android nå, og i hvert fall ikke Windows Mobile (Nokia)

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no