Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri sunn pizza

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-13, 12:30   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Glutenfri sunn pizza

Dette er kanskje noe av det særeste jeg har prøvd, men jeg synes den ble skikkelig god - man burde nok være vant til å spise litt anderledes for å like den, men når sønnen min på 10 har spist en bit begge gangene jeg har lagd den (uten at han synes den er rågod men han ville aldri i verden smakt på tunfisk)

Bunnen blir tynn og sprø og holder seg veldig godt sammen. Jeg pleier å snu den når den har stekt seg uten fyllet så legger jeg på fyll og sette den inn igjen


Toppingen kan man jo velge helt selv, det er godt med litt smaksrikt pålegg. Jeg har prøvd med pesto, ost og stek pølse på også.
Den er god kald også synes jeg Om noe tørr å prøve er det kult å høre om den faller i smak eller ei. Kjempe enkel er den også å lage


Til 1

Bunn
1 boks tunfisk i vann - klem ut vannet
20 gram fullkornsrismel
20 gram soyamel
2 små egg
1 ts oregano
1/2 ts hvitløkskrydder
1/2 ts chili

Fyllet kan du egentlig velge helt selv. Jeg stekte løk, hvitløk sammen med kjøttdeig, og en boks hakkede tomater. Krydret med pepper, basilikum og oregano. Toppet det hele med ost


Bland alt til deigen sammen, og smør det tynt på ett bakepapir.
stek nederst i ovnen på 225 grader i 12 -15 minutter.
Ha på fyll. .
Stek i ytterligere 10 -12 minutter nederst i ovnen.
Server og nyt!

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 21:58   #2
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri sunn pizza

Det så veldig fristende ut helt til jeg leste tunfisk he he tenkte at fyllet kunne jeg jo bytte ut, men vanskelig når det er tunfisk i bunnen. Nå må jeg si at jeg aldri har smakt tunfisk og prøver å lære meg å spise sunnere så denne må prøves.

Tak for at du la ut oppskrift og fint bilde.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 22:00   #3
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri sunn pizza

Ah, takk. Jeg trenger noen sånne oppskrifter da mine glutenfri pizza stort sett er uspiselige.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 22:04   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri sunn pizza

Åh, den oppskriften skal jeg gi til min venninne, kanskje hun tørr å prøve, da skal isåfall jeg smake.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 01:35   #5
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri sunn pizza

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Åh, den oppskriften skal jeg gi til min venninne, kanskje hun tørr å prøve, da skal isåfall jeg smake.

Håper jeg får høre om hva dere synes isåfall

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no