Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-19, 19:24   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg langrennsski, sko og staver. Jeg kommer til å bruke dette 1-3 helger i året. Jeg er helt elendig teknikkmessig, så stødige ski er sikkert tingen. Dere som har kjøpt en OK skipakke i det siste, hvor mye ca kan jeg forvente å måtte betale? Greit at det er litt gode sko, også. Jeg vokser ikke i beina mer....., men har tidvis litt problemføtter.

Ja, litt hvor langt er et tau, dette...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 19:33   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Her er et forslag fra meg! https://www.xxl.no/c1-skintec-t5-plu...p/bp/1157203_b

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 19:45   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Velg en markaski, som er litt bredere enn vanlige langrennsski, de er stødigere. Min er 10 år nå, og er like gode.

Om du ikke velger felleski, kan jeg anbefale smøretape.Jeg legger på smøretape før sesongen, og litt avhengig av skiføret, så holder det gjerne sesongen gjennom, fungerer som universalsmøring.
https://www.xxl.no/start-xc-start-gr...118904_1_style

Alpinastøvlene er vonde på foten, jeg kan varmt anbefale Fisher Comfort, utrolig gode sko.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 19:48   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Har du sjekket Finn.no? Jeg gjetter på at det er mye godt, tilnærmet ubrukt utstyr å få der.

Handler du i butikk, ville jeg gått på G-sport eller XXL som har åpent kjøp og garantert fornøyd. Tenker spesielt at det kan være vanskelig å finne skisko som passer peobemføtter, og da kan det være kjekt å kunne bytte gratis til noe annet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 19:51   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Du spurte om pris ja

Jeg kjøpte meg en pakke med ski, støvler og bindinger for 10 år siden, da betalte jeg rett under 2000 kr.
Da kom staver i tillegg, og de får du vel fra et par hundrelapper og oppover.

Støvlene byttet jeg for to år siden, de var utslitt (alt tekstil bak i hølen var borte), og da kjøpte jeg Fisher Comfort. Jeg ville lagt ekstra penger i støvlene fra begynnelsen av.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 20:01   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Tar i mot praktiske tips i tillegg til estimat på pris, altså. Masse gode tips her, ja! Jeg ser nok at det kan være lurt å legge noen ekstra kroner i skoene. Jeg har flere store sportsbutikker i nærheten, lurt med xxl og gmax med tanke på sko som evt ikke er gode, ja.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 20:09   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Jeg fikk Madshus supersonic felleski til 1700,- inkl binding. Staver ca 600,-. Sko på Finn.no 600,-. Jeg valgte nye ski etter høyde, vekt og brukernivå tilpasset meg fra Beito sport. Håpløst å finne ski til min høyde og vekt på Finn.no, selgerene visste ikke og prisen for brukt var ofte dyrere enn et godt tilbud på nett. Men jeg kjøpe sko pent brukt fordi jeg visste at billigskoene som følger med pakkene er like dyre som pent brukt og vonde på min fot.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 20:16   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg fikk Madshus supersonic felleski til 1700,- inkl binding. Staver ca 600,-. Sko på Finn.no 600,-. Jeg valgte nye ski etter høyde, vekt og brukernivå tilpasset meg fra Beito sport. Håpløst å finne ski til min høyde og vekt på Finn.no, selgerene visste ikke og prisen for brukt var ofte dyrere enn et godt tilbud på nett. Men jeg kjøpe sko pent brukt fordi jeg visste at billigskoene som følger med pakkene er like dyre som pent brukt og vonde på min fot.

Det var lurt! Jeg har skjønt at det er viktig med riktig spenn på ski ut fra vekt og sånt. Men jeg skal jammen holde et øye på Finn etter skikkelig gode sko.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 20:24   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Abboner på XXL nyhetsbrev om du ikke allerede gjør det. De har ofte gode fredagstilbud.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-19, 20:25   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Mine er 15 år gamle, Fisher litt bredere ski med stålkanter. Betalte vel rundt 3000 kr for pakke med ski, binding og sko. Tror det er Alpina sko jeg har, gode og varme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-19, 21:55   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mine er 15 år gamle, Fisher litt bredere ski med stålkanter. Betalte vel rundt 3000 kr for pakke med ski, binding og sko. Tror det er Alpina sko jeg har, gode og varme.

Jeg har nok sikkert rundt 20 om ikke eldre eldre fisher-ski og apinasko fra 94 omtrent (ganske så sikkert for det var OL-ringer på dem, som nok er borte nå) Skoene er gode, og jeg hadde lammeullsåler i dem, lurer på om de er der enda. Husker selvsagt ikke hva dette kostet, for det er fra min "pappa betaler"-alder som hjemmeboende tenåring. (Jeg er jo søren meg konfirmert i 94!) Men jeg mener skiene er nyere enn skoene da.

Mine er smørefrie det funker for meg, men ville vel vurdert felleski om jeg skulle hatt nytt nå.

Ehh, ca ikke noe nytting info her, men altså: Gode ski og ikke minst gode sko, så kan du ha dem en evighet. Jeg har hatt mine hele mitt voksne liv. Jeg går bare på ski sånn "i påska" ca da, altså en håndfull turer i året og ikke veldig langt og ingen veldig god teknikk. Men jeg setter pis på sko som er gode, og holder meg varm. Og gode ski.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 00:52   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Madshus Birkebeinerski er gullgode ski for sånn hverdagsbruk, jeg blir stadig glad for turer med dem, og velger dem stundom før de ellers enklere felleskiene, bare fordi de er så gode.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 00:56   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Her er et forslag fra meg! https://www.xxl.no/c1-skintec-t5-plu...p/bp/1157203_b

Jeg har fjorårets modell av disse og er veldig fornøyd. Skisko og staver hadde jeg fra før.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 07:55   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Jeg har også de skiene selv, på 4.sesongen faktisk. Anbefales.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 08:07   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Jeg har de som Magica linker til, kjøpt rett etter nyttår. Og jeg er veldig fornøyd. Mannen har like. Vi la i litt ekstra for å få varme skisko og betalte rett over 3000,- totalt. Jeg skal aldri ha noe annet enn felleski igjen, det er i hvert fall helt sikkert.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 18:27   #16
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennsutstyr til meg, hvor dyrt?

Tusen takk for masse gode råd! Jeg skal kjøpe i helgen. Men jeg har bestemt meg for felleski, muligens i kategorien lette fjellski, med delvis stålkanter (fritt referert fra kollegaer idag), og jeg vil ha noen gode skinnsko. Gleder meg!! Og prismessig er jo dette mye gøyere enn alpinutstyr..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no